Page 143 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΟΥΝΙΟΣ 2024
P. 143

Με την ευγενική χορηγία

           ΧΏΡΑ ΝΑΥΠΗΓΗΣΗΣ                                     Το 2023, το 35% των πλοίων είχαν κατασκευαστεί στη Νότια
           Η συντριπτική πλειοψηφία των πλοίων του στόλου, και δη περισ-  Κορέα (φέτος 31%: 1.642 πλοία), ενώ το 30% στην Κίνα. Η
           σότερα από εννέα στα δέκα πλοία (91%), έχουν κατασκευαστεί   Ιαπωνία δεν καταγράφει καμία ουσιώδη μεταβολή, καθώς
           σε μία από τις κύριες ναυπηγικές χώρες και συγκεκριμένα στην   και στα δύο έτη το ποσοστό της ανέρχεται στο 27% (1.383
           Κίνα, στη Νότια Κορέα και στην Ιαπωνία.             πλοία το 2023 και 1.417 το 2024). Ωστόσο, είναι άξιο αναφο-
           Το 33% των πλοίων έχουν ναυπηγηθεί στην Κίνα, το 31% στη   ράς ότι από τα 137 πλοία που παραδόθηκαν το 2023 και το
           Νότια Κορέα και το 27% στην Ιαπωνία, με το 9% να έχουν κατα-  πρώτο τρίμηνο του 2024 το 36% έχει ναυπηγηθεί στη Νότια
           σκευαστεί σε άλλες χώρες, όπως οι Φιλιππίνες, το Βιετνάμ και   Κορέα, το 24% στην Κίνα, το 17% στην Ιαπωνία, ενώ το 23%
           κάποιες χώρες της Ευρώπης.                          σε κάποια άλλη χώρα. Συνεπώς, ο ρόλος που διαδραματίζει
           Είναι άξιο αναφοράς ότι ένα μέρος της παραγωγής των ναυπη-  κάθε ναυπηγική χώρα μεταβάλλεται δυναμικά και ανάλογα
           γείων εκτός των τριών κύριων ναυπηγικών χωρών βρίσκεται υπό   με την ηλικία των πλοίων που εξετάζονται, γεγονός που θα
           τον έλεγχο κορυφαίων ναυπηγείων αυτών των χωρών. Μάλιστα,   καταστεί εμφανές και στην ανάλυση αξόνων που ακολουθεί.
           35 από τα πλοία που έχουν κατασκευαστεί στη Ρουμανία έχουν
           κατασκευαστεί σε υποδομές της Daewoo Shipbuilding and Marine              2022      2023     2024
           Engineering (DSME, πλέον Hanwha Ocean). Ακόμα, κορυφαία
           ναυπηγεία διατηρούν θυγατρικές στις Φιλιππίνες και αντιστοιχούν
           σε 81 πλοία που έχουν κατασκευαστεί εκεί (HD Hyundai: 28 και
           Tsuneishi Shipbuilding: 53).                         Κίνα                 29%       30%       33%
           Παρότι ένα μέρος της παραγωγής λαμβάνει χώρα εκτός των
           Κίνας, Ιαπωνίας και Νότιας Κορέας, τα ποσοστά συγκέντρωσης
           στη βιομηχανία παραμένουν ιδιαίτερα αυξημένα. Κύριος λόγος,   Νότια Κορέα  34%      35%       31%
           πέραν σαφώς της επιθυμίας για μεγαλύτερη επέκταση, για τη
           μεταφορά των ναυπηγικών κλινών εκτός των χωρών αυτών
           –από εταιρείες όμως των χωρών αυτών– είναι το χαμηλότερο   Ιαπωνία        29%       27%       27%
           κόστος εργασίας.
           Παράλληλα, σε σύγκριση με τα προηγούμενα έτη, καταγράφο-
           νται ιδιαίτερα σημαντικές μεταβολές. Εν αντιθέσει με τις έρευνες
           του 2022 και του 2023, η Νότια Κορέα χάνει την πρώτη θέση από   Άλλη       8%        8%       9%
           την Κίνα. Από τα 5.222 πλοία του στόλου, 1.721 έχουν ναυπηγηθεί
           στην Κίνα, η οποία αναρριχάται στην κορυφή και αποτελεί πλέον
           την κύρια προτίμηση των εταιρειών του Πειραιά/Αθήνας για την
           κατασκευή πλοίων.                                   Πίνακας 6: Κατανομή στόλου ανά χώρα ναυπήγησης, 2022-2023-2024.
                                                               Πηγή: Επεξεργασία δεδομένων προερχόμενων από το Greek Shipping
                                                               Publications.



            33%                                                                                      31%


            Κίνα                                                                                  Νότια Κορέα








            9%


            Άλλη





            Γράφημα 10
            Κατανομή του στόλου των εταιρειών που
            διαχειρίζονται οι εταιρείες ανά χώρα
            ναυπήγησης.                                                                             27%
            Πηγή: Επεξεργασία δεδομένων προερχόμενων
            από το Greek Shipping Publications.                                                        Ιαπωνία


                                                                                                            143
   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148