Page 151 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΟΥΝΙΟΣ 2024
P. 151
Με την ευγενική χορηγία
για το ηλικιακό προφίλ των δύο τύπων λογικό, καθώς ο πλήρης ανταγωνισμός Αξίζει ακόμα να σημειωθεί ότι το εύρημα
πλοίων. που χαρακτηρίζει τις κύριες ναυτιλιακές συνάδει με το γεγονός ότι η Νότια Κορέα
Στην ηλικιακή ομάδα 16 έως 20 αγορές οδηγεί σε μείωση του κύκλου κυριαρχεί στις ναυπηγήσεις τεχνολο-
ετών ξεχωρίζει η συμμετοχή των ζωής των πλοίων τους. Μηδενικό είναι γικά προηγμένων πλοίων, λαμβάνο-
containerships (17%), όταν το 9% των το ποσοστό των LNG carriers στη συγκε- ντας υπόψη ότι το 57% των πλοίων στην
πλοίων είναι containerships. Όπως και κριμένη ηλικιακή ομάδα, όπως είναι επό- ηλικιακή ομάδα έως 5 ετών είναι είτε
στην περίπτωση της ηλικιακής ομάδας μενο, ενώ τρία στα δέκα (30%) είναι είτε δεξαμενόπλοια είτε LNG carriers. Άρα
6 έως 10 ετών, περίπου οκτώ στα δέκα bulk carriers είτε δεξαμενόπλοια. η υψηλή παρουσία των νοτιοκορεατι-
πλοία (76%) είναι είτε δεξαμενόπλοια κών ναυπηγείων στην εν λόγω ηλικιακή
είτε bulk carriers. Ηλικιακή ομάδα – Χώρα ναυπήγησης ομάδα μοιάζει επόμενη.
Προχωρώντας στην ανάλυση της επόμε- Το 41% των πλοίων ηλικίας έως 5 ετών Για την ηλικιακή ομάδα 6 έως 10 ετών,
νης ηλικιακής ομάδας και συγκεκριμένα έχουν ναυπηγηθεί στη Νότια Κορέα και δεν καταγράφονται ουσιαστικές διαφο-
21 έως 25 ετών, το 41% είναι bulk carriers, το 18% στην Ιαπωνία. Συνεπώς, συγκρί- ρές σε σύγκριση με την κατανομή του
ενώ περίπου ένα στα πέντε (22%) δεξα- νοντας αυτά τα ποσοστά με τα γενικά συνόλου του στόλου ανά ηλικιακή ομάδα
μενόπλοια (31% για το σύνολο του στό- ποσοστά συμμετοχής των νοτιοκορεα- βάσει της χώρας ναυπήγησης.
λου). Πάνω από ένα στα τέσσερα πλοία τικών και ιαπωνικών ναυπηγείων για το Το 40% των πλοίων ηλικίας 11 έως 15
(26%) στην εν λόγω ηλικιακή ομάδα σύνολο του στόλου, παρατηρούνται δια- ετών έχουν ναυπηγηθεί στην Κίνα, όταν
είναι containerships. φορές, καθώς το 31% έχουν ναυπηγηθεί το αντίστοιχο ποσοστό για το σύνολο του
Τέλος, πλοία άλλου τύπου αντιπροσω- στη Νότια Κορέα ενώ το 27% στην Ιαπω- στόλου είναι 33%. Συνεπάγεται λοιπόν
πεύουν το 48% επί του συνόλου των νία. Προκύπτει συνεπώς το συμπέρασμα, ότι το ποσοστό των κινεζικών ναυπη-
πλοίων στην ηλικιακή ομάδα 26 και άνω. όπως και στις αντίστοιχες έρευνες του γείων αυξάνεται από το 32% στην ηλι-
Το εύρημα συνάδει πλήρως με την αντί- 2022 και του 2023, ότι η Νότια Κορέα κιακή ομάδα 0 έως 5 ετών, στο 37%
στοιχη ανάλυση που προηγήθηκε (Τύπος διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στη στην ηλικιακή ομάδα 6 έως 10 ετών και
πλοίου – Ηλικιακή ομάδα) και είναι ναυπήγηση πλοίων τα τελευταία χρόνια. τελικά στο 40% στην ηλικιακή ομάδα
Πλοία ηλικίας 6-10 ετών
Tankers
20%
2022
25%
2023
27%
2024
151