Page 106 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - AUGUST 2023
P. 106

δειγμα, το γεγονός πως το οrderbook στην       πάντα είναι στις προτεραιότητες των design
                           αγορά του ξηρού φορτιού είναι σε ιστορικά      departments των ναυπηγείων.
                           χαμηλό επίπεδο είναι ένα καλό σημάδι για
                           τις προοπτικές της αγοράς μας. Όμως, το  Το 40% των συμμετεχόντων θεωρούν ότι νεότευκτα
                           μοντέλο προσφοράς-ζήτησης δεν είναι σε   πλοία συμβατικών καυσίμων ενδέχεται να καταστούν
                           θέση να προβλέψει, ούτε μερικές φορές να   «ανεπιθύμητα» από τους ναυλωτές πριν από το πέρας
                           εξηγήσει, τις μεταβολές στην αγορά μας.  της οικονομικής τους ζωής. Στο πλαίσιο αυτό, ποια
                           Αυτό όμως δεν θεωρώ ότι είναι κάτι καινούρ-  θεωρείτε ότι είναι η βέλτιστη στρατηγική που πρέπει
                           γιο. Οι προσδοκίες και η ψυχολογία πολλές   να ακολουθήσει μια εταιρεία όσον αφορά την απόκτηση
                           φορές επηρεάζουν την αγορά μας, όπως   πλοίων;
                           επίσης και απρόβλεπτες μακροοικονομικές,       Για τη δική μας εταιρεία, η βέλτιστη στρατη-
                           μικροοικονομικές και γεωπολιτικές εξελίξεις.   γική κατ’ αρχάς έχει να κάνει με τη μείωση
                           Επίσης, οι νέοι κανονισμοί δύνανται, υπό συν-  των εκπομπών CO₂ των υπαρχόντων πλοίων,
                           θήκες, να επηρεάσουν την αγορά μας. Με         καθώς υπάρχουν χιλιάδες πλοία που απέ-
                           άλλα λόγια, υπάρχει πολύς «θόρυβος» γύρω       χουν πολύ από τη συμβατική ηλικία διάλυσής
                           από τα εισερχόμενα στοιχεία στο μοντέλο        τους. Αυτό δεν καθιστά την πρόωρη διά-
                           προσφοράς-ζήτησης, ο οποίος συχνά καθιστά      λυσή τους μόνο μη οικονομική, αλλά επίσης
                           τα εξερχόμενα αποτελέσματα αναξιόπιστα.        πιστεύω πως, από περιβαλλοντικής πλευ-
                                                                          ράς, αξίζει να συνεκτιμηθεί αν η διάλυση
                 Το 58% των συμμετεχόντων παραμένουν αναποφάσι-           ενός πλοίου και η κατασκευή ενός νέου (με
                 στοι όσον αφορά την πιθανότητα τα πλοία μικρότερου       χαμηλότερα CO₂ emissions) είναι καλύτερες
                 βυθίσματος να αποδίδουν καλύτερα από πλοία συμβα-        από την επέκταση της ζωής του υπάρχοντος
                 τικής σχεδίασης λόγω της μείωσης του βυθίσματος σε       πλοίου, με όλες τις δυνατές τεχνικές βελτιώ-
                 λιμένες και ποταμούς. Ποια είναι η δική σας άποψη;       σεις στις εκπομπές CO₂. Υπάρχουν αρκετές
                 Πιστεύετε πως υπάρχει ενδεχόμενο η συμβατική σχε-        δοκιμασμένες τεχνολογίες (weather routing
                 δίαση να αφορά στο μέλλον πλοία μικρότερου βυθί-         / route optimization software solutions,
                 σματος;                                                  data collection / management platforms,
                           Τελευταία υπάρχει μια τάση μείωσης βυθισμά-    anti-friction μπογιές για τη γάστρα, ducts
                           των σε ποτάμια, στη Διώρυγα του Παναμά,        / fins γύρω από την προπέλα κ.ά.), καθώς
                           κ.λπ. Πιστεύω πως θα πρέπει να περιμένουμε     και άλλες τεχνολογίες που είναι σε δοκιμα-
                           να δούμε αν αυτό είναι κάτι προσωρινό ή μια    στικό στάδιο (carbon capture, wind assisted
                           πιο μόνιμη τάση, πριν μπορέσουμε να πούμε      propulsion κ.ά.).
                           με κάποια βεβαιότητα πως θα καθοδηγή-          Επιπλέον, εμείς θεωρούμε πως η εμπορευ-
                           σει τον σχεδιασμό των πλοίων στο μέλλον.       ματοποίηση των εναλλακτικών καυσίμων
                           Πάντως, σε γενικές γραμμές, ένα πλοίο που      θα αργήσει περισσότερο από όσο αρχικά
                           δύναται να φορτώσει περισσότερο φορτίο         είχαμε υπολογίσει, επομένως η επένδυση σε
                           στο ίδιο ή σε χαμηλότερο βύθισμα είναι         πλοία τελευταίας τεχνολογίας με συμβατικό
                           σίγουρα εμπορικότερο, επομένως ο σχεδια-       καύσιμο δύναται μεσοπρόθεσμα να καταστεί
                           σμός πλοίων με το μικρότερο δυνατό βύθισμα     προσοδοφόρα.


         106
   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111