
Η Καραϊβική εισέρχεται σε μια νέα εποχή ενεργειακής καινοτομίας με το έργο Soley Blé, το πρώτο υπεράκτιο πλωτό φωτοβολταϊκό πάρκο, που σχεδιάζεται να εγκατασταθεί κοντά στο Fort-de-France της Μαρτινίκας. Το έργο υλοποιείται από το Grand Port Maritime de la Martinique (GPMLM) σε συνεργασία με τη γαλλική εταιρεία SolarinBlue.
Η εγκατάσταση θα τοποθετηθεί στον κόλπο του Fort-de-France, πλησίον του τερματικού σταθμού Pointe des Grives, και θα διαθέτει ονομαστική ισχύ αιχμής από 1 έως 4 MWp. Με την ολοκλήρωσή του, το Soley Blé θα καλύπτει σημαντικό μέρος των ενεργειακών αναγκών του λιμένα, μειώνοντας το αποτύπωμα άνθρακα και ενισχύοντας την ενεργειακή του αυτονομία.
Η τεχνολογία της SolarinBlue βασίζεται σε πλωτές πλατφόρμες φωτοβολταϊκών, σχεδιασμένες να αντέχουν σε ακραίες θαλάσσιες συνθήκες. Η αξιοπιστία της τεχνολογίας επιβεβαιώθηκε μέσα από το έργο Sun’Sète στη Μεσόγειο, όπου η πιλοτική εγκατάσταση της SolarinBlue απέδειξε την αντοχή της σε κύματα ύψους έως 9 μ., διατηρώντας πλήρη λειτουργικότητα. Οι πλατφόρμες της SolarinBlue είναι μεταλλικές ή σύνθετες ελαφρές κατασκευές, αγκυρωμένες με ευέλικτα συστήματα πρόσδεσης, που επιτρέπουν την προσαρμογή τους στις κινήσεις της θάλασσας. Η πλωτή διάταξη επιτρέπει την αποφυγή δέσμευσης παράκτιων εκτάσεων, μειώνει τις απώλειες μεταφοράς ενέργειας και βελτιώνει την απόδοση των φωτοβολταϊκών πάνελ χάρη στο δροσερότερο θαλάσσιο περιβάλλον. Η ηλεκτρική ενέργεια μεταφέρεται στη στεριά μέσω υποβρύχιων καλωδίων, εξασφαλίζοντας ασφάλεια και ελαχιστοποίηση οπτικού αποτυπώματος.
Στο Sun’Sète, η SolarinBlue εφάρμοσε εκτενή περιβαλλοντική παρακολούθηση σε συνεργασία με το Observatoire Océanologique de Banyuls-sur-Mer, καταγράφοντας τις επιδράσεις στις θαλάσσιες βιοκοινότητες. Η ίδια μεθοδολογία θα χρησιμοποιηθεί και στο Soley Blé, με συμμετοχή τοπικών ερευνητικών ιδρυμάτων της Μαρτινίκας, ώστε να εξασφαλιστεί ότι το έργο θα λειτουργήσει συμβατά με τα θαλάσσια οικοσυστήματα και τα πρότυπα της γαλλικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας.
Η ανάπτυξη του Soley Blé εντάσσεται στη στρατηγική του λιμένα για αποανθρακοποίηση και ενεργειακή ουδετερότητα, με στόχο να μετατρέψει τη Μαρτινίκα σε πιλοτικό κέντρο θαλάσσιων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Tο Shortsea Promotion Center of Greece (SPC Greece) – το οποίο λειτουργεί υπό την Ένωση Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων και στο πλαίσιο της διετούς…
Η απεργία των λιμενεργατών στο λιμάνι του Ρότερνταμ, μετά το αίτημα τους για υψηλότερους μισθούς ανεστάλη προσωρινά σήμερα 13 Οκτωβρίου, μετά από νομικές ενέργειες,…
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα που απορρέουν από την αναθεώρηση των προβλέψεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) για την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου. Συγκεκριμένα, βάσει…
Η εμπορική διαμάχη μεταξύ της Κίνας και του αυστραλιανού μεταλλευτικού κολοσσού BHP, σε συνδυασμό με τις δασμολογικές τριβές που θολώνουν τις πωλήσεις των αμερικανικών…
Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται στην…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας αναμένει με αγωνία τις αποφάσεις που θα ληφθούν το διάστημα 14-17 Οκτωβρίου στη συνεδρίαση της MEPC, αναφορικά με το…
Ως μοχλό ανάπτυξης που τροφοδοτεί το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι του Λαυρίου, χαρακτήρισε ο Γιώργος Βακόνδιος, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου…
Για το πρώτο της κλιματικά ουδέτερο ταξίδι με 100% προηγμένο βιοκαύσιμο ετοιμάζεται η νορβηγική εταιρεία Hurtigruten. Στις 29 Οκτωβρίου 2025, το υβριδικό πλοίο «MS…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ