Page 104 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - Ιανουάριος 2023
P. 104
ΕΡΕΥΝΑ
ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ Γράφημα 3
BULK CARRIERS Η κατανομή των εται-
ρειών που διαχειρί-
ζονται αποκλειστικά
bulk carriers με
βάση το μέγεθος του
στόλου που διαχειρί-
ζονται
8% 29% 63%
Μεγάλη Μεσαία Μικρή
(16 πλοία και άνω) (6 έως 15 πλοία) (Έως 5 πλοία)
Η κατανομή των εταιρειών που του στόλου, καθώς το ποσοστό των κέντρο διαχείρισης και ναυλώσεων
διαχειρίζονται αποκλειστικά bulk μικρότερων εταιρειών είναι αυξη- πλοίων ξηρού φορτίου. Αξίζει να
carriers βάσει του μεγέθους τους μένο σε σύγκριση με το σύνολο των σημειωθεί ότι, από τις 182 εταιρείες
καταδεικνύει διαφορές σε σύγκριση εταιρειών (από το 57% στο 63%), μικρού μεγέθους, οι 44 διαχειρίζο-
με το σύνολο των εταιρειών. ενώ το ποσοστό των μεγάλων εται- νται ένα πλοίο, οι 43 δύο πλοία, οι
Από τις 289 εταιρείες, οι 182 (63%) ρειών είναι μειωμένο (από το 15% 38 τρία πλοία, οι 29 τέσσερα πλοία
είναι μικρού μεγέθους, δηλαδή στο 8%). και οι 28 πέντε πλοία. Συνεπώς, οι
διαχειρίζονται από ένα έως και Το συγκεκριμένο εύρημα δεν εταιρείες διαχείρισης ενός πλοίου
πέντε bulk carriers. Οι 84 (29%) εκπλήσσει, δεδομένου ότι η διαχεί- συνιστούν οριακά την ομάδα των
είναι μεσαίου μεγέθους με έξι έως ριση πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού εταιρειών μικρού μεγέθους με την
δεκαπέντε πλοία, ενώ οι υπόλοιπες φορτίου bulk carriers αποτελεί πεδίο ισχυρότερη παρουσία.
23 (8%) είναι μεγάλου μεγέθους με δραστηριοποίησης για την πλειοψη-
στόλους από δεκαέξι πλοία και άνω. φία των εταιρειών. Το γεγονός ότι τα
Καταγράφεται, δηλαδή, μια μικρή πλοία αυτής της ειδίκευσης αποτε-
διαφοροποίηση ως προς την κατα- λούν παραδοσιακά τη ραχοκοκαλιά
νομή της χωρητικότητας στην κατη- της ναυτιλιακής δραστηριότητας του
γορία αυτή, σε σχέση με το σύνολο Πειραιά συμβάλλει στο να θεωρείται
102