Page 148 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΟΥΝΙΟΣ 2024
P. 148

ΕΤΗΣΙΑ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ


          τερης ηλικίας (σε παγκόσμια κλίμακα   δεν είναι μυστικό ότι τα ναυπηγεία της   κλώντας ένα αρκετά διαφοροποιημένο
          και στην Ελλάδα) έχουν μείνει μακριά   Νότιας Κορέας εξειδικεύονται στη ναυ-  ναυπηγικό προφίλ για τον συγκεκριμένο
          από τις γιάρδες διάλυσης, εξέλιξη που   πήγηση πλοίων μεταφοράς ενέργειας,   τύπο πλοίου.
          δύναται να μεταβληθεί άρδην τα επό-  όπως θα αναλυθεί και πιο κάτω.  Δεδομένου ότι περίπου ένα στα πέντε
          μενα έτη.                        Για του λόγου το αληθές, σχεδόν ένα   containerships έχει ηλικία μεγαλύτερη
                                           στα δύο δεξαμενόπλοια (51%) είναι   των 20 ετών, οι διαφορές στο ναυπη-
          Τύπος πλοίου – Χώρα ναυπήγησης   κατασκευασμένα στη Νότια Κορέα,   γικό προφίλ δύναται να οφείλονται εκεί.
          Ενδιαφέρον παρουσιάζει το εύρημα ότι   όταν λιγότερο από ένα στα τρία πλοία   Πράγματι, από τα 104 containerships
          το 43% των bulk carriers έχουν ναυ-  του στόλου έχει ναυπηγηθεί σε νοτιο-  που έχουν ναυπηγηθεί σε κάποια άλλη
          πηγηθεί στην Κίνα έναντι 33% για το   κορεατικά ναυπηγεία. Πάντως, αυτό το   χώρα πλην των τριών κύριων ναυπηγι-
          σύνολο του στόλου. Ακόμα μεγαλύτερη   ποσοστό είναι μειωμένο σε σχέση με   κών χωρών, τα 38 (36,5%) έχουν ηλικία
          διαφορά εντοπίζεται στην Ιαπωνία: το   πέρσι, που ήταν στο 58%, και πρόπερσι,   τουλάχιστον 21 ετών.
          40% των bulk carriers έχουν ναυπηγεί   που ήταν στο 54%. Μόλις το 16% (27%   Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία αποτε-
          στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου,   για το σύνολο του στόλου) έχει ναυπη-  λούν τον απόλυτο πρωταγωνιστή για την
          όταν το 27% του στόλου έχει ναυπη-  γηθεί στην Ιαπωνία, ενώ τη ναυπήγηση   κατασκευή LNG carriers, με το 90% να
          γηθεί σε ιαπωνική γιάρδα. Πάνω από   του 26% των δεξαμενόπλοιων ανέλα-  έχουν ναυπηγηθεί εκεί. Είναι ευρέως
          οκτώ στα δέκα πλοία (83%) μεταφοράς   βαν τα κινεζικά ναυπηγεία.   γνωστό ότι οι εταιρείες διαχείρισης
          ξηρού φορτίου, συνεπώς, έχουν ναυπη-  Στα containerships, δύο είναι οι μεγά-  πλοίων μεταφοράς LNG εμπιστεύονται
          γηθεί είτε στην Κίνα είτε στην Ιαπωνία.   λες διαφορές που αξίζει να τονιστούν:   (σχεδόν) αποκλειστικά τις εν λόγω μονά-
          Το αντίστοιχο ποσοστό για το σύνολο   το 45% έχουν ναυπηγηθεί στη Νότια   δες, καθώς αυτές ειδικεύονται στη ναυ-
          του στόλου είναι 60%.  Το εν  λόγω   Κορέα (31% σύνολο στόλου), ενώ   πήγηση πλοίων υψηλών τεχνολογικών
          εύρημα συνάδει με εκείνα των ερευνών   μόλις το 4% στην Ιαπωνία (27% για το   απαιτήσεων. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο
          του 2022 και του 2023 και καταδεικνύει   σύνολο του στόλου). Περίπου ένα στα   ότι η μερίδα του λέοντος των παραγγε-
          την ιαπωνική παράδοση στη ναυπήγηση   πέντε containerships έχει ναυπηγηθεί   λιών, για παράδειγμα, πλοίων μεταφοράς
          bulk carriers αλλά και την άνοδο των   σε μονάδες χωρών εκτός των Κίνας,   αμμωνίας καταλήγει στη Νότια Κορέα.
          κινεζικών ναυπηγείων. Την ίδια ώρα   Νότιας Κορέας και Ιαπωνίας, αντανα-  Από εκεί και πέρα, τα ποσοστά των LNG

                                                                             Γράφημα 12: Η κατανομή του στόλου ανά κατηγορία
             Κίνα          Νότια Κορέα          Ιαπωνία         Άλλη         πλοίου βάσει της χώρας ναυπήγησης.
                                                                             Πηγή: Επεξεργασία δεδομένων προερχόμενων από
                                                                             το Greek Shipping Publications (Απρίλιος 2024).
         Σύνολο στόλου                                                       Δεν αναγράφονται ποσοστά κάτω του 5%.

                        33%                             31%                         27%                9%

         Bulk carriers

                             43%                         13%                      40%
          Tankers

                    26%                                   51%                              16%         7%

         Containerships

                       30%                                 45%                                  21%

         LNG carriers
                                                       90%                                              5%

          LPG carriers

             10%                            54%                                      29%               7%
          Άλλου τύπου


             10%         15%                    31%                                  44%



         148
   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153