Page 102 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - Ιανουάριος 2023
P. 102

ΕΡΕΥΝΑ







                                                                     LNG
       Bulk                                                          carriers
       carriers


                                                                      1,4% (8)


                                                                                      LPG
                                                                                      carriers




                                                                                      1,2% (7)
                            51,3% (289)










                                                                          1,8% (10)




                                                                        Containerships













       ΒΑΣΕΙ ΤΟΥ ΤΥΠΟΥ ΠΛΟΙΟΥ          συνεχίζουν την επιτυχημένη στρατηγική
       Η πλειοψηφία των ναυτιλιακών εται-  της ειδίκευσης του στόλου τους στα
       ρειών που δραστηριοποιούνται στον  βασικά πλοία της χύδην φορτηγού ναυ-
       Πειραιά/Αθήνα διαχειρίζονται στόλους   τιλίας, όπως επιβεβαιώνεται από πολλές
       που αποτελούνται από τους δύο βασι-  σχετικές έρευνες, γεγονός που οδηγεί
       κούς τύπους πλοίων της χύδην φορ-  στο να διατηρείται υψηλό το ποσο-
       τηγού ναυτιλίας, δηλαδή bulk carriers   στό τους επί του παγκόσμιου στόλου
       και δεξαμενόπλοια. Πιο συγκεκριμένα,   τόσο των δεξαμενόπλοιων όσο και των
       τρεις στις τέσσερις εταιρείες (75%)  bulk carriers. Σύμφωνα με την ετήσια
       διαχειρίζονται στόλους με έναν τύπο   έκθεση Review of Maritime Transport
       πλοίου, είτε αμιγώς bulk carriers είτε   2022 της UNCTAD, ο ελληνόκτητος
       αμιγώς δεξαμενόπλοια. Αποκλειστικά   στόλος είχε τον Ιανουάριο του 2022
       bulk carriers διαχειρίζονται 289 εται-  συνολική αξία $148,157 δισ. Η κεφαλαι-
       ρείες (51%), ενώ αποκλειστικά δεξαμε-  ακή αποτίμηση του στόλου κατά 37,7%
       νόπλοια διαχειρίζονται 137 εταιρείες   αφορά πλοία bulk carriers ($55,797
       (24%). Φαίνεται, δηλαδή, ότι οι ναυτι-  δισ.) και κατά 24% δεξαμενόπλοια
       λιακές επιχειρήσεις που αποτελούν το   ($35,608 δισ.). Βάσει της UNCTAD, ο
       επίκεντρο της συγκεκριμένης έρευνας   ελληνικών συμφερόντων στόλος δεξα-


       100
   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107