Page 66 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΟΥΝΙΟΣ 2024
P. 66
ΑΦΙΕΡΩΜΑ MANAGEMENT
Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ
ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΕΙΝΑΙ
ΝΑ ΔΙΑΤΗΡΗΣΟΥΜΕ
ΣΕ ΥΨΗΛΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΩΝ
ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΜΑΣ
Παρατηρείτε αλλαγές στον τρόπο διοίκησης μιας
ναυτιλιακής εταιρείας, ειδικά μετά την πανδημία;
Αναμφίβολα παρατηρούνται μεταβολές στις πρακτικές διοί-
κησης και διαχείρισης στη ναυτιλία μετά την πανδημία. Η παν-
δημία έφερε στην καθημερινότητά μας την εξ αποστάσεως
εργασία, που δεν υπήρχε πριν και που συνεχίζεται σε μερικούς
τομείς ή περιπτώσεις ακόμα. Επίσης, κατά τη διάρκεια της
πανδημίας αναγκαστήκαμε ως βιομηχανία να εισαγάγουμε
τακτικές που δεν είχαμε διανοηθεί νωρίτερα, γιατί δεν υπήρχε
η ανάγκη, όπως η επιθεώρηση του πλοίου εξ αποστάσεως,
που χρησιμοποιήθηκε από τους νηογνώμονες, παρότι εμείς ως
εταιρεία είχαμε εξασκήσει αυτή την πρακτική και πριν από την
έλευση της πανδημίας. Η εξ αποστάσεως επιθεώρηση παρέ-
μεινε και εξυπηρετεί ενίοτε περιπτώσεις αδυναμίας φυσικής
επιθεώρησης.
Οι αλλαγές στη διοίκηση και στις πολιτικές διαχείρισης διαφό-
ρων καταστάσεων ήταν αναπόφευκτες και έπρεπε να λάβουμε
αποφάσεις τις οποίες πιθανώς δεν θα παίρναμε υπό κανονικές
συνθήκες. Εκείνη την περίοδο βιώσαμε σημαντικές προκλήσεις
και στο γραφείο αλλά και στο πλοίο, με τους ναυτικούς μας να
αναγκάζονται να παραμείνουν για αρκετά μεγαλύτερα διαστή-
ματα από το επιθυμητό στα πλοία, παρότι εμείς ως εταιρεία
καταφέραμε να ελαχιστοποιήσουμε την παραμονή τους σε
επιτρεπτά όρια. Η πανδημία κατέστησε εμφανή την ανάγκη
να προτεραιοποιήσουμε τεχνολογίες που στο παρελθόν δεν
εξετάζαμε καν ως εναλλακτικές επιλογές. Παράλληλα παρα-
τηρήσαμε ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις να εισέρχονται στη
βιομηχανία μας από την πανδημία και μετά, τις οποίες αξιοποι-
ούμε, όπως είναι τα πλεονεκτήματα της τεχνητής νοημοσύνης
και των big data.
Ήσασταν από τις πρώτες που αναλάβατε θέση
ευθύνης στην ελληνική ναυτιλία, και μάλιστα σε
μια παραδοσιακή εταιρεία. Πόσο εύκολο ή δύσκολο
ήταν αυτό το εγχείρημα και ποια soft skills έπρεπε
Συνέντευξη της Μεταξίας Ψάλτη, να διαθέτετε για να τα καταφέρετε;
COO της Neda Maritime Agency Ήταν αρκετά δύσκολο. Ξεκίνησα από αρκετά χαμηλά και με
66