Page 152 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΟΥΝΙΟΣ 2024
P. 152
ΕΤΗΣΙΑ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ
11 έως 15 ετών. Το εύρημα αυτό φαντάζει λογικό, Κίνας έχουν πάρει την ανιούσα: 13% το 2022, 19%
δεδομένου ότι τα κινεζικά ναυπηγεία πρωταγωνι- το 2023 και 27% φέτος.
στούν στις κατασκευές bulk carriers και λόγω του Το 44% των πλοίων ηλικίας 21 έως 25 ετών έχουν
ότι η ηλικιακή κατανομή των bulk carriers βαίνει ναυπηγηθεί στην Ιαπωνία και το 21% σε τρίτη ναυ-
αυξανόμενη μεταξύ των ομάδων 0-5, 6-10 και 11-15 πηγική χώρα, πλην των τριών κορυφαίων. Κάτω
ετών, όπως σημειώθηκε προηγουμένως. από ένα στα δέκα πλοία (9%) αυτής της ηλικιακής
Εντυπωσιακό είναι το ποσοστό των ιαπωνικών ομάδας έχουν ναυπηγηθεί στην Κίνα, όταν ένα στα
ναυπηγείων στην ηλικιακή ομάδα 16 έως 20 ετών, τρία πλοία είναι κινεζικά, αντικατοπτρίζοντας ότι
καθώς το 37% των πλοίων έχουν ναυπηγηθεί εκεί, ο ρόλος των κινεζικών ναυπηγείων στα έτη λίγο
ενώ 27% των πλοίων του στόλου είναι ναυπηγημένα πριν και μετά το 2000 δεν ήταν εξίσου σημαντικός.
στην Ιαπωνία. Πάντως, αξίζει να σημειωθεί ότι στην Τέλος, το 50% των πλοίων ηλικίας 26 και άνω έχουν
έρευνα του 2022 το ποσοστό της Ιαπωνίας στην εν ναυπηγηθεί σε άλλη χώρα.
λόγω ηλικιακή ομάδα ήτα 46%, ενώ στην έρευνα
του 2023 ήταν 40%. Αντίστοιχα τα ποσοστά της
Γράφημα 14
Η κατανομή του στόλου ανά ηλικιακή ομάδα
βάσει της χώρας ναυπήγησης.
Πηγή: Επεξεργασία δεδομένων προερχόμενων
Κίνα Νότια Κορέα Ιαπωνία Άλλη από το Greek Shipping Publications (Απρί-
λιος 2024).
Δεν αναγράφονται ποσοστά κάτω του 5%.
Σύνολο στόλου
33% 31% 27% 9%
0 έως 5 ετών
32% 41% 18% 9%
6 έως 10 ετών
37% 31% 26% 6%
11 έως 15 ετών
40% 33% 22% 5%
16 έως 20 ετών
27% 28% 37% 8%
21 έως 25 ετών
9% 26% 44% 21%
26 ετών και άνω
5% 8% 37% 50%
152