Page 128 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2024
P. 128

ΤΑΣΕΙΣ ΣΤΗ ΝΑΥΠΗΓΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ


          Ο κ. Γρίβας θεωρεί ότι η έλλειψη σαφούς νομικού και κανονιστικού πλαισίου από τον ΙΜΟ
          οδηγεί τα ναυπηγεία σε κάποιες λανθασμένες επιλογές όσον αφορά τη μελλοντική συμμόρφωση
          των πλοίων με τους κανονισμούς.





                       ΠΡΩΤΟΚΛΑΣΑΤΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ

                       ΕΧΟΥΝ ΗΔΗ ΥΠΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ

                       ΤΙΣ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΓΕΝΙΕΣ

                       ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΗΓΜΕΝΩΝ

                       ΠΛΟΙΩΝ





                                           Ποιοι είναι οι σημαντικότεροι παράγοντες που επηρεάζουν την επιλογή σας ναυ-
                                           πηγείου πρώτον για νεοναυπηγήσεις και δεύτερον για μετασκευές;
                                                Νομίζουμε ότι οι αποφασιστικοί παράγοντες για την περίπτωση μιας καινούρ-
                                                γιας κατασκευής ή μετασκευής δεν διαφέρουν σημαντικά. Παραθέτουμε τους
                                                πιο σημαντικούς:
                                                 •   Διαθεσιμότητα ναυπηγικής κλίνης.
                                                 •   Χρόνος ολοκλήρωσης του έργου/πλοίου.
                                                 •   Σχετική εμπειρία του ναυπηγείου σε παρόμοιες κατασκευές/μετασκευές.
                                                 •   Καταγεγραμμένο ιστορικό σοβαρών ατυχημάτων.
                                                 •   Προσφερόμενη τιμή/κόστος.
                                                 •   Υποστήριξη του πλοίου μετά την παράδοσή του και γρήγορη αντιμετώ-
                                                     πιση τυχόν προβλημάτων κατά την περίοδο της εγγύησης.
                                                 •   Εγγύτητα του ναυπηγείου σε βασικές υποδομές.

                                           Θεωρείτε ότι τα ναυπηγεία είναι κατάλληλα προετοιμασμένα για τη σχεδίαση
                                           και την κατασκευή τεχνολογικά προηγμένων πλοίων; Ποιες είναι οι κυριότερες
                                           προκλήσεις που αντιμετωπίζουν σε αυτό το μέτωπο;
                                                Τα πρωτοκλασάτα ναυπηγεία τα οποία διαθέτουν τμήματα Έρευνας και Ανά-
                                                πτυξης έχουν ήδη υπό σχεδιασμό τις επόμενες προηγμένες τεχνολογικά γενιές
                                                πλοίων. Λιγότερο γνωστά ναυπηγεία θα ακολουθήσουν τις εξελίξεις.
                                                Πιστεύουμε ότι η έλλειψη σαφούς νομικού και κανονιστικού πλαισίου από τον
                                                Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό οδηγεί τα ναυπηγεία σε κάποιες λανθασμέ-
                                                νες επιλογές όσον αφορά τη μελλοντική συμμόρφωση των πλοίων με τους
                                                κανονισμούς σε βάθος χρόνου και, επιπροσθέτως, ότι το κόστος ανάπτυξης
                                                των όποιων λύσεων είναι υπέρμετρα υψηλό, διότι πολλές τεχνολογίες πρέ-
                                                πει να αναπτυχθούν ταυτόχρονα (όπως διάφορα εναλλακτικά καύσιμα και
                                                τα αντίστοιχα συστήματα χειρισμού τους, δέσμευση διοξειδίου του άνθρακα
                                                και αποθήκευσή του επί του σκάφους, υβριδικά συστήματα πρόωσης, κ.λπ.).

                                           Πιστεύετε ότι η έλλειψη slots στα τρία κύρια ναυπηγικά κράτη (Νότια Κορέα,
                                           Κίνα, Ιαπωνία) θα οδηγήσει στην άνθηση ναυπηγείων άλλων κρατών, όπως για
                                           παράδειγμα της Ινδίας και του Βιετνάμ;
                                                Ίσως ο όγκος παραγγελιών για απλούς τύπους πλοίων να ανεβεί λίγο σε αυτές
                                                τις χώρες, όμως αυτό που χρειάζεται η αγορά δεν είναι απλά πλοία, αλλά
                                                κατασκευές που θα συμμορφώνονται με τους καινούργιους κανονισμούς,
                                                τόσο σε διεθνές όσο και σε τοπικό επίπεδο. Βάσει αυτού, τα ναυπηγεία από
          του Νικολάου Γρίβα,                   τις προαναφερθείσες χώρες (Ινδία, Βιετνάμ) δεν έχουν παρουσιάσει κάποια
          τεχνικού διευθυντή της Minerva Gas    σημαντική εξέλιξη τα τελευταία χρόνια.


         128
   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133