
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με τα αποτελέσματα να αναμένονται ακόμα και εντός της ημέρας.
Στο πλαίσιο αυτό, ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντ. Τραμπ απηύθυνε αυστηρή προειδοποίηση προς τα κράτη που υποστηρίζουν το NZF απειλώντας με οικονομικά αντίποινα.
Σε ανάρτησή του, ο Τραμπ δήλωσε ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες «ΔΕΝ θα ανεχτούν αυτόν τον παγκόσμιο φόρο απάτης στη ναυτιλία και δεν θα τον υιοθετήσουν με κανέναν τρόπο». Ο αμερικανός πρόεδρος χαρακτήρισε το μέτρο ως απειλή για τους Αμερικανούς καταναλωτές και κάλεσε τα κράτη μέλη να «ψηφίσουν ΟΧΙ στο Λονδίνο».
Στο πλευρό των ΗΠΑ βρίσκεται πλέον και η Σαουδική Αραβία, με τις δύο χώρες να έχουν προχωρήσει σε μια συντονισμένη προσπάθεια να καθυστερήσουν και ενδεχομένως να «εκτροχιάσουν» το ρυθμιστικό πλαίσιο.
Απέναντι τους όμως έχουν βρει την Κίνα, η οποία στηρίζει την υιοθέτηση του NZF. Μάλιστα, κορυφαία κράτη σημαίας, τα οποία διατηρούν σχέσεις και με τους δυο γίγαντες, βρίσκονται σε μεγάλο δίλλημα σχετικά με την ψήφο τους, με τις πληροφορίες να αναφέρουν πως ενδέχεται να απέχουν.
Εκτός αυτού, ενδιαφέρον παρουσίασε η διχογγωμία που επικράτησε τις τελευταίες εβδομάδες ειδικότερα στην ΕΕ. Υπενθυμίζεται ότι προ ολίγων ημερών η Κυπριακή Ένωση Πλοιοκτητών εξέδωσε ανακοίνωση κατά του εν λόγω πλαισίου με τον τρόπο που έχει προταθεί. Το ίδιο είχαν πράξει και ορισμένοι πλοιοκτήτες, ανάμεσα τους και Έλληνες με κοινή επιστολή τους που εμφάνισε στο προσκήνιο το Reuters προ μειρκών εβδομάδων.
Στον αντίποδα, εφοπλιστικές ενώσεις εξέδωσαν κοινή ανακοίνωση υπέρ του εν λόγω πλαισίου, με την οποία υπογραμμίζουν τη σημασία υιοθέτησής του.
Οι εν λόγω ενώσεις είναι οι εξής:
Είναι πασίδηλο πως η όποια απόφαση τους, ενδέχεται να κρίνει πολλά. Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας αναμένει με αγωνία τις εξελίξεις, ενώ μέχρι στιγμής δεν έχει προκύψει κάποια νεότερη πληροφορία σχετικά με την πορεία της συζήτησης που διεξάγεται αυτή τη στιγμή στο Λονδίνο. Τέλος, είναι άξιο αναφοράς ότι ακόμα και η Ελλάδα, ναι μεν επιθυμεί την μετάβαση στην πράσινη ναυτιλία, διατηρεί όμως σημαντικές επιφυλάξεις σχετικά με το εν λόγω πλαίσιο. Ως εκ τούτου, κανείς δεν γνωρίζει ποια θα είναι η τελική απόφαση σε ό,τι αφορά τη ψήφο της.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ