Page 105 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - Ιανουάριος 2023
P. 105
ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ Γράφημα 4
ΔΕΞΑΜΕΝΟΠΛΟΙΩΝ Η κατανομή των εταιρει-
ών που διαχειρίζονται
αποκλειστικά δεξα-
μενόπλοια με βάση το
μέγεθος του στόλου που
διαχειρίζονται
14% 28% 58%
Μεγάλη Μεσαία Μικρή
(16 πλοία και άνω) (6 έως 15 πλοία) (Έως 5 πλοία)
Οι εταιρείες που διαχειρίζονται απο- Το γεγονός ότι το προφίλ μεγέ- ρυθμούς, φαινόμενο που εντείνει σε
κλειστικά δεξαμενόπλοια εμφανίζουν θους των εταιρειών που διαχειρί- σημαντικό βαθμό την επιχειρησιακή
κατανομή βάσει μεγέθους του στό- ζονται αποκλειστικά δεξαμενόπλοια πολυπλοκότητα της διαχείρισης των
λου τους, η οποία δεν διαφοροποι- δεν μεταβάλλεται σημαντικά σε πλοίων αλλά και την ανάγκη ανταπό-
είται από την κατανομή στο σύνολο σχέση με εκείνο του συνόλου των κρισης των επιχειρήσεων στις αυξη-
των εταιρειών. εταιρειών, επίσης, δεν προκαλεί μένες απαιτήσεις των ναυλωτών, οι
Στον Πειραιά/Αθήνα συναντώνται 137 έκπληξη. Παρότι και η διαχείριση οποίοι σε πληθώρα των περιπτώ-
εταιρείες αποκλειστικής διαχείρισης δεξαμενόπλοιων ανήκει στην ευρύ- σεων είναι ενεργειακοί κολοσσοί.
δεξαμενόπλοιων, εκ των οποίων οι τερη κατηγορία της διαχείρισης Αξίζει να αναφερθεί ότι καταγρά-
80 είναι μικρού μεγέθους (58% – πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίων, φεται αξιοσημείωτος αριθμός εται-
αντίστοιχο ποσοστό στο σύνολο του η συγκεκριμένη αγορά εμφανίζει ρειών μικρού ή μεσαίου μεγέθους, οι
στόλου: 57%), οι 38 είναι μεσαίου σειρά διακριτών χαρακτηριστικών, οποίες συνιστούν μέρος ενός ομίλου
μεγέθους (28% – αντίστοιχο ποσο- τα οποία καθιστούν το μέγεθος του εταιρειών. Πιο συγκεκριμένα, κατα-
στό στο σύνολο του στόλου: 28%) και στόλου παράγοντα που επηρεάζει γράφονται τουλάχιστον 15 εταιρείες
οι υπόλοιπες 19 είναι μεγάλου μεγέ- την αποτελεσματική λειτουργία του. διαχείρισης δεξαμενόπλοιων που
θους (14% – αντίστοιχο ποσοστό στο Επιπλέον, οι ναυλαγορές των δεξα- συνδέονται με ευρύτερους ναυτιλι-
σύνολο του στόλου: 15%). μενόπλοιων μεταβάλλονται με ταχείς ακούς ομίλους μεγάλου μεγέθους.
103