
Η αγορά των crude tankers σημείωσε ένα εντυπωσιακό ράλι τον Σεπτέμβριο, με τους ναύλους να «εκτοξεύονται» στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων ετών. Η άνοδος των εισαγωγών αργού από τις χώρες της Ασίας, σε συνδυασμό με τις ροές αρμπιτράζ από τις ΗΠΑ στην Ασία, ενίσχυσαν τη ζήτηση τονομιλίων, ενώ η προσπάθεια δημιουργίας αποθεμάτων πριν από τη χειμερινή περίοδο οδήγησε σε άνοδο των αποστολών.
Η αύξηση της ζήτησης άσκησε πίεση στην προσφορά των VLCCs, περιορίζοντας σημαντικά τον ενεργό στόλο. Διαρθρωτικές παράμετροι ενίσχυσαν αυτή τη στενότητα: ο στόλος των VLCCs αναμένεται να παραμείνει σταθερός έως τα τέλη του 2025, οπότε και η μέση ηλικία των πλοίων θα αυξηθεί στα 13 έτη, ενώ περίπου το 20% του τονάζ θα είναι άνω των 20 ετών. Την ίδια στιγμή, η ανανέωση του στόλου βαίνει με αργούς ρυθμούς, καθώς η αναλογία orderbook προς υπάρχοντα στόλο ανέρχεται μόλις στο 12,4%, έναντι του ιστορικού μέσου όρου του 18%.
Δεδομένων των τρεχουσών συνθηκών της αγοράς, γεννάται το ερώτημα σχετικά με το αν πρόκειται για βραχύβια αύξηση των ναύλων των crude tankers ή για την έναρξη μιας παρατεταμένης περιόδου ανόδου. Υπό αυτό το πρίσμα, πρόσφατη έκθεση της Intermodal εστιάζει στα θεμελιώδη στοιχεία της ζήτησης των δύο κορυφαίων ασιατικών εισαγωγέων: της Κίνας και της Ινδίας.
Κίνα
Τον Σεπτέμβριο, οι εισαγωγές αργού της Κίνας αυξήθηκαν κατά περίπου 6,5% σε ετήσια βάση. Ωστόσο, εν μέσω επιβράδυνσης της οικονομικής ανάπτυξης και των εμπορικών τριβών, η άνοδος των εισαγωγών οφείλεται κυρίως στη στρατηγική συσσώρευσης αποθεμάτων και όχι στην υψηλή εγχώρια κατανάλωση. Το γεγονός αυτό εγείρει ανησυχίες για τη βιωσιμότητα της κινεζικής ζήτησης, τη στιγμή που και τα διυλιστήρια της Κίνας αντιμετωπίζουν προκλήσεις. Ως εκ τούτου, οι εισαγωγές πετρελαίου της Κίνας προβλέπεται να αυξηθούν μόλις κατά 2% το 2025 και κατά 1% το 2026.
Ινδία
Αντίθετα, οι εισαγωγές αργού της Ινδίας παραμένουν ανθεκτικές, υποστηρίζοντας την αυξημένη δραστηριότητα των διυλιστηρίων και την υψηλή εγχώρια κατανάλωση. Τον Σεπτέμβριο, οι εισαγωγές πετρελαίου της Ινδίας αυξήθηκαν κατά 8% σε ετήσια βάση. Ως αποτέλεσμα, τόσο οι εισαγωγές αργού όσο και οι εξαγωγές προϊόντων πετρελαίου αναμένεται να αυξηθούν κατά περίπου 5% το 2025, ενώ ανάλογη αύξηση αναμένεται το 2026.
Κατά συνέπεια, οι σταθερές προοπτικές ανάπτυξης της Ινδίας εκτιμάται ότι θα μπορούσαν να συνεχίσουν να υποστηρίζουν την αγορά των crude tankers, εάν η κινεζική ζήτηση υποχωρήσει.
Πηγή: Intermodal
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ