Page 65 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΟΥΝΙΟΣ 2024
P. 65

Είναι η γενιά Ζ έτοιμη να αναλάβει θέσεις
                    ευθύνης στις ναυτιλιακές εταιρείες;
            Εάν κάνατε την ερώτηση στον Ίλον Μασκ, η απά-
            ντηση θα ήταν χωρίς δεύτερη σκέψη «ναι». Ανα-
            φέρομαι στο παράδειγμα του Μασκ διότι, πριν από
            μερικούς μήνες, είχαμε ένα meeting με την Tesla,
            όπου εκπροσώπησαν την εταιρεία νέοι 25-26 ετών
            με μια μάλλον ασυνήθιστη ενδυμασία συγκριτικά     Τα big data αποτελούν μια μακροχρόνια
            με εμάς, που είχαμε παρευρεθεί με κοστούμια και      πραγματικότητα, καθώς ολοένα και
            γραβάτες. Η απάντηση στην ερώτησή σας είναι           περισσότερα μέλη της γενιάς Ζ
            ΝΑΙ, διότι πολλοί εκπρόσωποι αυτής της γενιάς    απασχολούνται στον τομέα της ναυτιλίας.
            έχουν τόσο ανεπτυγμένα αναλυτικά προσόντα,          Η τεχνητή νοημοσύνη αποτελεί πλέον
            που εντυπωσιάζουν. Έχοντας ο ίδιος παιδιά στην       αναγκαιότητα για τον υπολογισμό,
            ηλικία των Gen Z, διαπιστώνω με θαυμασμό την          την ανάλυση και την αξιολόγηση
            ευκολία και την ταχύτητα που έχουν στη διαχεί-         των διαθέσιμων δεδομένων για
            ριση της πληροφορίας, με τρόπο που εγώ ποτέ                  τη λήψη αποφάσεων.
            δεν κατάφερα σε όλη μου τη ζωή. Οι νέοι έχουν
            τη δύναμη στα χέρια τους και όλα τα διαθέσιμα
            εργαλεία που τους διευκολύνουν στην εργασιακή
            τους καθημερινότητα.

                    Είναι το e-learning από μόνο του αρκετό
                    προκειμένου οι νέοι να αποκτήσουν τα
                    απαραίτητα εφόδια για το μέλλον;  κάποιον να αποκτήσει από το μηδέν αυτές τις
            Το e-learning από μόνο του δεν είναι αρκετό προκει-  γνώσεις εάν δεν τις κατέχει ήδη. Δεν είναι τυχαίο
            μένου οι νέοι να αποκτήσουν τα απαραίτητα εφόδια   άλλωστε ότι όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες διαθέ-
            για το μέλλον. Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση και η   τουν πολλούς εργαζόμενους αποφοίτους πολυτε-
            διαπροσωπική επαφή για την απόκτηση εμπειρίας   χνικών σχολών. Πάντως, η συνεχής εκπαίδευση και
            πρέπει να συνδυάζονται. Η hands-on εμπειρία είναι   επανεκπαίδευση είναι συστατικά στοιχεία για την
            ζωτικής σημασίας, όπως επίσης είναι η χρήση του   επιτυχία στη ναυτιλιακή βιομηχανία.
            διαδικτύου με τον βέλτιστο δυνατό τρόπο. Μάλι-
            στα, δεδομένου ότι μπορούμε πλέον να επιτύχουμε   Ποιες είναι οι σημαντικότερες προ-
            ακόμα και εν πλω υψηλές ταχύτητες στη μετάδοση   κλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει
            δεδομένων, οι περισσότερες εταιρείες σήμερα      σήμερα η εταιρεία σας;
            επενδύουν σε συστήματα για την ενίσχυση της   Οι σημαντικότερες προκλήσεις που καλούμαστε
            συνδεσιμότητας μεταξύ πλοίων και στεριάς διευ-  να αντιμετωπίσουμε είναι ο μεγάλος όγκος πλη-
            ρύνοντας, έτσι, τους ορίζοντες εκπαίδευσης των   ροφοριών, που καθιστά την καθημερινότητά μας
            εργαζομένων.                              δύσκολη. Μια ναυτιλιακή εταιρεία πρέπει να δια-
                                                      θέτει ισχυρή εταιρική δομή και σαφείς διαδικασίες,
                    Διαφαίνεται ότι όσοι νέοι διαθέτουν   ώστε να μπορεί να επικοινωνεί τα μηνύματα με
                    τεχνικό/τεχνολογικό background έχουν   ταχύτητα και σαφήνεια. Συνεπώς, η μεγαλύτερη
                    μεγαλύτερες πιθανότητες να αναλά-  πρόκληση που αναγνωρίζω είναι η σωστή διαχεί-
                    βουν θέσεις ευθύνης στη ναυτιλία. Ποια   ριση της πληροφορίας.
                    η δική σας άποψη;                 Όσον αφορά συγκεκριμένα την αγορά των car
            Δεν θεωρώ ότι κάποιος σε επίπεδο CEO/COO   carriers, θα σας δώσω το παράδειγμα με τη Διώ-
            πρέπει απαραίτητα να έχει τεχνικό background.   ρυγα του Σουέζ, η οποία είναι ουσιαστικά κλει-
            Ωστόσο, σε γενικές γραμμές, ο συνδυασμός hard/  στή γι’ αυτά τα πλοία και πολλά αναγκάζονται
            soft skills και των απαιτούμενων τεχνικών γνώσεων   να εκτρέπουν την πορεία τους και να κάνουν τον
            τελικά καθορίζει την επαγγελματική σταδιοδρομία   περίπλου της Αφρικής. Αυτό δείχνει πως πολλοί
            του καθενός. Είναι γεγονός ότι η ναυτιλία είναι μια   αστάθμητοι παράγοντες που εμφανίζονται στον
            βιομηχανία που απαιτεί τεχνικές και τεχνολογικές   παγκόσμιο χάρτη, όπως οι τελευταίες γεωπολιτικές
            γνώσεις, καθώς οι απαιτήσεις τρέχουν ραγδαία και   εξελίξεις, αποτελούν τη μεγαλύτερη πρόκληση στη
            νέοι κανονισμοί προκύπτουν συνεχώς. Για να μπο-  δική μας αγορά. Επίσης, η γενικότερη οικονομική
            ρεί, άλλωστε, ένα πλοίο να είναι πάντα σε επιχει-  κατάσταση πολλών κρατών είναι παράγοντας που
            ρησιακή ετοιμότητα, χρειάζεται να παρακολουθεί-  πρέπει να παρακολουθούμε συνεχώς, καθώς οι
            ται συνεχώς και επισταμένως από τεχνική άποψη.  υπηρεσίες θαλάσσιας μεταφοράς καθορίζονται
            Στο πλαίσιο αυτό, είναι αρκετά δύσκολο  για   από τη ζήτηση των τελικών καταναλωτών.


                                                                                                             65
   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70