
Εν μέσω επιβράδυνσης των παγκόσμιων παραγγελιών για νεότευκτα πλοία κατά τη διάρκεια του 2025, τα ναυπηγεία της Κίνας και της Νότιας Κορέας κατορθώνουν να διατηρήσουν τον πρωταγωνιστικό τους ρόλο στην παγκόσμια ναυπηγική σκηνή. Το γεγονός αυτό επιβεβαιώνουν εκ νέου τα δεδομένα της Clarksons Research για τις παραγγελίες του Σεπτεμβρίου.
Ειδικότερα, τον περασμένο μήνα τοποθετήθηκαν παραγγελίες για 123 νεότευκτα πλοία, αθροιστικής χωρητικότητας 3,5 εκατ. CGT. Ως εκ τούτου, οι παραγγελίες συρρικνώθηκαν κατά 44% σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2024.
Παρά την υποτονική ζήτηση για νεότευκτα, η κόντρα Κίνας-Νότιας Κορέας για την εξασφάλιση παραγγελιών συνεχίστηκε με αμείωτο ρυθμό. Ειδικότερα, τα κινεζικά ναυπηγεία εξασφάλισαν παραγγελίες για 69 πλοία, χωρητικότητας 1,42 εκατ. CGT, καταλαμβάνοντας μερίδιο 40%. Από την άλλη, τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία «είδαν» το μερίδιό τους να διαμορφώνεται στο 39%, έχοντας εξασφαλίσει παραγγελίες για 33 πλοία χωρητικότητας 1,35 εκατ. CGT.
Αξίζει να σημειωθεί ότι για τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία ο μέσος όρος CGT ανά πλοίο άγγιξε τα 41.000 CGT, ενώ για τα κινεζικά ναυπηγεία ανήλθε στα 21.000 CGT. Το στοιχείο αυτό καταδεικνύει τη στρατηγική εστίαση της ναυπηγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας στην κατασκευή πλοίων υψηλής προστιθέμενης αξίας.
Τέλος, μετά και το πέρας του Σεπτεμβρίου, η Κίνα εξακολουθεί να προηγείται όσον αφορά τις εκκρεμείς παραγγελίες (backlog). Από τα 165,99 εκατ. CGT ανεκτέλεστων παραγγελιών της παγκόσμιας ναυπηγικής βιομηχανίας, τα κινεζικά ναυπηγεία αντιπροσωπεύουν το 61%, έναντι 20% των νοτιοκορεατικών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμα ορόσημο στην αναπτυξιακή της πορεία σημείωσε πρόσφατα η ExxonMobil, πραγματοποιώντας ένα σημαντικό βήμα για τη διεθνή επέκταση της αμερικανικής εταιρείας (και) στα……
Με γνώμονα την ενίσχυση της παρουσίας του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας, το Μουσκάτ προέβη πρόσφατα σε τροποποιήσεις στη φορολογία που εφαρμόζεται στα πλοία…
Ο Lloyd’s Register (LR) έδωσε τα χέρια με την DYNAMARINe για τη δρομολόγηση ενός ανεξάρτητου συστήματος ελέγχου για τους παρόχους STS μεταφορών. Βάσει της…
Βραχύβια αποδείχτηκε η ενεργοποίηση των συστημάτων AIS πλοίων με ιρανική σημαία. Συγκεκριμένα, από τα 88 δεξαμενόπλοια που φέρουν την ιρανική σημαία (τα περισσότερα από…
H τιμή του χρυσού υποχώρησε κατά 6% στις 21 Οκτωβρίου, γεγονός που αποτελεί τη μεγαλύτερη ημερήσια πτώση των τελευταίων δώδεκα και πλέον ετών, αναφέρει…
Ακάθεκτη προελαύνει η CMA CGM σε ό,τι αφορά την επέκταση του δικτύου της στην Κεντρική Ευρώπη, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να ενισχύει…
Συγκεκριμένα, η φύτευση σόγιας στη Βραζιλία βαίνει με ταχύτατους ρυθμούς, γεγονός που ενισχύει τις προοπτικές για παραγωγή-ρεκόρ και πρώιμη συγκομιδή. Ειδικότερα, η πρόβλεψη για…
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ