
Εν μέσω επιβράδυνσης των παγκόσμιων παραγγελιών για νεότευκτα πλοία κατά τη διάρκεια του 2025, τα ναυπηγεία της Κίνας και της Νότιας Κορέας κατορθώνουν να διατηρήσουν τον πρωταγωνιστικό τους ρόλο στην παγκόσμια ναυπηγική σκηνή. Το γεγονός αυτό επιβεβαιώνουν εκ νέου τα δεδομένα της Clarksons Research για τις παραγγελίες του Σεπτεμβρίου.
Ειδικότερα, τον περασμένο μήνα τοποθετήθηκαν παραγγελίες για 123 νεότευκτα πλοία, αθροιστικής χωρητικότητας 3,5 εκατ. CGT. Ως εκ τούτου, οι παραγγελίες συρρικνώθηκαν κατά 44% σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2024.
Παρά την υποτονική ζήτηση για νεότευκτα, η κόντρα Κίνας-Νότιας Κορέας για την εξασφάλιση παραγγελιών συνεχίστηκε με αμείωτο ρυθμό. Ειδικότερα, τα κινεζικά ναυπηγεία εξασφάλισαν παραγγελίες για 69 πλοία, χωρητικότητας 1,42 εκατ. CGT, καταλαμβάνοντας μερίδιο 40%. Από την άλλη, τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία «είδαν» το μερίδιό τους να διαμορφώνεται στο 39%, έχοντας εξασφαλίσει παραγγελίες για 33 πλοία χωρητικότητας 1,35 εκατ. CGT.
Αξίζει να σημειωθεί ότι για τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία ο μέσος όρος CGT ανά πλοίο άγγιξε τα 41.000 CGT, ενώ για τα κινεζικά ναυπηγεία ανήλθε στα 21.000 CGT. Το στοιχείο αυτό καταδεικνύει τη στρατηγική εστίαση της ναυπηγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας στην κατασκευή πλοίων υψηλής προστιθέμενης αξίας.
Τέλος, μετά και το πέρας του Σεπτεμβρίου, η Κίνα εξακολουθεί να προηγείται όσον αφορά τις εκκρεμείς παραγγελίες (backlog). Από τα 165,99 εκατ. CGT ανεκτέλεστων παραγγελιών της παγκόσμιας ναυπηγικής βιομηχανίας, τα κινεζικά ναυπηγεία αντιπροσωπεύουν το 61%, έναντι 20% των νοτιοκορεατικών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Αύξηση 0,4% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Σεπτέμβριο εφέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Σεπτεμβρίου 2024, ενώ αύξηση επίσης…

H AD Ports Group εξήγγειλε την υπογραφή συμφωνίας με τον κολοσσό της ναυτιλίας τακτικών γραμμών CMA CGM, προκειμένου να επεκτείνουν τον κοινό τερματικό σταθμό…

Ένα τεχνολογικά εξελιγμένο πλοίο ιχθυοκαλλιέργειας παραδόθηκε την Τετάρτη 19 Νοεμβρίου, στην πόλη Τζαντσιάνγκ της επαρχίας Γκουανγκντόνγκ, που είναι ένα δυναμικό οικονομικό κέντρο στη νότια…

Η VANOS Defense, τμήμα της VANOS S.A., συμμετείχε στην άσκηση “ΤΑΜΣ – Αίσιος Οιωνός 2025”, συμβάλλοντας ενεργά στη διασφάλιση επιχειρησιακής ετοιμότητας, παρουσιάζοντας νέες τεχνολογίες…

Η κινεζική αγορά σόγιας παρουσίασε αξιοσημείωτη μετατόπιση ροών τον Οκτώβριο, καθώς για δεύτερο συνεχόμενο μήνα δεν καταγράφηκε καμία εισαγωγή από τις ΗΠΑ, την ώρα…

Μια απόπειρα να υπάρξει συμφωνία για τον τρόπο με τον οποίο οι χώρες θα αποδεσμευθούν από τα ορυκτά καύσιμα αφαιρέθηκε από το πιο πρόσφατο…

Οι Ρώσοι ιδιοκτήτες της Πετρελαϊκής Βιομηχανίας της Σερβίας (NIS) είναι έτοιμοι να πουλήσουν το πλειοψηφικό τους μερίδιο, δήλωσε η υπουργός Ενέργειας Ντούμπραβκα Τζέντοβιτς Χαντάνοβιτς.…

Η ενοποίηση προηγμένων συστημάτων αυτόνομης ναυτιλίας, τεχνητής νοημοσύνης και θαλάσσιων ενεργειακών πλατφορμών βρίσκεται στο επίκεντρο της νέας συνεργασίας μεταξύ της Ocean Power Technologies (OPT)…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ