Page 98 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - Ιανουάριος 2023
P. 98
ΔΙΕΘΝΗ ΥΔΑΤΑ
χρηματοδότηση ύψους 76 εκατ. NOK ($6,7 εκατ.),
προκειμένου να υλοποιήσει ένα πρόγραμμα που
αφορά την ανάπτυξη φιλικών προς το περιβάλλον
πλοίων εσωτερικής ναυσιπλοΐας.
Βασικός στόχος του έργου είναι να καταστεί
δυνατή η βιώσιμη μεταφορά επιβατών και εμπο-
ρευμάτων κατά μήκος των ακτών της Νορβηγίας,
μέσω της ανάπτυξης πλοίων μηδενικών εκπο-
μπών, τα οποία η Hurtigruten υπολογίζει να έχει
διαθέσιμα έως το 2030. Το εν λόγω πρόγραμμα
περιλαμβάνει την ανάπτυξη ενεργειακά αποδοτι-
κών σχεδιασμών πλοίων μεγάλου μεγέθους και
ενεργειακών λύσεων μηδενικών εκπομπών, καθώς
και τη βελτιστοποίηση των δρομολογίων και των
υποδομών φόρτισης των πλοίων.
Σε συνεργασία με το ερευνητικό ινστιτούτο
SINTEF καθώς και άλλους βιομηχανικούς της
εταίρους, ανάμεσα στους οποίους και η νορ-
βηγική εταιρεία σχεδιασμού και ναυπήγησης
πλοίων VARD, η Hurtigruten επιδιώκει, μέσω του
προγράμματος «Sea Zero», να αναπτύξει πλοία
μηδενικών εκπομπών, τα οποία θα είναι ειδικά
σχεδιασμένα για να επιχειρούν στη νορβηγική
ακτογραμμή.
Ο Όμιλος Ευγενίδη, ανταποκρινόμενος στη
δέσμευση που είχε αναλάβει τον περασμένο Απρί- ΚΡΟΎΆΖΙΕΡΆ: ΕΝΤΎΠΩΣΙΆΚΗ ΆΝΆΠΤΎΞΗ
λιο, μετά την πώληση του Ε/Γ-Ο/Γ ταχύπλοου σκά- ΓΙΆ ΘΕΣΣΆΛΟΝΙΚΗ ΚΆΙ ΧΆΝΙΆ
φους «SPEEDRUNNER III» και αφού ερεύνησε Η εντυπωσιακή σεζόν κρουαζιέρας στη Θεσσαλο-
τις ανάγκες της ελληνικής ακτοπλοΐας, προχώρησε νίκη ολοκληρώθηκε την Παρασκευή 23 Δεκεμβρίου
στην απόκτηση του συμβατικού επιβατηγού-οχημα- με την άφιξη του κρουαζιερόπλοιου «Viking Venus»
ταγωγού πλοίου το οποίο έχει κατασκευαστεί στα της εταιρείας Viking. Το 2022 η σεζόν κρουαζιέ-
ναυπηγεία Wärtsilä Turku της Φινλανδίας. ρας στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης ξεκίνησε στις
Το νέο πλοίο διαθέτει ολική χωρητικότητα 16.850 5 Φεβρουαρίου, νωρίτερα από κάθε άλλη φορά, και
τόνων, έχει μήκος 136,11 μ., αναπτύσσει μέγιστη ολοκληρώθηκε με την 61η άφιξη, παρουσιάζοντας
ταχύτητα 21,2 ναυτικών μιλίων την ώρα, ενώ μπο- αύξηση περίπου 260% σε σχέση με το 2021.
ρεί να μεταφέρει 1.700 επιβάτες και 345 ΙΧ ή 55 Με δυναμικό τρόπο αναπτύχθηκε το 2022 η
12μετρα φορτηγά οχήματα. Το πλοίο «Rosella» θα κρουαζιέρα και στα Χανιά, προσθέτοντας θετικά
υποστεί μικρές μετατροπές αμέσως μετά την άφιξή στοιχεία στην πολύ καλή εικόνα της τουριστικής
του στην Ελλάδα, θα έχει βάση τον Πειραιά και θα περιόδου για την περιοχή.
δρομολογηθεί από την αρχή του καλοκαιριού του Η περίοδος της κρουαζιέρας για το 2022 «άνοιξε»
2023 στις Κυκλάδες. στα Χανιά τον Μάρτιο με δύο αφίξεις πλοίων και
Η δρομολόγηση του συγκεκριμένου πλοίου είναι συνεχίστηκε με αυξητικές τάσεις, ενώ ο Οκτώβριος
προς όφελος της αυξανόμενης τουριστικής κίνη- εξελίχθηκε ως ο μήνας με τις περισσότερες αφί-
σης αλλά και της ενδονησιωτικής συγκοινωνίας ξεις πλοίων και επιβατών, λόγω και της έκτακτης
των Κυκλάδων. Επιπρόσθετα, η είσοδος περισσό- προσέγγισης πλοίων στο λιμάνι της Σούδας, ενώ
τερων πλοίων και εταιρειών επιτρέπει το άνοιγμα προσεγγίσεις πλοίων υπήρξαν και στο ενετικό
της συγκεκριμένης αγοράς, με όρους υγιούς αντα- λιμάνι της πόλης. Συνολικά καταγράφηκαν 121 αφί-
γωνισμού, στην ολιγοπωλιακή ακτοπλοϊκή αγορά ξεις πλοίων, με 179.700 επιβάτες. «Πρωταθλητής»
του Αιγαίου. Την Τρίτη 17 Ιανουαρίου υψώθηκε η στις αφίξεις υπήρξε ο Οκτώβριος, με 23 πλοία
ελληνική σημαία στο πλοίο στο Mariehamn της και 38.710 επιβάτες.
Φινλανδίας. Με το τέλος του 2022, η κρουαζιέρα στα Χανιά
ολοκληρώνει μια πολύ σημαντική πορεία δώδεκα
ΟΙ ΝΟΡΒΗΓΟΙ ΕΠΕΝΔΎΟΎΝ ΣΕ ΠΛΟΙΆ χρόνων που, με εξαίρεση την πανδημία και
ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΝΆΎΣΙΠΛΟΪΆΣ ΜΗΔΕΝΙΚΩΝ κάποιες χρονιές που χαρακτηρίστηκαν ως μετα-
ΕΚΠΟΜΠΩΝ βατικές, έφερε περίπου 1,5 εκατ. επιβάτες με 875
Ο νορβηγικός ακτοπλοϊκός όμιλος Hurtigruten κρουαζιερόπλοια. Ειδικότερα, οι επιβάτες ήταν
εξασφάλισε από την κυβέρνηση της Νορβηγίας 1.856.422.
98