Page 146 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΟΥΝΙΟΣ 2024
P. 146
ΕΤΗΣΙΑ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ
32% των containerships ήταν ηλικίας 20 ετών, ενώ δεν υπάρχουν πλοία ηλικίας δεξαμενόπλοια και υγραεριοφόρα κατα-
16 έως 20 ετών. Τέλος, δεν θα πρέπει να μεγαλύτερης των 21 ετών. δεικνύονται ως οι τύποι πλοίων με τους
παραβλεφθεί το γεγονός ότι περίπου ένα Το 60% των LPG carriers είναι ηλικίας στόλους νεότερης ηλικίας. Στην περί-
στα πέντε containerships (19%) είναι άνω έως 10 ετών, ακολουθώντας κατά πόδας πτωση των tankers, οι κανονισμοί που
των 21 ετών, όταν για το σύνολο του στό- τα LNG carriers, δείγμα ότι τα υγραεριο- διέπουν την αγορά σε συνδυασμό με
λου το ποσοστό είναι 8%. Δεδομένου ότι φόρα σε ευρύτερο πλαίσιο είναι νεότερα τις απαιτήσεις των ναυλωτών ωθούν σε
ο οικονομικός κύκλος ζωής των πλοίων σε σχέση με το σύνολο του στόλου. Το εντονότερους ρυθμούς ανανέωσης του
συνολικά μειώνεται, εν μέσω απαιτήσεων μεγαλύτερο ποσοστό του στόλου (44%) στόλου. Στην περίπτωση των υγραεριο-
από τους διεθνείς νομοθέτες για μείωση εντοπίζεται στην ηλικιακή ομάδα 6 έως φόρων, οι στόλοι είναι νεότεροι σε ηλι-
του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της 10 έτη. Ακόμα, περίπου ένα στα τέσσερα κία, γεγονός που δεν προκαλεί ιδιαίτερη
ναυτιλίας, και ότι στον παγκόσμιο στόλο πλοία (24%) ανήκουν στην ηλικιακή έκπληξη, τόσο δεδομένου του μικρότερου
των containerships προστίθενται διαρκώς ομάδα 11 έως 15 ετών. μεγέθους του στόλου όσο και διότι αυτά
νεότευκτα, ένα σημαντικό ποσοστό των Σε ό,τι αφορά την ηλικιακή κατανομή των τα πλοία έχουν εδραιωθεί τις τελευταίες
containerships των εταιρειών σε Αθήνα/ άλλων τύπων πλοίων, αρκετές μεταβολές δεκαετίες στη βιομηχανία.
Πειραιά ίσως είναι τα πρώτα υποψήφια είναι άξιες αναφοράς: κανένα πλοίο δεν Από την άλλη, οι ρυθμοί ανανέωσης στό-
για ανακύκλωση. Βέβαια, πολλά θα εξαρ- είναι έως 5 ετών, ενώ το 6% είναι 6 έως λου στα bulk carriers είναι βραδύτεροι.
τηθούν από την πορεία της ναυλαγοράς. 10 ετών (12% για το σύνολο του στόλου). Το γεγονός αυτό δεν συνεπάγεται ότι ο
Η εικόνα για τα LNG carriers δεν έχει Παραπάνω από ένα στα τέσσερα πλοία στόλος των bulk carriers είναι μεγάλης
καμία σχέση με το σύνολο του στόλου (27%) ανήκουν στην ηλικιακή ομάδα ηλικίας, καθώς οκτώ στα δέκα πλοία
και τους υπόλοιπους τύπους πλοίων. Τα 11 έως 15 ετών, όταν για το σύνολο του έχουν ηλικία έως 15 έτη. Το μεγαλύτερο
μισά LNG carriers (49%) δεν ξεπερνούν στόλου το ποσοστό αυτό είναι στο 39%. μέρος του στόλου βρίσκεται στην ηλικι-
σε ηλικία τα 5 έτη, ενώ περίπου οκτώ στα Ακριβώς ίδια είναι τα ποσοστά για την ακή ομάδα 11 έως 15 έτη, και το γεγονός
δέκα (78%) είναι έως 10 ετών. Πάντως, το ηλικιακή ομάδα 16 έως 20 ετών (21%), αυτό θα οδηγήσει σε ανάγκη ανανέω-
τελευταίο αυτό ποσοστό έχει υποχωρήσει ενώ το υψηλό 36% των πλοίων άλλου σης του στόλου σε περίπου πέντε έτη
σε σχέση με την έρευνα του 2023, όταν τύπου που ξεπερνούν τα 26 έτη για το από σήμερα. Στα containerships, ελέω
είχε διαμορφωθεί στο 85%. Το 22% των σύνολο του στόλου είναι μόλις 3%. διαταραχών στα routes και περιβαλλο-
LNG carriers είναι ηλικίας μεταξύ 11 έως Συμπερασματικά, για ακόμα ένα έτος, ντικών κανονισμών, τα πλοία μεγαλύ-
Containerships 16 έως 20 ετών
26%
2022
32%
2023
37%
2024
146