Page 156 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΟΥΝΙΟΣ 2024
P. 156

ΕΤΗΣΙΑ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ


          ΒΑΣΙΚΟ ΚΡΙΤΗΡΙΟ: ΧΏΡΑ ΝΑΥΠΗΓΗΣΗΣ          των ιαπωνικών ναυπηγείων είναι bulk carriers.
                                                    Μόλις το 1% των πλοίων ιαπωνικής ναυπήγησης
          Χώρα ναυπήγησης – Τύπος πλοίου            είναι containerships, όταν το 9% του στόλου απαρ-
          Το 65% των πλοίων που έχουν ναυπηγηθεί στην   τίζεται από τα συγκεκριμένα πλοία. Όπως είναι
          Κίνα είναι bulk carriers, όταν ένα στα δύο πλοία   επόμενο, η παρουσία των δεξαμενόπλοιων στα
          του στόλου είναι bulk carriers. Aκόμα, το 24% είναι   ιαπωνικά ναυπηγεία είναι αρκετά χαμηλότερη σε
          δεξαμενόπλοια και συνεπώς εννέα στα δέκα πλοία   σύγκριση με τα δεδομένα για το σύνολο του στόλου:
          (89%) κινεζικής κατασκευής ανήκουν στην κατη-  18% έναντι 31%.
          γορία της χύδην ναυτιλίας. Το αντίστοιχο ποσοστό   Αρκετά ισορροπημένη εικόνα εμφανίζουν οι άλλες
          για το σύνολο του στόλου είναι 81%.       ναυπηγικές χώρες, πέραν των τριών, καθώς το μερί-
          Για τα πλοία που έχουν ναυπηγηθεί στη Νότια   διο των containerships είναι σημαντικά αυξημένο
          Κορέα, η εικόνα είναι εντελώς διαφορετική: το   συγκριτικά με τα γενικά στοιχεία της ανάλυσης: το
          50% είναι δεξαμενόπλοια (31% του στόλου είναι   24% των πλοίων που έχουν ναυπηγηθεί σε τρίτη
          δεξαμενόπλοια), το 21% είναι bulk carriers (50%   χώρα είναι containerships. Tα αντίστοιχα ποσοστά
          του στόλου είναι bulk carriers) και το 9% είναι LNG   για τα bulk carriers και τα tankers είναι 25% και
          carriers (3% του στόλου είναι LNG carriers).  26%. Περίπου ένα στα πέντε πλοία (21%) που έχουν
          H μακρά παράδοση των ιαπωνικών ναυπηγείων   ναυπηγηθεί σε άλλη χώρα ανήκουν σε άλλη κατη-
          στην κατασκευή bulk carriers επιβεβαιώνεται και   γορία, όταν το ποσοστό για το σύνολο του στόλου
          στην παρούσα ανάλυση, καθώς το 73% των πλοίων   είναι μόλις 4%.




                                                                             Γράφημα 15: Η κατανομή του στόλου ανά
                                                                             χώρα ναυπήγησης βάσει της κατηγορίας
              Bulk carriers         Tankers              Containerships      πλοίου.
                                                                             Πηγή: Επεξεργασία δεδομένων προερχόμε-
                                                                             νων από το Greek Shipping Publications
              LNG carriers          LPG carriers         Άλλου τύπου         (Απρίλιος 2024).
                                                                             Δεν αναγράφονται ποσοστά κάτω του 5%.
         Σύνολο στόλου


                                50%                                     31%                 9%



         Kίνα


                                        65%                                         24%             9%


         Νότια Κορέα


                  21%                                50%                            13%         9%     5%



         Ιαπωνία


                                            73%                                          18%             5%



         Άλλη


                    25%                      26%                      24%                       21%





         156
   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160   161