Page 144 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΟΥΝΙΟΣ 2024
P. 144

ΕΤΗΣΙΑ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ

          ΑΝΑΛΥΣΗ

          ΑΞΟΝΩΝ



          ΒΑΣΙΚΟ ΚΡΙΤΗΡΙΟ:                 το 50% των bulk carriers ανήκουν στην   αναφοράς είναι το γεγονός ότι ένα στα
          ΤΥΠΟΣ ΠΛΟΙΟΥ                     εν λόγω ομάδα έναντι 39% του συνόλου   τρία δεξαμενόπλοια ανήκει στην ηλικι-
          Τύπος πλοίου – Ηλικιακή ομάδα    του στόλου. Η μεγαλύτερη απόκλιση που   ακή ομάδα 11 έως 15 ετών και περίπου
          Το 8% των bulk carriers των οποίων η   καταγράφεται στην ηλικιακή ομάδα     τέσσερα στα δέκα (39%) πλοία του στό-
          διαχείριση πραγματοποιείται από εται-  11 έως 15 ετών είναι σαφώς απόρροια   λου έχουν ηλικία που κυμαίνεται από
          ρείες εγκατεστημένες στην Αθήνα/Πει-  των μικρότερων διαφορών που κατα-  11 έως 15 ετών. Αντίθετα, ενώ το 21%
          ραιά ανήκει στην ηλικιακή ομάδα έως     γράφονται στις υπόλοιπες ηλικιακές   του στόλου ανήκει στην ηλικιακή ομάδα
          5 ετών, όταν για το σύνολο του στόλου το   ομάδες, με έμφαση σε εκείνη 16 έως 20   16 έως 20 ετών, το ποσοστό για τα δεξα-
          ποσοστό αυτό ανέρχεται στο 12%. Από   ετών (16% των bulk carriers ανήκουν σε   μενόπλοια αυξάνεται στο 26%.
          την άλλη, το ποσοστό των bulk carriers   αυτή την ηλικιακή ομάδα έναντι 21% των   Στα containerships παρουσιάζεται μια
          ηλικίας 6 έως 10 ετών διαμορφώνεται   πλοίων του στόλου).          διαφορετική εικόνα, καθώς το 21% είναι
          στο 21%, ενώ για το σύνολο του στόλου   Περίπου ένα στα πέντε δεξαμενόπλοια   ηλικίας έως 10 ετών, όταν για το σύνολο
          το αντίστοιχο ποσοστό είναι 19%. Οι   (18%)  των εταιρειών σε Αθήνα/Πει-  του στόλου το ποσοστό αυτό ξεπερνά το
          συγκεκριμένες μεταβολές δεν είναι ιδι-  ραιά είναι ηλικίας έως 5 ετών. Εξάγεται   30%. Την ίδια ώρα, το 23% είναι 11 έως
          αίτερα σημαντικές. Ωστόσο, σημειωτέον   συνεπώς το συμπέρασμα ότι τα δεξαμε-  15 ετών (39% του στόλου), ενώ το απο-
          ότι το ποσοστό των bulk carriers ηλικίας   νόπλοια είναι σχετικά νεότερα σε σχέση   τύπωμα της ηλικιακής ομάδας 16 έως
          6 έως 10 ετών βαίνει μειούμενο: 33% το   με το σύνολο του στόλου. Το εύρημα   20 ετών είναι σημαντικά εντονότερο σε
          2022, 25% το 2023 και 21% το 2024.  συνάδει με τα αντίστοιχα των ερευνών   αυτόν τον τύπο πλοίου (37% έναντι 21%).
          Η μεγάλη διαφορά πάντως εντοπίζεται   του 2022 και του 2023, δείγμα ότι η   Διαφαίνεται κατά συνέπεια ότι οι όποιες
          στην ηλικιακή ομάδα 11-15 ετών. Εδώ, η   τάση εντονότερης ανανέωσης του στό-  εκροές από τις ηλικιακές ομάδες 0 έως
          παρουσία των bulk carriers είναι υψη-  λου δεξαμενόπλοιων παραμένει ισχυρή   5 ετών, 6 έως 10 ετών και 11 έως 15 ετών
          λότερη κατά 11 ποσοστιαίες μονάδες σε   εν μέσω αυξανόμενων απαιτήσεων από   μετατοπίζονται στην ηλικιακή ομάδα 16
          σχέση με το σύνολο του στόλου, καθώς   τους ναυλωτές. Από εκεί και πέρα, άξιο   έως 20 ετών. Στην περσινή έρευνα, το
          Βulk carriers 6-10 ετών
                                                 33%








          2022
                                                 25%











          2023
                                                 21%










          2024



         144
   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149