Page 124 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2024
P. 124

ΤΑΣΕΙΣ ΣΤΗ ΝΑΥΠΗΓΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ


          O κ. Δελαπόρτας αναλύει τους παράγοντες επιλογής ναυπηγείου για ναυπηγήσεις και
          επισκευές, σημειώνει τις προκλήσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν τα ναυπηγεία
          διεθνώς και υπογραμμίζει τις προϋποθέσεις προκειμένου κράτη όπως η Ινδία και το Βιετνάμ
          να αξιοποιήσουν την έλλειψη slots σε Κίνα, Νότια Κορέα και Ιαπωνία.










                          ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΓΙΑ

                          ΤΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ Η ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ

                          ΤΗΣ ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ

                          ΤΗΣ ΚΕΡΔΟΦΟΡΙΑΣ ΤΟΥΣ













                                           Ποιoι είναι οι σημαντικότεροι παράγοντες που επηρεάζουν την επιλογή σας
                                           ναυπηγείου πρώτον για νεοναυπηγήσεις και δεύτερον για μετασκευές;
                                                Καλή ερώτηση! Εμείς προτιμούμε κυρίως ναυπηγεία στην Ιαπωνία για την
                                                κατασκευή των νέων πλοίων μας. Σημειώστε ότι υπάρχει μεγάλη διαφορά
                                                ανάμεσα στην κατασκευή και τις επισκευές ή μετασκευές. Η «ποιότητα»
                                                κατασκευής και το «design» είναι οι κύριοι παράγοντες που καθορίζουν
                                                την τελική μας επιλογή.
                                                Τα «specs», τα τεχνικά χαρακτηριστικά του πλοίου, όπως η μέγιστη χωρη-
                                                τικότητα φορτίου σε συγκεκριμένο βύθισμα και η κατανάλωση κατάστασης
                                                κενού και φορτωμένου, είναι καθοριστικοί παράγοντες για την αγορά ενός
                                                πλοίου.
                                                Ωστόσο, υπάρχουν και άλλοι παράγοντες, όπως το «delivery date» (ο χρό-
                                                νος παράδοσης) και οι όροι του συμβολαίου ναυπήγησης, που μπορεί κατά
                                                καιρούς να παίξουν καθοριστικό ρόλο στην τελική μας επιλογή.
                                                Ευτυχώς, σήμερα έχουμε εξαιρετικές σχέσεις με τα κορυφαία και πιο γνω-
                                                στά ναυπηγεία στην Ιαπωνία, λόγω του ότι έχουμε ήδη χτίσει πλοία εκεί.
                                                Αναφορικά με τις επισκευές ή τις μετασκευές, σημειώστε ότι έχουμε εγκα-
                                                ταστήσει «energy efficiency devices» σε κάποια από τα πλοία μας, όταν
                                                τα περάσαμε σε ναυπηγεία για τις καθιερωμένες επισκευές που ορίζει ο
                                                νηογνώμονας σε τακτά χρονικά διαστήματα.
                                                Σε αυτή την περίπτωση, η επιλογή μας έχει να κάνει με το «efficiency»,
                                                δηλαδή το πόσο χρόνο θα μείνει το πλοίο μας στη γιάρδα για να φέρει σε
                                                πέρας τις εν λόγω επισκευές ή μετασκευές, την ποιότητα παροχής υπηρε-
                                                σιών, το «location», δηλαδή το πόσο χρόνο/ημέρες θα χρειαστεί το πλοίο
                                                μας να φύγει από την κανονική του πορεία ώστε να πάει στο ναυπηγείο,
                                                τη διαθεσιμότητα από πλευράς του ναυπηγείου και, τέλος, τους όρους
                                                σύμβασης.
                                                Για επισκευές ή μετασκευές συνήθως επιλέγουμε ναυπηγεία στην Κίνα,
         του Κώστα Δελαπόρτα,                   ωστόσο σήμερα υπάρχει και η επιλογή της Ελλάδας, κάτι που σίγουρα θα
         CEO της DryDel Shipping                αρέσει στους Έλληνες εφοπλιστές.


         124
   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129