Page 106 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - Ιανουάριος 2023
P. 106

ΕΡΕΥΝΑ



       ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ                                          Γράφημα 5
       ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΣΤΟΛΩΝ                                        Η κατανομή των εταιρειών που διαχει-
                                                                      ρίζονται διαφοροποιημένους στόλους
                                                                      με βάση το μέγεθος του στόλου που
                                                                      διαχειρίζονται


          28%




          Μεσαία
                                             32%
          (6 έως 15 πλοία)


                                              Μικρή
                                              (Έως 5 πλοία)









           40%




           Μεγάλη
           (16 πλοία και άνω)










       Όπως θα ήταν αναμενόμενο, η κατα-  δύο διαχειρίζονται bulk carriers  την ευρύτερη στρατηγική διαχείρι-
       νομή των επιχειρήσεων που διαχειρί-  και containerships, μία διαχειρίζε-  σης των εταιρειών μικρότερου μεγέ-
       ζονται διαφοροποιημένους στόλους,   ται bulk carriers και LPG carriers,   θους. Ένα μεγάλο μέρος του στόλου
       με βάση το μέγεθός τους, διαφέρει   μία διαχειρίζεται containerships και   αφορά πλοία μεγαλύτερης ηλικίας:
       σημαντικά από την αντίστοιχη του  πλοία γενικού φορτίου, μία διαχειρί-  το 47% του στόλου των διαφοροποι-
       συνόλου του στόλου. Πρόκειται για   ζεται tankers και LPG carriers και   ημένων εταιρειών μικρού μεγέθους
       επιχειρήσεις που στη μεγάλη πλειο-  μία διαχειρίζεται bulk carriers και  έχει ηλικία μεγαλύτερη των 15 ετών.
       ψηφία τους διαχειρίζονται στόλους   vehicle carriers. Συνεπώς, μόλις δύο   Παράλληλα, το  92% των  πλοίων
       μεσαίου και μεγάλου μεγέθους. Οι   δεν διαχειρίζονται bulk carriers.   διαθέτουν χωρητικότητα μικρότερη
       εταιρείες με περισσότερα από 16   Ο στόλος των 27 μικρών διαφορο-  των 80.000 dwt, γεγονός που κατα-
       πλοία φτάνουν τις 33 και αποτελούν   ποιημένων εταιρειών αποτελείται   δεικνύει ότι είναι πλοία μικρότερου
       το 40%, ενώ οι εταιρείες με στόλο   κατά κύριο λόγο από τους βασικούς   και μεσαίου μεγέθους. Συνεπώς,
       έξι έως δεκαπέντε πλοία φτάνουν τις   τύπους πλοίων της χύδην φορτη-  πρόκειται για πλοία που διαθέτουν
       23 (28%). Οι μικρές επιχειρήσεις με   γού ναυτιλίας, και συγκεκριμένα το   επιχειρησιακή ευελιξία, καθώς μετα-
       διαφορετικούς τύπους πλοίων είναι   52% (50 από τα 96 συνολικά) είναι   φέρουν μεγαλύτερο εύρος εμπορευ-
       27 και αποτελούν το 32% των επιχει-  bulk carriers, ενώ το 20% (19) είναι   μάτων και δραστηριοποιούνται σε
       ρήσεων αυτής της ομάδας.      δεξαμενόπλοια. Ακόμη, το 21% (20)   περισσότερα routes, αλλά και είναι
       Από τις εταιρείες αυτές, οι δώδεκα   είναι πλοία άλλου τύπου (γενικού   στην πλειοψηφία τους απαλλαγμένα
       διαχειρίζονται bulk carriers και  φορτίου και οχηματαγωγά).   από κεφαλαιακές δαπάνες.
       πλοία  γενικού φορτίου, οι εννέα  Τα χαρακτηριστικά του συγκεκριμέ-
       bulk carriers και δεξαμενόπλοια,  νου στόλου αντανακλούν σημαντικά


       104
   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111