
Ένα επικίνδυνο παιχνίδι ισορροπίας εξελίσσεται στην παγκόσμια αγορά κοβαλτίου, με τη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό (DRC) να κρατά τη δεδομένη στιγμή τα «κλειδιά» της προσφοράς. Δέκα μήνες μετά την αρχική απαγόρευση εξαγωγών και παρά τη μετάβαση σε καθεστώς ποσοστώσεων τον Οκτώβριο, οι παραγωγοί παραμένουν δέσμιοι της γραφειοκρατίας, αναμένοντας το «πράσινο φως» από την αρχή ARECOMS, αναφέρει δημοσίευμα του Reuters. Η απόσυρση της προσφοράς από τη χώρα που ελέγχει το 70% της παγκόσμιας εξόρυξης έχει ήδη εκτινάξει τη spot τιμή του μετάλλου από τα $10 στα $26/lbs.
Ωστόσο, αυτή η στρατηγική εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους. Οι κινεζικές εισαγωγές έχουν καταρρεύσει, με τους όγκους Ιουνίου-Σεπτεμβρίου να υπολείπονται δραστικά των ιστορικών μέσων όρων. Δεδομένου του χρόνου ταξιδιού 3-4 μηνών, ακόμα και αν οι εξαγωγές επανεκκινήσουν άμεσα, η αγορά οδεύει προς ασφυκτική στενότητα προσφοράς στις αρχές του 2026. Το κενό αυτό επιτείνει την αβεβαιότητα, ενεργοποιώντας ξανά τον εφιάλτη του «roller-coaster» των τιμών κοβαλτίου.
Το μείζον πρόβλημα, όμως, είναι δομικό. Η υψηλή μεταβλητότητα και οι ανησυχίες για την εφοδιαστική επάρκεια επιταχύνουν την τεχνολογική αντικατάσταση του μετάλλου. Η κινεζική αγορά στρέφεται μαζικά στις μπαταρίες LFP (Lithium-Iron-Phosphate), οι οποίες δεν απαιτούν κοβάλτιο. Με τη Macquarie να προβλέπει ότι το μερίδιο των LFP θα ανέλθει στο 65% έως το 2029, το Κονγκό κινδυνεύει να κερδίσει τη μάχη των τιμών βραχυπρόθεσμα, αλλά να χάσει τον πόλεμο της μακροπρόθεσμης ζήτησης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Επίθεση ουκρανικού μη επανδρωμένου εναέριου οχήματος (drone) προκάλεσε πυρκαγιά στο ρωσικό λιμάνι του Τεμριούκ στην Αζοφική θάλασσα, όπως δήλωσαν σήμερα οι υπηρεσίες εκτάκτων καταστάσεων.…

Την απόφαση να αναστείλει πλήρως κάθε εμπορική δραστηριότητα που συνδέεται με τη Ρωσία ανακοίνωσε η τουρκική Besiktas Shipping, επικαλούμενη «κινδύνους ασφαλείας». Η κίνηση αυτή…

Η εφοδιαστική αλυσίδα της Αυστραλίας βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος της DP World, με την εταιρεία να επενδύει αδρά στις σιδηροδρομικές μεταφορές της χώρας.…

Τα βέλη της προς την ΕΕ εξαπέλυσε η SEA Europe, η Ένωση Ναυπηγείων και Ναυτιλιακού Εξοπλισμού της Ευρώπης. Αυτή τη φορά, στο στόχαστρο βρέθηκε…

Η Norden εξαγόρασε τις δραστηριότητες μεταφοράς φορτίων της Taylor Maritime στη Νότια Αφρική, οι οποίες προηγουμένως λειτουργούσαν υπό την επωνυμία IVS, ενισχύοντας έτσι τις…

Σημαντική πτώση κατέγραψε τον Νοέμβριο ο αριθμός των παραγγελιών για πλοία κατανάλωσης εναλλακτικών καυσίμων έναντι του Οκτωβρίου. Συγκεκριμένα, τον Νοέμβριο παραγγέλθηκαν δέκα πλοία κατανάλωσης…

Η Prime Green Recyclers είναι η πρώτη γιάρδα ανακύκλωσης του Πακιστάν που συμμορφώνεται πλήρως με τη Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ, με τον BV να…

Η τεχνολογία υπεράκτιας αποσυναρμολόγησης ενεργειακών υποδομών περιλαμβάνει τον ασφαλή καθαρισμό και την απομάκρυνση υποθαλάσσιων συστημάτων, με στόχο την περιβαλλοντική αποκατάσταση των θαλάσσιων οικοσυστημάτων. Η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ