
Σε ισχυρό μομέντουμ εξακολουθούν να βρίσκονται τα VLCCs, καθώς η αυξημένη «όρεξη» της Κίνας για πετρέλαιο και η περιορισμένη προσφορά πλοίων συγκροτούν ευνοϊκά θεμελιώδη μεγέθη στην αγορά. Υπό αυτό το πρίσμα, πρόσφατη ανάλυση της VesselsValue εστιάζει στη δευτερογενή αγορά των VLCCs και στη στενότητα της προσφοράς πλοίων.
Σύμφωνα με στοιχεία της VesselsValue, κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2025 πραγματοποιήθηκαν 83 αγοραπωλησίες VLCCs, έναντι 113 το αντίστοιχο διάστημα του 2024. Πρόκειται για πτώση της τάξεως του 27% σε ετήσια βάση. Η καθίζηση των αγοραπωλησιών αντικατοπτρίζει την απροθυμία των πλοιοκτητών να πουλήσουν κερδοφόρα περιουσιακά στοιχεία, αν και επικρατεί αβεβαιότητα σχετικά με τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα του ράλι των ναύλων.
Την ίδια στιγμή, η γήρανση του στόλου και η νωχελικότητα των διαλύσεων (μόλις δύο διαλύσεις VLCCs το 2025) έχουν διατηρήσει περιορισμένη την προσφορά πλοίων. Ως εκ τούτου, οι αποτιμήσεις των περιουσιακών στοιχείων παραμένουν υψηλές, παρά τον περιορισμένο αριθμό αγοραπωλησιών. Ενδεικτικά, από την αρχή του έτους η αξία ενός VLCC πενταετίας αυξήθηκε από τα $109,8 εκατ. στα $113,6 εκατ.
Με την επέκταση του στόλου να παραμένει υποτονική και τα τονομίλια να «καλπάζουν», η αγορά των VLCCs βρίσκεται σε στενότητα. Δεδομένης της ραγδαίας γήρανσης του στόλου, η προσφορά VLCCs ενδέχεται να συρρικνωθεί περαιτέρω σε περίπτωση αποδυνάμωσης των ναύλων, η οποία θα οδηγήσει πολλά πλοία στις γιάρδες διάλυσης.
Πηγή: VesselsValue
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ