
Στην DP World, εταιρεία διαχείρισης τερματικών σταθμών λιμένων, παραχωρήθηκε για 30 έτη, με δυνατότητα παράτασης για επιπλέον 20, η ανάπτυξη και κατόπιν διαχείριση ενός νέου λιμένα στην Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό (ΛΔΚ), με το έργο να φέρει την ονομασία «Greenfield port project».
Συγκεκριμένα, στην περιοχή Banana θα κατασκευαστεί ο μεγαλύτερος θαλάσσιος λιμένας της χώρας. Προς το παρόν στη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό, της οποίας η ακτογραμμή δεν υπερβαίνει τα 40 χλμ, υπάρχει μόνο ένας μεγάλος λιμένας, ο Matadi, ο οποίος βρίσκεται στις εκβολές του ποταμού Κονγκό.
Για την υλοποίηση του έργου η DP World θα δημιουργήσει μία κοινοπραξία, της οποίας το 70% θα κατέχει η ίδια και το υπόλοιπο 30% η κυβέρνηση της ΛΔΚ, όπως αναφέρεται σε επίσημη ανακοίνωση της εταιρείας. Η πρώτη φάση των έργων περιλαμβάνει μεταξύ άλλων κατασκευή αποβάθρας μήκους 600 μέτρων καθώς και συνοδευτικά έργα με στόχο την διαχείριση, ετησίως, 350.000 TEUs καθώς και γενικού φορτίου της τάξης των 1,5 εκ. τόνων. Τα έργα αναμένεται να ξεκινήσουν εντός του έτους, με χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης το πρώτο εξάμηνο του 2020. Το κόστος των έργων εκτιμάται στα $350 εκ.
Συνολικά το έργο «Greenfield port project» στην Banana θα περιλαμβάνει τέσσερις φάσεις, με συνολικό κόστος που αγγίζει το $1 δις. Ωστόσο, η υλοποίηση των υπολοίπων φάσεων θα εξαρτηθεί από τις ανάγκες της αγοράς, όπως αυτές θα έχουν διαμορφωθεί στα επόμενα χρόνια.
Με την κατασκευή του νέου λιμένα, η ΛΔΚ θα αποκτήσει την δυνατότητα βελτιωμένης σύνδεσης με τις παγκόσμιες εμπορικές οδούς καθώς και σταθερής πρόσβασης στις διεθνείς αγορές, περιορίζοντας κατ΄αυτόν τον τρόπο την εξάρτησή της, σε ό,τι αφορά το εισαγωγικό-εξαγωγικό της εμπόριο, από τους λιμένες των γειτονικών χωρών.
Φωτό: dpworld.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lympousakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ