
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με τα αποτελέσματα να αναμένονται ακόμα και εντός της ημέρας.
Στο πλαίσιο αυτό, ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντ. Τραμπ απηύθυνε αυστηρή προειδοποίηση προς τα κράτη που υποστηρίζουν το NZF απειλώντας με οικονομικά αντίποινα.
Σε ανάρτησή του, ο Τραμπ δήλωσε ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες «ΔΕΝ θα ανεχτούν αυτόν τον παγκόσμιο φόρο απάτης στη ναυτιλία και δεν θα τον υιοθετήσουν με κανέναν τρόπο». Ο αμερικανός πρόεδρος χαρακτήρισε το μέτρο ως απειλή για τους Αμερικανούς καταναλωτές και κάλεσε τα κράτη μέλη να «ψηφίσουν ΟΧΙ στο Λονδίνο».
Στο πλευρό των ΗΠΑ βρίσκεται πλέον και η Σαουδική Αραβία, με τις δύο χώρες να έχουν προχωρήσει σε μια συντονισμένη προσπάθεια να καθυστερήσουν και ενδεχομένως να «εκτροχιάσουν» το ρυθμιστικό πλαίσιο.
Απέναντι τους όμως έχουν βρει την Κίνα, η οποία στηρίζει την υιοθέτηση του NZF. Μάλιστα, κορυφαία κράτη σημαίας, τα οποία διατηρούν σχέσεις και με τους δυο γίγαντες, βρίσκονται σε μεγάλο δίλλημα σχετικά με την ψήφο τους, με τις πληροφορίες να αναφέρουν πως ενδέχεται να απέχουν.
Εκτός αυτού, ενδιαφέρον παρουσίασε η διχογγωμία που επικράτησε τις τελευταίες εβδομάδες ειδικότερα στην ΕΕ. Υπενθυμίζεται ότι προ ολίγων ημερών η Κυπριακή Ένωση Πλοιοκτητών εξέδωσε ανακοίνωση κατά του εν λόγω πλαισίου με τον τρόπο που έχει προταθεί. Το ίδιο είχαν πράξει και ορισμένοι πλοιοκτήτες, ανάμεσα τους και Έλληνες με κοινή επιστολή τους που εμφάνισε στο προσκήνιο το Reuters προ μειρκών εβδομάδων.
Στον αντίποδα, εφοπλιστικές ενώσεις εξέδωσαν κοινή ανακοίνωση υπέρ του εν λόγω πλαισίου, με την οποία υπογραμμίζουν τη σημασία υιοθέτησής του.
Οι εν λόγω ενώσεις είναι οι εξής:
Είναι πασίδηλο πως η όποια απόφαση τους, ενδέχεται να κρίνει πολλά. Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας αναμένει με αγωνία τις εξελίξεις, ενώ μέχρι στιγμής δεν έχει προκύψει κάποια νεότερη πληροφορία σχετικά με την πορεία της συζήτησης που διεξάγεται αυτή τη στιγμή στο Λονδίνο. Τέλος, είναι άξιο αναφοράς ότι ακόμα και η Ελλάδα, ναι μεν επιθυμεί την μετάβαση στην πράσινη ναυτιλία, διατηρεί όμως σημαντικές επιφυλάξεις σχετικά με το εν λόγω πλαίσιο. Ως εκ τούτου, κανείς δεν γνωρίζει ποια θα είναι η τελική απόφαση σε ό,τι αφορά τη ψήφο της.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…

Την περαιτέρω εμβάθυνση του αποτυπώματός της στην ινδική αγορά δρομολογεί η Amazon, ανακοινώνοντας νέο επενδυτικό πλάνο ύψους άνω των $35 δισ. με ορίζοντα το…

Η Ελλάδα δημιουργεί τον δικό της στόλο μικροδορυφόρων. Η χώρα κάνει το επόμενο βήμα στη διαστημική τεχνολογία, υλοποιώντας ένα πρόγραμμα μικροδορυφόρων που προβλέπει την…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Ένα πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου σε λιμάνι της ουκρανικής επαρχίας της Οδησσού υπέστη ζημιές και τυλίχθηκε στις φλόγες μετά από ρωσική επίθεση που σημειώθηκε…

O Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν είχε σήμερα, Παρασκευή, συνάντηση με τον Ρώσο ομόλογό του Βλαντίμιρ Πούτιν στην πρωτεύουσα Ασκαμπάτ του Τουρκμενιτστάν στο περιθώριο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ