
Το λιμάνι του Πειραιά συνιστά πλέον το μεγαλύτερο λιμάνι πολλαπλών χρήσεων στη Μεσόγειο, καθώς και ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη. Ταυτόχρονα όμως αποτελεί και ένα από τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο.
Είναι άξιο αναφοράς ότι, σύμφωνα με ανάρτηση της Cosco στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο Πειραιάς καταλαμβάνει την τέταρτη θέση μεταξύ των λιμένων εμπορευματοκιβωτίων στην Ευρώπη, ενώ παράλληλα ξεχωρίζει ως ένας από τους κορυφαίους γενικά λιμένες στη Μεσόγειο.
«Αυτή η αξιοσημείωτη άνοδος είναι αποτέλεσμα αφοσίωσης, καινοτομίας και στρατηγικής ανάπτυξης, χαρακτηριστικά ενός λιμανιού που γεφυρώνει ηπείρους και προωθεί το παγκόσμιο εμπόριο», προσθέτει η Cosco στην ανάρτησή της.
Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ της Cosco Shipping Ports διαμορφώνεται συνολικά σε 3 εκατ., έναντι 3,1 το 2024. Μάλιστα, τον Σεπτέμβριο, διακινήθηκαν 318 χιλ. containers, αριθμός που αντιστοιχεί σε ετήσια πτώση περίπου 18%.
Οι αναταράξεις που επικράτησαν στην Ερυθρά Θάλασσα αποτελεί έναν από τους καθοριστικότερους παράγοντες της μειωμένης αυτής διακίνησης. Επιπλέον, παρά τη διαφαινόμενη συμφωνία για κατάπαυση πυρός στη Γάζα, η επιστροφή στην κανονικότητα για τις εμπορευματικές ροές των containers δεν αναμένεται άμεσα.
Ωστόσο, παρά τους εν λόγω τριγμούς, η στρατηγική θέση του λιμένα Πειραιά, είναι αδιαμφισβήτητη, όπως επισημαίνει και η ανάρτηση της Cosco. Σημειώνεται πως πέρα τον ανωτέρω, ο λιμένας έχει δημιουργήσει περισσότερες από 3.000 άμεσες και 10.000 έμμεσες θέσεις εργασίας, συνεισφέροντας άμεσα περισσότερο από 1,4 δισ. ευρώ στην τοπική οικονομία και ενισχύοντας το ΑΕΠ της Ελλάδας κατά 0,8%.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σε βραχώδη σημείο, στην είσοδο του λιμανιού του Βόλου, αμέσως μετά τον κόκκινο φανό, έπεσε από άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία, σκάφος του Λιμενικού Σώματος.…

Από το 2026, το λιμάνι του Όσλο θα εισαγάγει οικονομικά κίνητρα για καθαρότερα πλοία. Τα πλοία που λειτουργούν χωρίς εκπομπές ρύπων εντός και εκτός…

Η αμερικανική εταιρεία τεχνητής νοημοσύνης (ΤΝ) OpenAI και αυστραλιανή εταιρεία διαχείρισης κέντρου δεδομένων ανακοίνωσαν σήμερα ότι υπέγραψαν πρωτόκολλο συμφωνίας ύψους δισεκατομμυρίων δολαρίων για να…

Την επέκταση της συνεργασίας τους με την υπογραφή συμβολαίου για την κατασκευή ενός τρίτου, αμιγώς ηλεκτρικού (100% battery-electric), ταχύπλοου ferry ανακοίνωσαν η Incat Tasmania…

Μια νέα νομοθεσία για την ασφάλιση των πλοίων έναντι κινδύνων πολέμου (Act on the War Risk Insurance of Ships ) ενέκρινε ομόφωνα το δανικό…

«Η “Ατζέντα 2030” προβλέπει ένα ισχυρό και σύγχρονο Πολεμικό Ναυτικό. Το πιο ισχυρό και το πιο σύγχρονο Πολεμικό Ναυτικό στη μακραίωνη ελληνική ιστορία. Προβλέπει…

Την επιχειρησιακή της εμβέλεια επεκτείνει δυναμικά η China Eastern Airlines, καθώς, σύμφωνα με την ίδια, εγκαινίασε τη μεγαλύτερη σε απόσταση απευθείας εμπορική πτήση στον…

Η μεγαλύτερη σε μήκος και βαθύτερη υποθαλάσσια οδική σήραγγα στον κόσμο κατασκευάζεται στη Νορβηγία, με σκοπό να μειώσει τον χρόνο ταξιδιού μεταξύ των μεγάλων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ