Page 102 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - Ιανουάριος 2023
P. 102
ΕΡΕΥΝΑ
LNG
Bulk carriers
carriers
1,4% (8)
LPG
carriers
1,2% (7)
51,3% (289)
1,8% (10)
Containerships
ΒΑΣΕΙ ΤΟΥ ΤΥΠΟΥ ΠΛΟΙΟΥ συνεχίζουν την επιτυχημένη στρατηγική
Η πλειοψηφία των ναυτιλιακών εται- της ειδίκευσης του στόλου τους στα
ρειών που δραστηριοποιούνται στον βασικά πλοία της χύδην φορτηγού ναυ-
Πειραιά/Αθήνα διαχειρίζονται στόλους τιλίας, όπως επιβεβαιώνεται από πολλές
που αποτελούνται από τους δύο βασι- σχετικές έρευνες, γεγονός που οδηγεί
κούς τύπους πλοίων της χύδην φορ- στο να διατηρείται υψηλό το ποσο-
τηγού ναυτιλίας, δηλαδή bulk carriers στό τους επί του παγκόσμιου στόλου
και δεξαμενόπλοια. Πιο συγκεκριμένα, τόσο των δεξαμενόπλοιων όσο και των
τρεις στις τέσσερις εταιρείες (75%) bulk carriers. Σύμφωνα με την ετήσια
διαχειρίζονται στόλους με έναν τύπο έκθεση Review of Maritime Transport
πλοίου, είτε αμιγώς bulk carriers είτε 2022 της UNCTAD, ο ελληνόκτητος
αμιγώς δεξαμενόπλοια. Αποκλειστικά στόλος είχε τον Ιανουάριο του 2022
bulk carriers διαχειρίζονται 289 εται- συνολική αξία $148,157 δισ. Η κεφαλαι-
ρείες (51%), ενώ αποκλειστικά δεξαμε- ακή αποτίμηση του στόλου κατά 37,7%
νόπλοια διαχειρίζονται 137 εταιρείες αφορά πλοία bulk carriers ($55,797
(24%). Φαίνεται, δηλαδή, ότι οι ναυτι- δισ.) και κατά 24% δεξαμενόπλοια
λιακές επιχειρήσεις που αποτελούν το ($35,608 δισ.). Βάσει της UNCTAD, ο
επίκεντρο της συγκεκριμένης έρευνας ελληνικών συμφερόντων στόλος δεξα-
100