Page 122 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2024
P. 122

ΕΡΕΥΝΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ
          42%                                  Η ΕΠΟΜΕΝΗ ΜΕΡΑ                  και το φετινό ποσοστό 14% που διεκ-

                                               ΓΙΑ ΤΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ
                                                                               δίκησε επιτυχώς ο «χρόνος παράδο-
                                                                               σης» ενός πλοίου ως κριτήριο για την
                                               Οι απαντήσεις που συλλέχθηκαν
                                                                               επιλογή ναυπηγείου.
                                               δείχνουν ότι βαρύ χαρτί της ναυπη-
                                                                               το 42% των συμμετεχόντων είχαν
                                               θέματα  κατασκευής τεχνολογικά
          το ποσοστό των συμμετεχόντων         γικής βιομηχανίας –τουλάχιστον σε   Από την άλλη, στην περσινή έρευνα,
                                                                               υποστηρίξει ότι επιστρέφουν στο ίδιο
                                               προηγμένων πλοίων– αναμένεται να
          που θεωρούν το κόστος                παραμείνει η Νότια Κορέα. Από την   ναυπηγείο εφόσον είναι ευχαριστη-
          κατασκευής του πλοίου                άλλη, βάσει παρεμφερούς έρευνας   μένοι με την υπάρχουσα συνεργασία
          το σημαντικότερο κριτήριο            των Ναυτικών Χρονικών το 2023, το   με στόχο την οικοδόμηση μιας μακρο-
          για την επιλογή ναυπηγείου.          41% των συμμετεχόντων είχαν επιλέ-  πρόθεσμης συνεργασίας. Ωστόσο,
                                               ξει την Κίνα ως κορυφαία επιλογή για   στη φετινή έρευνα, οι υπάρχουσες
                                               τις ναυπηγήσεις πλοίων ευρύτερα.   σχέσεις συνεργασίας συγκέντρωσαν
                                               Συνεπώς, τα κινεζικά ναυπηγεία οφεί-  ποσοστό 11% βάσει του σταθμισμένου
                                               λουν να πραγματοποιήσουν σημα-  μέσου όρου των απαντήσεων.
                                               ντικά άλματα σε επίπεδο καινοτομίας   Την ίδια ώρα, η χρηματοδότηση συνε-
                                               και τεχνογνωσίας, εφόσον επιθυμούν   χίζει να αποτελεί ένα μείζον θέμα
                                               να παραμείνουν κορυφαία επιλογή.   για τη ναυτιλιακή βιομηχανία, με το
                                               Επιπλέον, οι συμμετέχοντες στη   41% των συμμετεχόντων να εμφανί-
                                               φετινή έρευνα δεν θεωρούν –σε   ζονται αισιόδοξοι αναφορικά με τον
                                               σημαντικό βαθμό– ότι η ναυπη-   ρόλο των κριτήριων ESG ως καταλύτη
                                               γική βιομηχανία είναι έτοιμη για να   για την ανανέωση του ελληνόκτητου
                                               αντιμετωπίσει την  πρόκληση της   στόλου.
                                               απανθρακοποίησης της ναυτιλίας.   Πέραν των  προαναφερθέντων, τα
                                               Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με   υγραεριοφόρα πλοία καταδεικνύ-
                                               τα ανησυχητικά ευρήματα έρευνας   ονται ως ο αδιαμφισβήτητος πρω-
                                               του νηογνώμονα LR περί έλλειψης   ταγωνιστής του orderbook τα επό-
                                               αρκετών ναυπηγείων διεθνώς, κρούει   μενα έτη. Το συγκεκριμένο εύρημα
                                               τον κώδωνα του κινδύνου. Συγκεκρι-  δεν φαίνεται να εκπλήσσει, καθώς
                                               μένα, στο Engine Retrofit Report του   πληθώρα παραγόντων αναμένεται
                                               βρετανικού νηογνώμονα τονίζεται ότι   να οδηγήσουν σε περαιτέρω άνοδο
                                               η έλλειψη ναυπηγοεπισκευαστικών   των παραγγελιών για LNG carriers.
                                               μονάδων που διαθέτουν την κατάλ-  Ακόμα, το δυναμικό μομέντουμ των
                                               ληλη τεχνογνωσία για μετασκευές   παραγγελιών για πλοία μεταφοράς
                                               ενδέχεται να αποτελέσει έναν υπαρ-  αμμωνίας τα έτη 2023 και 2024 απο-
                                               κτό κίνδυνο για τη χρήση εναλλακτι-  τελεί ακόμα μία συνιστώσα που προ-
                                               κών τεχνολογιών και καυσίμων από   σφέρει στήριγμα στις απαντήσεις των
                                               τον υφιστάμενο στόλο.           συμμετεχόντων.
                                               Παρά  τους φιλόδοξους στόχους   Εν κατακλείδι, το πέπλο αβεβαιότη-
                                               απανθρακοποίησης που έχουν τεθεί,   τας που περικλείει την παγκόσμια
                                               εν τέλει όλα εξαρτώνται από την ικα-  ναυπηγική βιομηχανία δεν αναμένε-
                                               νότητα των ναυπηγείων σε παγκόσμια   ται να «πέσει» σύντομα. Η ικανότητα
                                               κλίμακα να κατασκευάσουν τα πλοία   των ναυπηγείων να φέρουν εις πέρας
                                               του μέλλοντος και να μετασκευάσουν   τη σημαντική αποστολή κατασκευής
                                               τα υπάρχοντα πλοία ώστε να είναι   και μετασκευής  του παγκόσμιου
                                               φιλικότερα προς το περιβάλλον.   στόλου τίθεται υπό αμφισβήτηση. Το
                                               Παράλληλα, το κόστος ενός πλοίου   ενδιαφέρον εστιάζεται περισσότερο
                                               καταδεικνύεται ως ο σημαντικότε-  σε όσα μπορεί να προσφέρει ο ναυ-
                                               ρος παράγοντας που επιδρά στην   πηγικός κλάδος σήμερα, με το κόστος
                                               επιλογή ενός ναυπηγείου. Στην αντί-  και  τη σχεδίαση βάσει προτύπων
                                               στοιχη έρευνα το 2023, το 29% των   ECO να αναδεικνύονται καθοριστι-
                                               συμμετεχόντων είχαν αναφέρει ότι   κοί παράγοντες για την επιλογή ναυ-
                                               η επιλογή τόσο ναυπηγικής χώρας   πηγείου εν μέσω ενός ρευστού γεω-
                                               όσο και συγκεκριμένου ναυπηγείου   πολιτικού περιβάλλοντος, που έχει
                                               εξαρτάται από περιστασιακούς παρά-  αποδείξει επανειλημμένα ότι έχει τη
                                               γοντες, και δη το κόστος ενός πλοίου   δυνατότητα να μεταβάλλει άρδην τη
                                               και τον χρόνο παράδοσής του. Εξ ου   νόρμα της ναυτιλιακής βιομηχανίας.


         122
   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127