Page 104 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - AUGUST 2023
P. 104

AΠΟΨΕΙΣ


          Ο κ. Βασίλης Σακέλλης κάνει λόγο, μεταξύ άλλων, για την ανάγκη αναγνώρισης της θετικής
          συμβολής της ναυτιλίας στην παγκόσμια οικονομία.




                                          ΟΙ ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ


                                          ΚΑΙ Η ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ



                      ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ


                      ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ



                      ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΜΑΣ











                                                     Το 70% των συμμετεχόντων στην έρευνα θεωρούν υψηλή την επί-
                                                     δραση των γεωπολιτικών συμβάντων στα trade routes. Υπάρχουν
                                                     συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές που αποτελούν εστία ανησυ-
                                                     χίας για τη ναυτιλία χύδην ξηρού φορτίου;
                                                               Οι γεωπολιτικές εξελίξεις έχουν πάντα επίδραση στη ναυτι-
                                                               λία και στο ξηρό φορτίο. Ένα παράδειγμα ήταν το εμπάργκο
                                                               κάρβουνου της Κίνας προς την Αυστραλία, που δημιούρ-
                                                               γησε πολλά προβλήματα σε πλοία που είχαν ήδη φορτώσει
                                                               από την Αυστραλία με προορισμό την Κίνα και κατέληξαν να
                                                               περιμένουν φορτωμένα για πολλούς μήνες (σε μερικές περι-
                                                               πτώσεις, πάνω από έναν χρόνο). Και ασφαλώς υπήρχε και
                                                               η αναγκαστική αύξηση των φορτίων κάρβουνου από άλλες
                                                               εξαγωγικές χώρες προς την Κίνα (για παράδειγμα από την
                                                               Ινδονησία), παρά τη διαφορά στην ποιότητα του φορτίου.
                                                               Αυτή τη στιγμή, με τον πόλεμο μεταξύ Ουκρανίας και Ρωσίας,
                                                               η Μαύρη Θάλασσα και τα φορτία σιτηρών από αυτές τις
                                                               χώρες έχουν επηρεαστεί ιδιαίτερα. Ένα επιπρόσθετο προ-
                                                               βληματικό σημείο στη συγκεκριμένη συγκυρία είναι πως η
                                                               Τουρκία δρα ως διαμεσολαβητής για τα επιτρεπόμενα σιτηρά
                                                               από την περιοχή, γεγονός που δημιουργεί εμπόδια για μία
                                                               εκ των ευρωπαϊκών σημαιών, την κυπριακή.

                                                     Το 15% των συμμετεχόντων διαφωνούν –έως έναν βαθμό– ότι ο
                                                     άνθρακας θα αντικατασταθεί σταδιακά από λοιπές μορφές ενέργειας.
                                                     Δεδομένης της πίεσης που αντιμετωπίζει –και μέλλεται να αντιμε-
                                                     τωπίσει– η παγκόσμια οικονομία από τους ρυθμιστικούς φορείς,
                                                     υπό ποιο πλαίσιο δύναται ο άνθρακας να συνεχίσει να διαδραματίζει
                                                     πρωταγωνιστικό ρόλο στην αγορά των bulk carriers;
                                                               Κατ’ αρχάς θα ήθελα να διαχωρίσω δύο έννοιες που θεωρώ
         του Βασίλη Σακέλλη,                                   πως είναι εντελώς ξεχωριστές, αλλά που φαίνεται να συν-
         CEO της Alassia NewShips                              δυάζονται στη συζήτηση για την απανθρακοποίηση της
         Management Inc.
                                                               ναυτιλίας.


         104
   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109