
Τα LNG carriers κερδίζουν συνεχώς δημοτικότητα, με την ανάγκη μείωσης εκπομπών να διαμορφώνει τις τεχνολογικές επιλογές του μέλλοντος. Σε αυτό το πλαίσιο, η Everllence υπέγραψε στη GasTech 2025 στο Μιλάνο Μνημόνιο Συνεργασίας με τον ABB και την OceanWings.
Η συνεργασία αυτή στοχεύει στην ανάπτυξη ενός νέου προτύπου πρόωσης που συνδυάζει τις τελευταίες εξελίξεις στην υβριδική ηλεκτροκίνηση με την αξιοποίηση της αιολικής ενέργειας μέσω προηγμένων πτερυγίων.
Η τεχνολογική βάση της συνεργασίας βρίσκεται στο σύστημα DFE+ (Diesel-Electric με μεταβλητή ταχύτητα), το οποίο επιτρέπει στους κινητήρες να λειτουργούν με υψηλή αποδοτικότητα, εξασφαλίζοντας παράλληλα ευελιξία στη λειτουργία μέσω πολλαπλών κινητήρων. Το σύστημα αυτό έχει τη δυνατότητα να ενσωματώσει μελλοντικά πηγές ενέργειας χαμηλών εκπομπών, όπως μπαταρίες και κυψέλες καυσίμου, καθιστώντας το έτοιμο να προσαρμοστεί στις ενεργειακές απαιτήσεις των πλοίων του μέλλοντος.
Σε αυτόν τον πυρήνα προστίθεται η τεχνολογία της OceanWings, με άκαμπτα πτερύγια που διαθέτουν λειτουργία Adaptive Trimming. Η καινοτομία αυτή επιτρέπει τη συνεχή αυτόματη προσαρμογή της θέσης των πτερυγίων ανάλογα με το αεροδυναμικό προφίλ του πλοίου και τις περιβαλλοντικές συνθήκες. Τα LNG carriers, που κινούνται σε μεγάλες αποστάσεις και περνούν το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου τους εν πλω, αποτελούν ιδανική κατηγορία πλοίων για την εφαρμογή αυτής της τεχνολογίας.
Από την άλλη ο ABB συμβάλλει στην αξιοποίηση της μεταβλητής ισχύος της αιολικής ενέργειας στο υβιριδικό ηλεκτρικό σύστημα πρόωσης.
Αρχικά, το πρόγραμμα θα επικεντρωθεί στην ανάπτυξη ενός νέου σχεδιασμού LNG carrier, ωστόσο οι δυνατότητές του εκτείνονται και σε άλλα είδη πλοίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με τον Ντόναλντ Τραμπ να έχει διαμηνύσει επανειλημμένως την πρόθεσή του να αξιοποιήσει τους υδρογονάνθρακες των ΗΠΑ, ενεργειακοί κολοσσοί της Ευρώπης φαίνεται να «ποντάρουν»…
Αναρτήθηκε η προκήρυξη του διαγωνισμού για τις άγονες γραμμές, με την οποία το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προχωρά σε ένα νέο πλαίσιο για…
Ο ABS παρουσίασε στην Ελλάδα το ABS Wavesight Advantage. Πρόκειται για μια νέα ψηφιακή πλατφόρμα, που φιλοδοξεί να αλλάξει τα δεδομένα στη λειτουργία των…
Το δημοτικό συμβούλιο του Sauda στη Νορβηγία ενέκρινε το χωροταξικό σχέδιο για το έργο Iverson, ένα νέο εργοστάσιο παραγωγής αμμωνίας από ανανεώσιμες πηγές που…
Τα bulk carriers τύπου Kamsarmax, δεδομένης της χωρητικότητάς τους, που διαμορφώνεται στα 80.000 έως 85.000 dwt, χαρακτηρίζονται από επιχειρησιακή ευελιξία, καθώς προσεγγίζουν έναν μεγάλο…
Καθώς το LNG κερδίζει συνεχώς έδαφος ως εναλλακτικό καύσιμο για την πρόωση των πλοίων, η ανάπτυξη ολοκληρωμένων υπηρεσιών LNG bunkering τοποθετείται ψηλά στην ατζέντα…
Η αγορά των crude tankers σημείωσε ένα εντυπωσιακό ράλι τον Σεπτέμβριο, με τους ναύλους να «εκτοξεύονται» στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων ετών. Η άνοδος…
Μεγαλεπήβολους στόχους έχει θέσει η Μόσχα για την παραγωγή υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) της Ρωσίας, παρά το γεγονός ότι αναθεώρησε προς τα κάτω τις…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ