Page 150 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΟΥΝΙΟΣ 2024
P. 150
ΕΤΗΣΙΑ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ
carriers που έχουν ναυπηγηθεί σε Κίνα ΒΑΣΙΚΟ ΚΡΙΤΗΡΙΟ: Σε ό,τι αφορά την ηλικιακή ομάδα 6-10
και Ιαπωνία είναι εξαιρετικά χαμηλά και ΗΛΙΚΙΑΚΗ ΟΜΑΔΑ ετών, πάνω από ένα στα δύο πλοία (55%)
δεν χρήζουν σχολιασμού. Αυτό που ίσως είναι bulk carriers. Στο ευρύτερο πλαίσιο
παρουσιάζει ενδιαφέρον είναι το γεγο- Ηλικιακή ομάδα – Τύπος πλοίου της χύδην ναυτιλίας, τα δεδομένα για την
νός ότι, ελλείψει διαθέσιμων slots στη Από τα πλοία που ανήκουν στην ηλικι- εν λόγω ηλικιακή ομάδα ευθυγραμμίζο-
Νότια Κορέα, η Κίνα επιχειρεί να ανα- ακή ομάδα έως 5 ετών, το 32% είναι bulk νται σχεδόν πλήρως με το τι ισχύει για το
πτύξει την τεχνογνωσία της στο κομμάτι carriers, παρά το γεγονός ότι η συμμε- σύνολο του στόλου: το 82% των πλοίων
αυτό, και πράγματι κινεζικά ναυπηγεία τοχή των bulk carriers στο σύνολο του ηλικίας 6-10 ετών είναι είτε bulk carriers
έχουν προσελκύσει τα τελευταία χρόνια στόλου ανέρχεται στο 50%. Την ίδια ώρα, είτε δεξαμενόπλοια, ενώ το αντίστοιχο
ορισμένες παραγγελίες LNG carriers. Σε το 44% των πλοίων στην ηλικιακή ομάδα ποσοστό για το σύνολο του στόλου είναι
καμία περίπτωση όμως η κυριαρχία της έως 5 ετών είναι δεξαμενόπλοια, όταν τα 81%. Το 27% των πλοίων στην ηλικιακή
Νότιας Κορέας δεν μπορεί να αμφισβη- δεξαμενόπλοια συμμετέχουν στο σύνολο ομάδα 6-10 ετών είναι δεξαμενόπλοια,
τηθεί, τουλάχιστον τα προσεχή έτη. του στόλου με ένα ποσοστό 31%. Όπως ενώ περίπου ένα στα τρία πλοία (31%)
Πάνω από τα μισά LPG carriers (54%) άλλωστε προαναφέρθηκε και στην ανά- του στόλου είναι δεξαμενόπλοια.
έχουν ναυπηγηθεί στη Νότια Κορέα, ενώ λυση «Τύπος πλοίου – Ηλικιακή ομάδα», Το 63% των πλοίων στην ηλικιακή ομάδα
το ποσοστό που έχει ναυπηγηθεί στην τα δεξαμενόπλοια ακολουθούν πιο έντο- 11 έως 15 ετών είναι bulk carriers, ενώ
Ιαπωνία (29%) δεν παρουσιάζει μεγά- νους ρυθμούς ανανέωσης. Στο ίδιο μήκος το 26% δεξαμενόπλοια. Έχει ενδιαφέ-
λες διαφορές σε σχέση με το σύνολο του κύματος και τα LNG carriers, τα οποία, ρον να παρατηρήσει κανείς ότι, καθώς
στόλου (27%). ενώ αποτελούν το 3% του στόλου, στην μεταβαίνουμε από την ηλικιακή ομάδα
ηλικιακή ομάδα έως 5 ετών το ποσοστό 0 έως 5 ετών προς την αντίστοιχη 11 έως
τους αυξάνεται σημαντικά στο 13%. 15 ετών, το ποσοστό των bulk carriers
Για τους υπόλοιπους τύπους πλοίων, τα αυξάνεται (32% , 55%, 63%), ενώ η
συγκρινόμενα ποσοστά δεν παρουσιά- συμμετοχή των δεξαμενόπλοιων βαίνει
ζουν μεταβολές που αξίζουν περαιτέρω μειούμενη (44%, 27%, 26%), δείγμα των
σχολιασμού. διαφορετικών τάσεων που αναδύονται
Γράφημα 13
Η κατανομή του στόλου ανά ηλικιακή ομάδα
βάσει της κατηγορίας πλοίου. Bulk carriers Tankers Containerships
Πηγή: Επεξεργασία δεδομένων προερχόμενων από
το Greek Shipping Publications (Απρίλιος 2024).
Δεν αναγράφονται ποσοστά κάτω του 5%. LNG carriers LPG carriers Άλλου τύπου
Σύνολο στόλου
50% 31% 9%
0 έως 5 ετών
32% 44% 7% 13%
6 έως 10 ετών
55% 27% 5% 5% 7%
11 έως 15 ετών
63% 26% 5%
16 έως 20 ετών
38% 38% 17%
21 έως 25 ετών
41% 22% 26% 7%
26 ετών και άνω
15% 15% 17% 5% 48%
150