Page 116 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2024
P. 116
ΕΡΕΥΝΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ
Γράφημα 2 Εν μέσω αδιάκοπου ενδιαφέροντος από τη διε-
«Ποια από τις παρακάτω χώρες θεωρείτε ότι επενδύει περισσότερο στην κατασκευή φιλικών θνή ναυτιλιακή βιομηχανία για τέτοιες λύσεις,
προς το περιβάλλον πλοίων που αξιοποιούν καινοτόμες περιβαλλοντικές τεχνολογίες;»
που προσφέρουν οφέλη ως προς τη μείωση του
ανθρακικού αποτυπώματος των πλοίων, οι συμ-
μετέχοντες κλήθηκαν να εκφράσουν την άποψή
τους αναφορικά με τη χώρα που επενδύει περισ-
σότερο στην κατασκευή τέτοιων πλοίων.
ΝΟΤΙΑ ΚΟΡΕΑ Σαφώς, εφόσον στο επίκεντρο βρίσκονται οι
65% ναυπηγήσεις πλοίων, οι απαντήσεις εστιάζο-
νται στα ασιατικά ναυπηγεία, και δη εκείνα σε
Κίνα, Νότια Κορέα και Ιαπωνία, λαμβάνοντας
υπόψη ότι τα τρία ασιατικά κράτη δέχονται την
πλειονότητα των παραγγελιών. Η πλειοψηφία
των συμμετεχόντων (65%) απάντησαν ότι η
Νότια Κορέα είναι η χώρα που επενδύει περισ-
σότερο με στόχο την κατασκευή φιλικών προς
το περιβάλλον πλοίων.
Το γεγονός ότι οι περισσότεροι συμμετέχο-
ντες επέλεξαν τη Νότια Κορέα δεν προκαλεί
έκπληξη. Η κατασκευή τεχνολογικά προηγμέ-
νων πλοίων είναι το ισχυρότερο χαρτί των νοτι-
οκορεατικών ναυπηγείων στη διεθνή ναυπη-
γική σκακιέρα. Το γεγονός αυτό έχει καταστεί
εμφανές από την εστίασή τους σε δεξαμενό-
πλοια και υγραεριοφόρα κάθε είδους, όπως τα
Very Large Ammonia Carriers, που αποτελούν
ΚΑΜΙΑ τη νεότερη τάση στις παραγγελίες πλοίων.
15% Από την άλλη, τα κινεζικά και ιαπωνικά ναυ-
πηγεία δεν φαίνεται να «εμπνέουν» εμπιστο-
σύνη όσον αφορά επενδύσεις με στόχο την
κατασκευή πλοίων που είναι εξοπλισμένα με
καινοτόμες τεχνολογικές λύσεις. Μάλιστα, το
12% των συμμετεχόντων επέλεξαν την Ιαπωνία
και το 6% των συμμετεχόντων την Κίνα. Το εν
λόγω εύρημα επίσης δεν προκαλεί εντύπωση
καθώς, παραδοσιακά, οι Έλληνες πλοιοκτή-
τες επιλέγουν τις γιάρδες της Ιαπωνίας για
ΙΑΠΩΝΙΑ την κατασκευή bulk carriers, τα οποία επί του
13% παρόντος φαίνεται να μένουν πίσω ως προς
την τεχνολογική τους ανέλιξη.
Η έλλειψη εμπιστοσύνης για ναυπηγικά
projects προηγμένων προδιαγραφών στα ναυ-
πηγεία της Κίνας και της Ιαπωνίας καθίσταται
εμφανής και από το γεγονός ότι η δεύτερη
δημοφιλέστερη απάντηση στο ερώτημα ήταν
ΚΙΝΑ «Καμία». Το 15% των συμμετεχόντων υποστηρί-
ζουν ότι καμία από τις τρεις κύριες ναυπηγικές
5% χώρες δεν επενδύει ουσιαστικά με τον συγκε-
κριμένο στόχο κατά νου. Μάλιστα, φαίνεται να
θεωρούν ότι καμία χώρα γενικά δεν επενδύει
για τη ναυπήγηση τεχνολογικά καινοτόμων και
φιλικών προς το περιβάλλον πλοίων.
ΑΛΛΗ Τέλος, ένας συμμετέχων στην έρευνα απά-
ντησε ότι υπάρχουν χώρες που επενδύουν στη
2% ναυπήγηση τεχνολογικά προηγμένων πλοίων,
αλλά δεν είναι κάποια από τις τρεις κύριες
ναυπηγικές δυνάμεις.
116