
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου, μέσα από τη συνεργασία της OCI Global και της VICTROL. Οι δύο εταιρείες υπέγραψαν πρόσφατα μνημόνιο κατανόησης (MoU) με στόχο τη δημιουργία μιας ασφαλούς και επεκτάσιμης αλυσίδας εφοδιασμού για τη χρήση υγροποιημένης αμμωνίας.
Στην καρδιά αυτής της τεχνολογικής πρωτοβουλίας βρίσκεται η εγκατάσταση OCI Terminal Europoort (OTE) στο λιμάνι του Ρότερνταμ. Η συγκεκριμένη εγκατάσταση αποτελεί σήμερα τον μοναδικό ανεξάρτητο τερματικό μεγάλης κλίμακας εισαγωγής και αποθήκευσης αμμωνίας στην Ευρώπη. Η μονάδα αυτή θα αποτελέσει το κεντρικό σημείο για τη λήψη, την αποθήκευση και τη διανομή καθαρής «μπλε» και «πράσινης» αμμωνίας, που θα μεταφέρεται από παραγωγικά κέντρα στις Ηνωμένες Πολιτείες, στη Μέση Ανατολή, στη Βόρεια Αφρική και στην Ασία. Με τα σχέδια της OCI να επεκτείνουν τη δυναμικότητα του OTE από 30.000 σε 90.000 τόνους και τη δυνατότητα διέλευσης έως και 2 εκατ. τόνων ετησίως, το Ρότερνταμ προετοιμάζεται να εξελιχθεί σε ευρωπαϊκό κόμβο διανομής καθαρής αμμωνίας και καθαρού υδρογόνου.
Η καινοτομία, ωστόσο, δεν περιορίζεται μόνο στην αποθήκευση. Η VICTROL αναλαμβάνει να σχεδιάσει, να κατασκευάσει και να λειτουργήσει την πρώτη πλωτή μονάδα ανεφοδιασμού (bunker barge) υγρής αμμωνίας στην περιοχή. Το πλοίο αυτό θα φορτώνει υγροποιημένη αμμωνία απευθείας από τον τερματικό της OCI και θα τη μεταφέρει στα πλοία, που θα καταναλώνουν το καύσιμο είτε ως χαμηλών είτε ως μηδενικών εκπομπών ενεργειακή πηγή. Παράλληλα, η ίδια υποδομή θα μπορεί να εξυπηρετεί τον βιομηχανικό κλάδο στην ενδοχώρα, εξασφαλίζοντας ένα πλήρες σύστημα διανομής και κατανάλωσης.
Η συγκεκριμένη συνεργασία έρχεται να αξιοποιήσει το τεχνολογικό προβάδισμα του Ρότερνταμ, το οποίο τον Απρίλιο του 2025 ολοκλήρωσε το πρώτο επιτυχημένο ship-to-ship bunkering αμμωνίας στην ιστορία του λιμένα. Το επίτευγμα αυτό ανέβασε την ετοιμότητα του λιμανιού για καύσιμα αμμωνίας στο Επίπεδο 7, σύμφωνα με το Διεθνές Πλαίσιο Ετοιμότητας Λιμένων (International Port Readiness Framework), ανοίγοντας τον δρόμο για εμπορικές εφαρμογές μεγάλης κλίμακας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ