Page 150 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΟΥΝΙΟΣ 2024
P. 150

ΕΤΗΣΙΑ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ


          carriers που έχουν ναυπηγηθεί σε Κίνα  ΒΑΣΙΚΟ ΚΡΙΤΗΡΙΟ:            Σε ό,τι αφορά την ηλικιακή ομάδα 6-10
          και Ιαπωνία είναι εξαιρετικά χαμηλά και  ΗΛΙΚΙΑΚΗ ΟΜΑΔΑ            ετών, πάνω από ένα στα δύο πλοία (55%)
          δεν χρήζουν σχολιασμού. Αυτό που ίσως                              είναι bulk carriers. Στο ευρύτερο πλαίσιο
          παρουσιάζει ενδιαφέρον είναι το γεγο-  Ηλικιακή ομάδα – Τύπος πλοίου  της χύδην ναυτιλίας, τα δεδομένα για την
          νός ότι, ελλείψει διαθέσιμων slots στη   Από τα πλοία που ανήκουν στην ηλικι-  εν λόγω ηλικιακή ομάδα ευθυγραμμίζο-
          Νότια Κορέα, η Κίνα επιχειρεί να ανα-  ακή ομάδα έως 5 ετών, το 32% είναι bulk   νται σχεδόν πλήρως με το τι ισχύει για το
          πτύξει την τεχνογνωσία της στο κομμάτι   carriers, παρά το γεγονός ότι η συμμε-  σύνολο του στόλου: το 82% των πλοίων
          αυτό, και πράγματι κινεζικά ναυπηγεία   τοχή των bulk carriers στο σύνολο του   ηλικίας 6-10 ετών είναι είτε bulk carriers
          έχουν προσελκύσει τα τελευταία χρόνια   στόλου ανέρχεται στο 50%. Την ίδια ώρα,   είτε δεξαμενόπλοια, ενώ το αντίστοιχο
          ορισμένες παραγγελίες LNG carriers. Σε   το 44% των πλοίων στην ηλικιακή ομάδα   ποσοστό για το σύνολο του στόλου είναι
          καμία περίπτωση όμως η κυριαρχία της   έως 5 ετών είναι δεξαμενόπλοια, όταν τα   81%. Το 27% των πλοίων στην ηλικιακή
          Νότιας Κορέας δεν μπορεί να αμφισβη-  δεξαμενόπλοια συμμετέχουν στο σύνολο   ομάδα 6-10 ετών είναι δεξαμενόπλοια,
          τηθεί, τουλάχιστον τα προσεχή έτη.  του στόλου με ένα ποσοστό 31%. Όπως   ενώ περίπου ένα στα τρία πλοία (31%)
          Πάνω από τα μισά LPG carriers (54%)   άλλωστε προαναφέρθηκε και στην ανά-  του στόλου είναι δεξαμενόπλοια.
          έχουν ναυπηγηθεί στη Νότια Κορέα, ενώ   λυση «Τύπος πλοίου – Ηλικιακή ομάδα»,   Το 63% των πλοίων στην ηλικιακή ομάδα
          το ποσοστό που έχει ναυπηγηθεί στην   τα δεξαμενόπλοια ακολουθούν πιο έντο-  11 έως 15 ετών είναι bulk carriers, ενώ
          Ιαπωνία (29%) δεν παρουσιάζει μεγά-  νους ρυθμούς ανανέωσης. Στο ίδιο μήκος   το 26% δεξαμενόπλοια. Έχει ενδιαφέ-
          λες διαφορές σε σχέση με το σύνολο του   κύματος και τα LNG carriers, τα οποία,   ρον να παρατηρήσει κανείς ότι, καθώς
          στόλου (27%).                    ενώ αποτελούν το 3% του στόλου, στην   μεταβαίνουμε από την ηλικιακή ομάδα
                                           ηλικιακή ομάδα έως 5 ετών το ποσοστό   0 έως 5 ετών προς την αντίστοιχη 11 έως
                                           τους αυξάνεται  σημαντικά  στο  13%.   15 ετών, το ποσοστό των bulk carriers
                                           Για τους υπόλοιπους τύπους πλοίων, τα   αυξάνεται (32% , 55%, 63%), ενώ η
                                           συγκρινόμενα ποσοστά δεν παρουσιά-  συμμετοχή των δεξαμενόπλοιων βαίνει
                                           ζουν μεταβολές που αξίζουν περαιτέρω   μειούμενη (44%, 27%, 26%), δείγμα των
                                           σχολιασμού.                       διαφορετικών τάσεων που αναδύονται
          Γράφημα 13
          Η κατανομή του στόλου ανά ηλικιακή ομάδα
          βάσει της κατηγορίας πλοίου.           Bulk carriers          Tankers              Containerships
          Πηγή: Επεξεργασία δεδομένων προερχόμενων από
          το Greek Shipping Publications (Απρίλιος 2024).
          Δεν αναγράφονται ποσοστά κάτω του 5%.  LNG carriers           LPG carriers         Άλλου τύπου
          Σύνολο στόλου

                                50%                                     31%                 9%

          0 έως 5 ετών

                       32%                                   44%                       7%       13%
          6 έως 10 ετών

                                   55%                                     27%              5%   5%   7%

          11 έως 15 ετών

                                       63%                                        26%             5%

          16 έως 20 ετών
                          38%                                   38%                        17%

          21 έως 25 ετών

                            41%                            22%                     26%                 7%

          26 ετών και άνω

                15%           15%             17%        5%                       48%



         150
   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155