Page 103 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - Ιανουάριος 2023
P. 103

Με την ευγενική χορηγία



                                                                  Περισσότεροι από
                                                                  έναν τύποι πλοίων











                                                                           14,8% (83)


                          24,3% (137)







                                                                   Άλλου
                                                                   τύπου
             Tankers





                                                                      5,2% (29)
















            Γράφημα 2                     μενόπλοιων είναι ο ισχυρότερος στον   Παράλληλα, ένα σημαντικό μέρος των
            Η κατανομή των εταιρειών βάσει   πλανήτη σε όρους αξίας, ενώ εκείνος   εταιρειών (15% – 83 εταιρείες) διαχει-
            του τύπου πλοίου που διαχειρίζο-  των bulk carriers είναι οριακά δεύτε-  ρίζονται διαφοροποιημένους στόλους
            νται (στην παρένθεση εμφανίζε-
            ται ο αριθμός των διαχειριστριών   ρος, καθώς στην πρώτη θέση βρίσκε-   και, συνεπώς, δραστηριοποιούνται σε
            εταιρειών)                    ται ο κινεζικών συμφερόντων, που έχει   πολλαπλές αγορές.
                                          αξία $56,487 δισ. Αξίζει να σημειωθεί   Σημειώνεται ότι 29 εταιρείες διαχει-
                                          ότι οι αξίες των bulk carriers, αλλά  ρίζονται αποκλειστικά πλοία άλλου
                                          και των containerships, κυμαίνονταν  τύπου. O στόλος τους αποτελείται
                                          σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα τη συγκε-  από 142 πλοία, εκ των οποίων τα 64
                                          κριμένη περίοδο.                (45,1%) είναι πλοία μεταφοράς οχη-
                                          Το ποσοστό των εταιρειών που διαχει-  μάτων, τα 42 (29,6%) πλοία γενικού
                                          ρίζονται αποκλειστικά containerships   φορτίου, τα 28 (19,7%) πλοία-ψυγεία
                                          ή υγραεριοφόρα είναι σαφώς μικρό-  και τα οκτώ (0,06%) cement carriers.
                                          τερο. Δέκα εταιρείες διαχειρίζονται  Στην πλειονότητά τους αυτές οι εται-
                                          αποκλειστικά containerships, οκτώ  ρείες είναι μικρού μεγέθους: 22 είναι
                                          εταιρείες αποκλειστικά LNG carriers   μικρού μεγέθους, πέντε είναι μεσαίου

                                          και  επτά  εταιρείες  αποκλειστικά  μεγέθους και δύο μεγάλου μεγέθους.
                                          LPG carriers.

                                                                                                    101
   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108