Page 151 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΟΥΝΙΟΣ 2024
P. 151

Με την ευγενική χορηγία

            για το ηλικιακό προφίλ των δύο τύπων   λογικό, καθώς ο πλήρης ανταγωνισμός   Αξίζει ακόμα να σημειωθεί ότι το εύρημα
            πλοίων.                           που χαρακτηρίζει τις κύριες ναυτιλιακές   συνάδει με το γεγονός ότι η Νότια Κορέα
            Στην ηλικιακή ομάδα 16 έως 20     αγορές οδηγεί σε μείωση του κύκλου   κυριαρχεί στις ναυπηγήσεις τεχνολο-
            ετών ξεχωρίζει η συμμετοχή  των   ζωής των πλοίων τους. Μηδενικό είναι   γικά προηγμένων πλοίων,  λαμβάνο-
            containerships (17%), όταν το 9% των   το ποσοστό των LNG carriers στη συγκε-  ντας υπόψη ότι το 57% των πλοίων στην
            πλοίων είναι containerships. Όπως και   κριμένη ηλικιακή ομάδα, όπως είναι επό-  ηλικιακή ομάδα έως 5 ετών είναι είτε
            στην περίπτωση της ηλικιακής ομάδας   μενο, ενώ τρία στα δέκα (30%) είναι είτε   δεξαμενόπλοια είτε LNG carriers. Άρα
            6 έως 10 ετών, περίπου οκτώ στα δέκα   bulk carriers είτε δεξαμενόπλοια.   η υψηλή παρουσία των νοτιοκορεατι-
            πλοία (76%) είναι είτε δεξαμενόπλοια                                κών ναυπηγείων στην εν λόγω ηλικιακή
            είτε bulk carriers.               Ηλικιακή ομάδα – Χώρα ναυπήγησης  ομάδα μοιάζει επόμενη.
            Προχωρώντας στην ανάλυση της επόμε-  Το 41% των πλοίων ηλικίας έως 5 ετών   Για την ηλικιακή ομάδα 6 έως 10 ετών,
            νης ηλικιακής ομάδας και συγκεκριμένα   έχουν ναυπηγηθεί στη Νότια Κορέα και   δεν καταγράφονται ουσιαστικές διαφο-
            21 έως 25 ετών, το 41% είναι bulk carriers,   το 18% στην Ιαπωνία. Συνεπώς, συγκρί-  ρές σε σύγκριση με την κατανομή του
            ενώ περίπου ένα στα πέντε (22%) δεξα-  νοντας αυτά τα ποσοστά με τα γενικά   συνόλου του στόλου ανά ηλικιακή ομάδα
            μενόπλοια (31% για το σύνολο του στό-  ποσοστά συμμετοχής των νοτιοκορεα-  βάσει της χώρας ναυπήγησης.
            λου). Πάνω από ένα στα τέσσερα πλοία   τικών και ιαπωνικών ναυπηγείων για το   Το 40% των πλοίων ηλικίας 11 έως 15
            (26%) στην εν λόγω ηλικιακή ομάδα   σύνολο του στόλου, παρατηρούνται δια-  ετών έχουν ναυπηγηθεί στην Κίνα, όταν
            είναι containerships.             φορές, καθώς το 31% έχουν ναυπηγηθεί   το αντίστοιχο ποσοστό για το σύνολο του
            Τέλος, πλοία άλλου τύπου αντιπροσω-  στη Νότια Κορέα ενώ το 27% στην Ιαπω-  στόλου είναι 33%. Συνεπάγεται λοιπόν
            πεύουν το 48% επί του συνόλου των   νία. Προκύπτει συνεπώς το συμπέρασμα,   ότι το ποσοστό των κινεζικών ναυπη-
            πλοίων στην ηλικιακή ομάδα 26 και άνω.   όπως και στις αντίστοιχες έρευνες του   γείων αυξάνεται από το 32% στην ηλι-
            Το εύρημα συνάδει πλήρως με την αντί-  2022 και του 2023, ότι η Νότια Κορέα   κιακή ομάδα 0 έως 5 ετών, στο 37%
            στοιχη ανάλυση που προηγήθηκε (Τύπος   διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στη   στην ηλικιακή ομάδα 6 έως 10 ετών και
            πλοίου – Ηλικιακή ομάδα) και είναι   ναυπήγηση πλοίων τα τελευταία χρόνια.   τελικά στο 40% στην ηλικιακή ομάδα





            Πλοία ηλικίας 6-10 ετών
            Tankers
                                                   20%








            2022
                                                    25%










            2023
                                                   27%










            2024




                                                                                                             151
   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156