
Η αγορά των crude tankers σημείωσε ένα εντυπωσιακό ράλι τον Σεπτέμβριο, με τους ναύλους να «εκτοξεύονται» στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων ετών. Η άνοδος των εισαγωγών αργού από τις χώρες της Ασίας, σε συνδυασμό με τις ροές αρμπιτράζ από τις ΗΠΑ στην Ασία, ενίσχυσαν τη ζήτηση τονομιλίων, ενώ η προσπάθεια δημιουργίας αποθεμάτων πριν από τη χειμερινή περίοδο οδήγησε σε άνοδο των αποστολών.
Η αύξηση της ζήτησης άσκησε πίεση στην προσφορά των VLCCs, περιορίζοντας σημαντικά τον ενεργό στόλο. Διαρθρωτικές παράμετροι ενίσχυσαν αυτή τη στενότητα: ο στόλος των VLCCs αναμένεται να παραμείνει σταθερός έως τα τέλη του 2025, οπότε και η μέση ηλικία των πλοίων θα αυξηθεί στα 13 έτη, ενώ περίπου το 20% του τονάζ θα είναι άνω των 20 ετών. Την ίδια στιγμή, η ανανέωση του στόλου βαίνει με αργούς ρυθμούς, καθώς η αναλογία orderbook προς υπάρχοντα στόλο ανέρχεται μόλις στο 12,4%, έναντι του ιστορικού μέσου όρου του 18%.
Δεδομένων των τρεχουσών συνθηκών της αγοράς, γεννάται το ερώτημα σχετικά με το αν πρόκειται για βραχύβια αύξηση των ναύλων των crude tankers ή για την έναρξη μιας παρατεταμένης περιόδου ανόδου. Υπό αυτό το πρίσμα, πρόσφατη έκθεση της Intermodal εστιάζει στα θεμελιώδη στοιχεία της ζήτησης των δύο κορυφαίων ασιατικών εισαγωγέων: της Κίνας και της Ινδίας.
Κίνα
Τον Σεπτέμβριο, οι εισαγωγές αργού της Κίνας αυξήθηκαν κατά περίπου 6,5% σε ετήσια βάση. Ωστόσο, εν μέσω επιβράδυνσης της οικονομικής ανάπτυξης και των εμπορικών τριβών, η άνοδος των εισαγωγών οφείλεται κυρίως στη στρατηγική συσσώρευσης αποθεμάτων και όχι στην υψηλή εγχώρια κατανάλωση. Το γεγονός αυτό εγείρει ανησυχίες για τη βιωσιμότητα της κινεζικής ζήτησης, τη στιγμή που και τα διυλιστήρια της Κίνας αντιμετωπίζουν προκλήσεις. Ως εκ τούτου, οι εισαγωγές πετρελαίου της Κίνας προβλέπεται να αυξηθούν μόλις κατά 2% το 2025 και κατά 1% το 2026.
Ινδία
Αντίθετα, οι εισαγωγές αργού της Ινδίας παραμένουν ανθεκτικές, υποστηρίζοντας την αυξημένη δραστηριότητα των διυλιστηρίων και την υψηλή εγχώρια κατανάλωση. Τον Σεπτέμβριο, οι εισαγωγές πετρελαίου της Ινδίας αυξήθηκαν κατά 8% σε ετήσια βάση. Ως αποτέλεσμα, τόσο οι εισαγωγές αργού όσο και οι εξαγωγές προϊόντων πετρελαίου αναμένεται να αυξηθούν κατά περίπου 5% το 2025, ενώ ανάλογη αύξηση αναμένεται το 2026.
Κατά συνέπεια, οι σταθερές προοπτικές ανάπτυξης της Ινδίας εκτιμάται ότι θα μπορούσαν να συνεχίσουν να υποστηρίζουν την αγορά των crude tankers, εάν η κινεζική ζήτηση υποχωρήσει.
Πηγή: Intermodal
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Το νησί Σαπιέντζα, στα ανοικτά της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, και κατ’ ακρίβεια ο βυθός περιμετρικά της, αποτελεί εστία συσσώρευσης διχτυών ψαρέματος, τα οποία κανείς δεν…

Η επενδυτική εταιρεία KKR ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας της Galaxy Container Solutions, μιας πλατφόρμας μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων, η οποία υποστηρίζεται από κεφάλαια ύψους 500 εκατ.…

Η Union Pacific ανακοίνωσε ότι αναμένει να υποβάλει τα έγγραφα για τη συγχώνευσή της με τη Norfolk Southern, αξίας $85 δισ., στις αρμόδιες ρυθμιστικές…

Οι πιέσεις των ΗΠΑ κατά της Ινδίας, ώστε η ασιατική χώρα να σταματήσει να εισάγει αργό από τη Ρωσία, φαίνεται πως αποδίδουν καρπούς. Πιο…

Εν μέσω επιβράδυνσης της ζήτησης για νεότευκτα πλοία σε διεθνές επίπεδο, οι παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Στο πλαίσιο αυτό, την…

Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., ως Χρυσός Χορηγός της Γυναικείας Ομάδας Βόλεϊ του Α.Ο.Φ. Πορφύρας, ανακοινώνει με ιδιαίτερη χαρά την έναρξη λειτουργίας…

Η Αφρική αγκαλιάζει μια νέα γενιά υποθαλάσσιας τεχνολογίας, με την εγκατάσταση των πρώτων ROV XLX EVO III της Forum Energy Technologies (FET) στα έργα…

Ο όμιλος Grimaldi, μέσω ανάρτησής του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ανακοίνωσε τη στρατηγική συνεργασία του (Cooperation Framework Agreement ‒ CFA) με την China Merchants…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ