
Η Κίνα κατακλύζει τον κόσμο με βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα που δεν μπορεί να πουλήσει στην πατρίδα της.
Η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα γνωρίζει άνθηση, εμποδίζοντας τις πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων στην εγχώρια αγορά. Η βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας κατέκτησε το ήμισυ της εγχώριας αγοράς της σε λίγα μόλις χρόνια, συντρίβοντας τις πωλήσεις βενζινοκίνητων οχημάτων από κάποτε κυρίαρχες παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες, αναφέρει το Reuters.
Πολλές κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες παλαιού τύπου είδαν επίσης τις πωλήσεις τους να καταρρέουν – και αντέδρασαν κατακλύζοντας τον κόσμο με οχήματα ορυκτών καυσίμων που δεν μπορούσαν να πουλήσουν στην πατρίδα τους.
Τα οχήματα που λειτουργούν με ορυκτά καύσιμα αντιπροσωπεύουν το 76% των κινεζικών εξαγωγών αυτοκινήτων από το 2020 και οι συνολικές ετήσιες αποστολές αυξήθηκαν από 1 εκατομμύριο σε πιθανώς πάνω από 6,5 εκατομμύρια φέτος, σύμφωνα με στοιχεία της κινεζικής συμβουλευτικής εταιρείας Automobility.
Η άνθηση των εξαγωγών βενζινοκίνητων οχημάτων οφείλεται στις επιδοτήσεις και πολιτικές ηλεκτρικών οχημάτων που κατέστρεψαν τις κινεζικές επιχειρήσεις αυτοκινητοβιομηχανιών, συμπεριλαμβανομένων των Volkswagen, GM και Nissan, χρηματοδοτώντας δεκάδες κινεζικούς κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων και πυροδοτώντας έναν καταστροφικό πόλεμο τιμών, σύμφωνα με έρευνα του Reuters.
Οι εξαγωγές βενζινοκίνητων οχημάτων της Κίνας από μόνες τους -χωρίς να περιλαμβάνονται τα ηλεκτρικά και τα plug-in υβριδικά- ήταν αρκετές πέρσι για να την καταστήσουν τη μεγαλύτερη χώρα εξαγωγής αυτοκινήτων στον κόσμο σε όγκο, σύμφωνα με στοιχεία της βιομηχανίας και της κυβέρνησης. Αυτή η περιγραφή της παγκόσμιας επέκτασης των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών βασίζεται σε μια ανασκόπηση του Reuters για τα δεδομένα πωλήσεων αυτοκινήτων σε δεκάδες χώρες και σε συνεντεύξεις με περισσότερα από 30 άτομα, συμπεριλαμβανομένων στελεχών από 11 κινεζικές και δύο δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες, διευθυντές διανομής για κινεζικές μάρκες και ερευνητές της βιομηχανίας.
Η εισροή κινεζικών βενζινοκίνητων αυτοκινήτων στις αναδυόμενες και δευτεροβάθμιες αγορές αντικατοπτρίζει μια σύγκρουση μεταξύ της τρέχουσας προώθησης των ηλεκτρικών οχημάτων από το Πεκίνο και των παλαιότερων πολιτικών που έχτισαν την εγχώρια βιομηχανία βενζινοκίνητων οχημάτων της Κίνας αξιοποιώντας την τεχνολογία των ξένων αυτοκινητοβιομηχανιών.
Μεταξύ των μεγαλύτερων εξαγωγέων είναι οι κρατικοί κολοσσοί, συμπεριλαμβανομένων των SAIC, BAIC, Dongfeng και Changan, οι οποίοι ιστορικά βασίζονταν σε κοινοπραξίες με ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες για κέρδη και τεχνογνωσία μηχανικής. Αυτές οι συνεργασίες ξεκίνησαν τη δεκαετία του 1980 ως άτυποι γάμοι που επιβλήθηκαν από το Πεκίνο ως τίμημα για την πρόσβαση των ξένων παικτών στην Κίνα. Πιο πρόσφατα, με την άνοδο καινοτόμων ιδιωτικών κινεζικών κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων, με επικεφαλής την BYD, οι πωλήσεις αυτών των κοινοπραξιών έχουν καταρρεύσει. Οι ετήσιες πωλήσεις της SAIC-GM στην Κίνα, για παράδειγμα, μειώθηκαν από περισσότερα από 1,4 εκατομμύρια οχήματα σε 435.000 μεταξύ 2020 και 2024, σύμφωνα με στοιχεία της SAIC.
Τώρα, αυτοί οι κρατικοί παίκτες συγκεντρώνουν πωλήσεις σε εξαγωγικές αγορές που κάποτε ανήκαν στις ίδιες ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες που είναι οι συνεργάτες τους στην Κίνα. Οι εξαγωγές της SAIC, κυρίως των δικών της μαρκών, χωρίς την GM, εκτοξεύτηκαν από σχεδόν 400.000 ετησίως το 2020 σε πάνω από ένα εκατομμύριο πέρσι.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






«Η ελληνική ναυπηγική βιομηχανία διαθέτει σήμερα την απαιτούμενη ικανότητα, τεχνογνωσία και επιχειρησιακή ετοιμότητα ώστε να υποστηρίξει μια εθνική στρατηγική ανανέωσης του ακτοπλοϊκού στόλου, στο…

Η συγκομιδή σόγιας της Βραζιλίας για το εμπορικό έτος 2025/26 αναμένεται στα επίπεδα-ρεκόρ των 178 εκατ. μετρικών τόνων, παρά τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες που…

Καθώς οι διαπραγματεύσεις για το τέλος του πολέμου μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας εντατικοποιούνται, ενδιαφέρον παρουσιάζει ο αντίκτυπος μιας τέτοιας εξέλιξης στη ναυτιλία. Υπό αυτό…

Την επίσημη έναρξη του έργου «Future-Ready Shipping in Africa» ανακοίνωσαν ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO) και η Ευρωπαϊκή Ένωση, μια πρωτοβουλία που υποστηρίζεται από…

Άνοδο κατέγραψαν τα λειτουργικά περιθώρια κέρδους των μεγαλύτερων liner εταιρειών το γ΄ τρίμηνο, καθώς ο διά θαλάσσης όγκος εμπορευματοκιβωτίων ανήλθε σε επίπεδα-ρεκόρ στην προσπάθεια…

Έντονη δραστηριότητα καταγράφουν τις τελευταίες εβδομάδες οι Έλληνες πλοιοκτήτες στο μέτωπο των παραγγελιών bulk carriers διαφόρων τύπων. Ηχηρά ονόματα, όπως η Eastmed, η Ocean…

Οι Χούθι θα απελευθερώσουν τους εννέα Φιλιππινέζους ναυτικούς ενός φορτηγού πλοίου που βυθίστηκε τον Ιούλιο στην Ερυθρά Θάλασσα από τους Υεμενίτες αντάρτες, ανακοίνωσε σήμερα…

Ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν απείλησε σήμερα να κόψει την πρόσβαση της Ουκρανίας στη θάλασσα σε απάντηση στις επιθέσεις με drones σε δεξαμενόπλοια του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ