
Τα bulk carriers τύπου Kamsarmax, δεδομένης της χωρητικότητάς τους, που διαμορφώνεται στα 80.000 έως 85.000 dwt, χαρακτηρίζονται από επιχειρησιακή ευελιξία, καθώς προσεγγίζουν έναν μεγάλο αριθμό λιμένων. Μάλιστα, σύμφωνα με την AXSMarine, οι πρώτοι δέκα λιμένες σε αριθμό καταπλεύσεων Kamsarmaxes αντιστοιχούν στο 35% του συνόλου των προσεγγίσεων Kamsarmaxes. Την ίδια στιγμή, οι πρώτοι πέντε λιμένες σε αριθμό καταπλεύσεων για Capesizes αντιστοιχούν στο 55% του συνολικού αριθμού ελλιμενισμών.
Τα Kamsarmaxes ελλιμενίζονται και φορτώνουν εμπορεύματα κατά βάση από τον λιμένα Santos στη Βραζιλία, σε ποσοστό 6,9%. Κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2025, πάνω από 430 Kamsarmaxes κατέπλευσαν στον λιμένα Santos ώστε να παραλάβουν κατά κύριο λόγο σόγια και καλαμπόκι. Δεύτερος πιο δημοφιλής λιμένας για τα Kamsarmaxes είναι το Newcastle της Αυστραλίας, με πάνω από 350 ελλιμενισμούς, οι οποίοι αντιστοιχούν στο 5,6% του συνόλου διεθνώς. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι λιμενικές προσεγγίσεις Kamsarmaxes στο Newcastle κατέγραψαν άνοδο 29,1% σε ετήσια βάση. Ακολουθεί ο λιμένας του Βανκούβερ στον Καναδά, με 250 καταπλεύσεις Kamsarmaxes, που αντιστοιχούν στο 3,9% του συνόλου τους τελευταίους εννέα μήνες.
Άλλοι λιμένες με αξιόλογο αριθμό καταπλεύσεων του εν λόγω τύπου bulk carrier είναι κατά σειρά o λιμένας Taboneo της Ινδονησίας, ο Hay Point της Αυστραλίας και ο Paranaguá της Βραζιλίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι, παρά το γεγονός ότι τα Kamsarmaxes οφείλουν την ονομασία τους στον λιμένα Kamsar της Γουινέας, οι καταπλεύσεις τους στον συγκεκριμένο λιμένα δεν ξεπέρασαν τις 70 το α΄ εννιάμηνο, αντιστοιχώντας στο 1,1% του συνόλου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με τον Ντόναλντ Τραμπ να έχει διαμηνύσει επανειλημμένως την πρόθεσή του να αξιοποιήσει τους υδρογονάνθρακες των ΗΠΑ, ενεργειακοί κολοσσοί της Ευρώπης φαίνεται να «ποντάρουν»…
Τα LNG carriers κερδίζουν συνεχώς δημοτικότητα, με την ανάγκη μείωσης εκπομπών να διαμορφώνει τις τεχνολογικές επιλογές του μέλλοντος. Σε αυτό το πλαίσιο, η Everllence…
Αναρτήθηκε η προκήρυξη του διαγωνισμού για τις άγονες γραμμές, με την οποία το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προχωρά σε ένα νέο πλαίσιο για…
Ο ABS παρουσίασε στην Ελλάδα το ABS Wavesight Advantage. Πρόκειται για μια νέα ψηφιακή πλατφόρμα, που φιλοδοξεί να αλλάξει τα δεδομένα στη λειτουργία των…
Το δημοτικό συμβούλιο του Sauda στη Νορβηγία ενέκρινε το χωροταξικό σχέδιο για το έργο Iverson, ένα νέο εργοστάσιο παραγωγής αμμωνίας από ανανεώσιμες πηγές που…
Καθώς το LNG κερδίζει συνεχώς έδαφος ως εναλλακτικό καύσιμο για την πρόωση των πλοίων, η ανάπτυξη ολοκληρωμένων υπηρεσιών LNG bunkering τοποθετείται ψηλά στην ατζέντα…
Η αγορά των crude tankers σημείωσε ένα εντυπωσιακό ράλι τον Σεπτέμβριο, με τους ναύλους να «εκτοξεύονται» στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων ετών. Η άνοδος…
Μεγαλεπήβολους στόχους έχει θέσει η Μόσχα για την παραγωγή υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) της Ρωσίας, παρά το γεγονός ότι αναθεώρησε προς τα κάτω τις…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ