
Τα bulk carriers τύπου Kamsarmax, δεδομένης της χωρητικότητάς τους, που διαμορφώνεται στα 80.000 έως 85.000 dwt, χαρακτηρίζονται από επιχειρησιακή ευελιξία, καθώς προσεγγίζουν έναν μεγάλο αριθμό λιμένων. Μάλιστα, σύμφωνα με την AXSMarine, οι πρώτοι δέκα λιμένες σε αριθμό καταπλεύσεων Kamsarmaxes αντιστοιχούν στο 35% του συνόλου των προσεγγίσεων Kamsarmaxes. Την ίδια στιγμή, οι πρώτοι πέντε λιμένες σε αριθμό καταπλεύσεων για Capesizes αντιστοιχούν στο 55% του συνολικού αριθμού ελλιμενισμών.
Τα Kamsarmaxes ελλιμενίζονται και φορτώνουν εμπορεύματα κατά βάση από τον λιμένα Santos στη Βραζιλία, σε ποσοστό 6,9%. Κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2025, πάνω από 430 Kamsarmaxes κατέπλευσαν στον λιμένα Santos ώστε να παραλάβουν κατά κύριο λόγο σόγια και καλαμπόκι. Δεύτερος πιο δημοφιλής λιμένας για τα Kamsarmaxes είναι το Newcastle της Αυστραλίας, με πάνω από 350 ελλιμενισμούς, οι οποίοι αντιστοιχούν στο 5,6% του συνόλου διεθνώς. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι λιμενικές προσεγγίσεις Kamsarmaxes στο Newcastle κατέγραψαν άνοδο 29,1% σε ετήσια βάση. Ακολουθεί ο λιμένας του Βανκούβερ στον Καναδά, με 250 καταπλεύσεις Kamsarmaxes, που αντιστοιχούν στο 3,9% του συνόλου τους τελευταίους εννέα μήνες.
Άλλοι λιμένες με αξιόλογο αριθμό καταπλεύσεων του εν λόγω τύπου bulk carrier είναι κατά σειρά o λιμένας Taboneo της Ινδονησίας, ο Hay Point της Αυστραλίας και ο Paranaguá της Βραζιλίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι, παρά το γεγονός ότι τα Kamsarmaxes οφείλουν την ονομασία τους στον λιμένα Kamsar της Γουινέας, οι καταπλεύσεις τους στον συγκεκριμένο λιμένα δεν ξεπέρασαν τις 70 το α΄ εννιάμηνο, αντιστοιχώντας στο 1,1% του συνόλου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η Σερβία εξασφάλισε τρίμηνη αναστολή σχετικά με τη ρωσικής ιδιοκτησίας πετρελαϊκή εταιρία NIS, που υπόκειται σε κυρώσεις από τις ΗΠΑ οι οποίες απειλούν τον…

Η επιβίωση των πιγκουίνων Χούμπολτ, ενός είδους πτηνών που κατοικούν σε βραχώδεις ακτογραμμές της Χιλής, συνεχίζει να απειλείται αδιάλειπτα από παράγοντες όπως η κλιματική…

Η ξαφνική επιβράδυνση των κινεζικών αγορών αμερικανικής σόγιας, μόλις λίγες ημέρες μετά την ανακοίνωση της εμπορικής εκεχειρίας ΗΠΑ-Κίνας, δημιουργεί νέα αβεβαιότητα, όπως αναφέρει το…

Η συνεργασία της ΕΤΜΕ και των Ναυπηγείων Σαλαμίνας – Salamis Shipyards με το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας περνά στη φάση υλοποίησης, με την έναρξη των…

Η MSC Cruises και η Chantiers de l’ Atlantique ανακοίνωσαν μια σημαντική ενίσχυση της μακροχρόνιας συνεργασίας τους, με παραγγελίες δύο επιπλέον πλοίων World Class,…

Με πανηγυρική συμμετοχή και απαρτία που ξεπέρασε το ιστορικό όριο των 2.392 εξουσιοδοτημένων ψήφων ολοκληρώθηκε την Πέμπτη 13 Νοεμβρίου 2025 η 47η Τακτική Γενική…

Την ενίσχυση του στόλου της με το νεότευκτο «Maran Gas Syros» ανακοίνωσε νωρίτερα η Maran Gas Maritime του Ομίλου Αγγελικούση. Το νεότευκτο LNG carrier…

Η διαχρονικά ισχυρή ναυτιλιακή σχέση μεταξύ Ελλάδας και Ιαπωνίας, καθώς και ο αμοιβαίος σεβασμός μεταξύ των δύο χωρών, αποτυπώθηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ