Page 120 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2024
P. 120

ΕΡΕΥΝΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ


           48%


           ΔΙΑΦΩΝΩ







          25%


          ΣΎΜΦΩΝΩ







          21%                                        6%                 Γράφημα 5
                                                                        «Τα ναυπηγεία είναι έτοιμα να αντιμετωπίσουν την
                                                                        πρόκληση της σχεδίασης και της κατασκευής τεχνο-
          ΟΎΤΈ ΣΎΜΦΩΝΩ                               ΔΙΑΦΩΝΩ            λογικά προηγμένων πλοίων, όπως είναι τα υψηλών
                                                                        προδιαγραφών ECO πλοία αλλά και οι νέοι τύποι
          ΟΎΤΈ ΔΙΑΦΩΝΩ                               ΠΛΗΡΩΣ             πλοίων (ενδεικτικά, μεγάλα πλοία μεταφοράς αμμωνίας
                                                                        και πλοία μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του
                                                                        άνθρακα)»






          Σε παρεμφερή ερώτηση, οι συμμετέχοντες  O ΤΥΠΟΣ ΠΛΟΙΟΥ ΠΟΥ ΘΑ
          εμφανίζονται  σχετικά  απαισιόδοξοι  ανα-  ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΗΣΕΙ ΣΤΟ ORDERBOOK
          φορικά με την ετοιμότητα των ναυπηγείων  ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ ΠΕΝΤΕ ΕΤΗ
          να κατασκευάσουν τα πλοία τού αύριο. Πιο   Το μπαράζ παραγγελιών που έλαβε χώρα τα
          συγκεκριμένα, το 54% των συμμετεχόντων   τελευταία έτη έχει περιορίσει σημαντικά τη
          απάντησαν ότι είτε διαφωνούν είτε διαφω-  δυνατότητα των ναυπηγείων να εξασφαλίσουν
          νούν πλήρως με τη δήλωση: «Τα ναυπηγεία   παραγγελίες για τη «βραχυπρόθεσμη» (δύο έτη)
          είναι έτοιμα να αντιμετωπίσουν την πρό-  παράδοση πλοίων. Το γεγονός αυτό καθίσταται
          κληση της σχεδίασης και της κατασκευής   εμφανές με μια ματιά στις εβδομαδιαίες ναυλο-
          τεχνολογικά προηγμένων πλοίων, όπως   μεσιτικές εκθέσεις. H πλειοψηφία των πρόσφα-
          είναι τα υψηλών προδιαγραφών ECO πλοία   των παραγγελιών αναμένεται να παραδοθούν
          αλλά και οι νέοι τύποι πλοίων (ενδεικτικά,   μεταξύ του 2026 και του 2027, με λίγες μονάχα
          μεγάλα πλοία μεταφοράς αμμωνίας και   παραγγελίες –κατά κύριο σε κινεζικά ναυπη-
          πλοία μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου   γεία– να έχουν ορίζοντα παράδοσης το 2025.
          του άνθρακα)».                        Η άλλοτε έντονη κόντρα μεταξύ Κίνας και Νότιας
          Πέραν αυτού, ένα επιπλέον σημάδι της κατα-  Κορέας για την εξασφάλιση παραγγελιών έχει
          γραφείσας αβεβαιότητας είναι ότι κανένας   εξασθενήσει. Τα στοιχεία της ναυλομεσιτικής
          εκ των συμμετεχόντων δεν απάντησε ότι   Allied (5 Μαρτίου 2024) δείχνουν ότι τους τελευ-
          συμφωνεί πλήρως με την προαναφερθείσα   ταίους 12 μήνες τα ναυπηγεία της Κίνας έχουν
          δήλωση. Ακόμα, το 25% των συμμετεχό-  εξασφαλίσει παραγγελίες για την κατασκευή 867
          ντων απάντησαν ότι συμφωνούν, ενώ το 21%   πλοίων, ενώ εκείνα της Νότιας Κορέας για την
          των συμμετεχόντων παραμένουν αβέβαιοι.   κατασκευή 212 πλοίων.
          Συνεπώς, μόνο ένας στους τέσσερις συμ-  Όσον αφορά τον τύπο πλοίου που βρίσκεται επί
          μετέχοντες φαίνεται αισιόδοξος ότι, στην   του παρόντος στο επίκεντρο, το 2023 η Allied
          προσπάθεια της ναυτιλίας να μεταβεί σε   κάνει λόγο για παραγγελίες 481 bulk carriers,
          ένα φιλικότερο προς το περιβάλλον μέλλον,   441 δεξαμενόπλοιων, 106 containerships και
          τα ναυπηγεία θα αποτελέσουν ουσιαστικό   154 gas carriers, με το υψηλό ενδιαφέρον για
          σύμμαχo.                              τα δεξαμενόπλοια και τα υγραεριοφόρα να επι-
                                                μένει εντός του έτους.


         120
   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125