Page 158 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΟΥΝΙΟΣ 2024
P. 158

ΕΤΗΣΙΑ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ


          Χώρα ναυπήγησης – Ηλικιακή ομάδα           είναι 16 έως 20 ετών, ενώ το 21% των πλοίων που δια-
          Για τα πλοία που έχουν ναυπηγηθεί στην Κίνα, περί-  χειρίζονται οι εταιρείες στην Αθήνα/Πειραιά ανήκουν
          που τα μισά (48%) είναι ηλικίας 11 έως 15 ετών και το   στη συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα. Από την άλλη, το
          ποσοστό των πλοίων που ανήκουν στη συγκεκριμένη   32% είναι ηλικίας 11 έως 15 ετών, όταν το 39% των
          ηλικιακή ομάδα ανέρχεται σε 39%.           πλοίων του στόλου είναι αυτής της ηλικίας. Άλλωστε,
          Στην περίπτωση της Νότιας Κορέας δεν προκύπτουν   όπως αναλύθηκε πιο πάνω, το 63% των πλοίων στην
          ουσιαστικές μεταβολές συγκριτικά με τα γενικά   ηλικιακή ομάδα 11 έως 15 ετών είναι bulk carriers και
          ποσοστά: 16% είναι έως 5 ετών (12% για το σύνολο   ο πρωταγωνιστικός ρόλος της Ιαπωνίας στη ναυπή-
          του στόλου), 19% είναι 6 έως 10 ετών (ίδιο ποσοστό   γηση αυτών των πλοίων είναι γνωστός. Το γεγονός
          για το σύνολο του στόλου), 41% είναι 11 έως 15 ετών   ότι το 26% των ιαπωνικών πλοίων είναι ηλικίας έως
          (39% για το σύνολο του στόλου), 19% είναι 16 έως 20   10 ετών συνιστά απότοκο της κυριαρχίας της Νότιας
          ετών (21% για το σύνολο του στόλου). Αξίζει να σημει-  Κορέας και δευτερευόντως της Κίνας τα τελευταία
          ωθεί ότι το 2022 το 26% των πλοίων ναυπηγημένων   χρόνια στις ναυπηγήσεις.
          στη Νότια Κορέα ήταν ηλικίας 6 έως 10 ετών, ενώ το   Το 30% των πλοίων που έχουν ναυπηγηθεί σε άλλη
          αντίστοιχο ποσοστό το 2023 διαμορφώθηκε σε 21%.  χώρα είναι άνω των 21 ετών, όταν μόλις το 8% του
          Το 29% των πλοίων ναυπηγημένων στην Ιαπωνία   στόλου είναι ηλικίας μεγαλύτερης των 21 ετών.

                                                                             Γράφημα 16: Η κατανομή του στόλου ανά χώρα
             0 έως 5 ετών        6 έως 10 ετών       11 έως 15 ετών          ναυπήγησης βάσει της ηλικιακής ομάδας.
                                                                             Πηγή: Επεξεργασία δεδομένων προερχόμενων
             16 έως 20 ετών      21 έως 25 ετών      26 ετών και άνω         από το Greek Shipping Publications (Απρί-
                                                                             λιος 2024).
                                                                             Δεν αναγράφονται ποσοστά κάτω του 5%.

          Σύνολο στόλου



              12%             19%                         39%                           21%           5%



         Kίνα



              12%             21%                               48%                              17%



         Νότια Κορέα




                16%              19%                           41%                          19%



         Ιαπωνία



            8%           18%                      32%                           29%                8%



         Άλλη



              12%           15%               23%                  20%             13%            17%





         158
   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162   163