
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου, μέσα από τη συνεργασία της OCI Global και της VICTROL. Οι δύο εταιρείες υπέγραψαν πρόσφατα μνημόνιο κατανόησης (MoU) με στόχο τη δημιουργία μιας ασφαλούς και επεκτάσιμης αλυσίδας εφοδιασμού για τη χρήση υγροποιημένης αμμωνίας.
Στην καρδιά αυτής της τεχνολογικής πρωτοβουλίας βρίσκεται η εγκατάσταση OCI Terminal Europoort (OTE) στο λιμάνι του Ρότερνταμ. Η συγκεκριμένη εγκατάσταση αποτελεί σήμερα τον μοναδικό ανεξάρτητο τερματικό μεγάλης κλίμακας εισαγωγής και αποθήκευσης αμμωνίας στην Ευρώπη. Η μονάδα αυτή θα αποτελέσει το κεντρικό σημείο για τη λήψη, την αποθήκευση και τη διανομή καθαρής «μπλε» και «πράσινης» αμμωνίας, που θα μεταφέρεται από παραγωγικά κέντρα στις Ηνωμένες Πολιτείες, στη Μέση Ανατολή, στη Βόρεια Αφρική και στην Ασία. Με τα σχέδια της OCI να επεκτείνουν τη δυναμικότητα του OTE από 30.000 σε 90.000 τόνους και τη δυνατότητα διέλευσης έως και 2 εκατ. τόνων ετησίως, το Ρότερνταμ προετοιμάζεται να εξελιχθεί σε ευρωπαϊκό κόμβο διανομής καθαρής αμμωνίας και καθαρού υδρογόνου.
Η καινοτομία, ωστόσο, δεν περιορίζεται μόνο στην αποθήκευση. Η VICTROL αναλαμβάνει να σχεδιάσει, να κατασκευάσει και να λειτουργήσει την πρώτη πλωτή μονάδα ανεφοδιασμού (bunker barge) υγρής αμμωνίας στην περιοχή. Το πλοίο αυτό θα φορτώνει υγροποιημένη αμμωνία απευθείας από τον τερματικό της OCI και θα τη μεταφέρει στα πλοία, που θα καταναλώνουν το καύσιμο είτε ως χαμηλών είτε ως μηδενικών εκπομπών ενεργειακή πηγή. Παράλληλα, η ίδια υποδομή θα μπορεί να εξυπηρετεί τον βιομηχανικό κλάδο στην ενδοχώρα, εξασφαλίζοντας ένα πλήρες σύστημα διανομής και κατανάλωσης.
Η συγκεκριμένη συνεργασία έρχεται να αξιοποιήσει το τεχνολογικό προβάδισμα του Ρότερνταμ, το οποίο τον Απρίλιο του 2025 ολοκλήρωσε το πρώτο επιτυχημένο ship-to-ship bunkering αμμωνίας στην ιστορία του λιμένα. Το επίτευγμα αυτό ανέβασε την ετοιμότητα του λιμανιού για καύσιμα αμμωνίας στο Επίπεδο 7, σύμφωνα με το Διεθνές Πλαίσιο Ετοιμότητας Λιμένων (International Port Readiness Framework), ανοίγοντας τον δρόμο για εμπορικές εφαρμογές μεγάλης κλίμακας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Την εστίασή της στην αγορά των product tankers επιβεβαίωσε η Euroholdings Ltd, με την απόκτηση ενός MR product tanker, χωρητικότητας 50.000 dwt. Το εν…

Πτώση κατέγραψε η μετοχή της Maersk την Πέμπτη 6 Νοεμβρίου στον απόηχο των εκτιμήσεων για χαμηλότερα του αναμενομένου κέρδη του δανέζικου κολοσσού. Τα κέρδη…

The third Lofrans’ & MAX POWER Convention unfolded this October at the breathtaking LaLiBay Resort & Spa on Aegina Island. Τhe convention has become…

Οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Ελλάδα υπέγραψαν σήμερα στην Αθήνα κοινή Διακήρυξη Οικονομικής Ασφάλειας, η οποία αποτυπώνει μια νέα γεωπολιτική πραγματικότητα: η οικονομική ασφάλεια…

Εκ νέου σήμα κινδύνου εξέπεμψε η UK Maritime Trade Operations (UKMTO) στα ανοικτά της Σομαλίας, λίγες μόνο 24ωρα μετά το ρεσάλτο Σομαλών πειρατών σε ελληνόκτητο…

Εκρήξεις ακούστηκαν σήμερα το πρωί κοντά στην πρωτεύουσα του Σουδάν, το Χαρτούμ, που ελέγχεται από τον στρατό, δήλωσαν αυτόπτες μάρτυρες μία ημέρα αφού οι…

Once again, the LALIZAS Force travelled from all over the world to gather on the island of Aegina for the LALIZAS Branches Synergy Summit,…

To support its customers in the transition from conventional to alternative fuels and to further strengthen the qualification and preparation of the crew supplied…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ