
Η αγορά των crude tankers σημείωσε ένα εντυπωσιακό ράλι τον Σεπτέμβριο, με τους ναύλους να «εκτοξεύονται» στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων ετών. Η άνοδος των εισαγωγών αργού από τις χώρες της Ασίας, σε συνδυασμό με τις ροές αρμπιτράζ από τις ΗΠΑ στην Ασία, ενίσχυσαν τη ζήτηση τονομιλίων, ενώ η προσπάθεια δημιουργίας αποθεμάτων πριν από τη χειμερινή περίοδο οδήγησε σε άνοδο των αποστολών.
Η αύξηση της ζήτησης άσκησε πίεση στην προσφορά των VLCCs, περιορίζοντας σημαντικά τον ενεργό στόλο. Διαρθρωτικές παράμετροι ενίσχυσαν αυτή τη στενότητα: ο στόλος των VLCCs αναμένεται να παραμείνει σταθερός έως τα τέλη του 2025, οπότε και η μέση ηλικία των πλοίων θα αυξηθεί στα 13 έτη, ενώ περίπου το 20% του τονάζ θα είναι άνω των 20 ετών. Την ίδια στιγμή, η ανανέωση του στόλου βαίνει με αργούς ρυθμούς, καθώς η αναλογία orderbook προς υπάρχοντα στόλο ανέρχεται μόλις στο 12,4%, έναντι του ιστορικού μέσου όρου του 18%.
Δεδομένων των τρεχουσών συνθηκών της αγοράς, γεννάται το ερώτημα σχετικά με το αν πρόκειται για βραχύβια αύξηση των ναύλων των crude tankers ή για την έναρξη μιας παρατεταμένης περιόδου ανόδου. Υπό αυτό το πρίσμα, πρόσφατη έκθεση της Intermodal εστιάζει στα θεμελιώδη στοιχεία της ζήτησης των δύο κορυφαίων ασιατικών εισαγωγέων: της Κίνας και της Ινδίας.
Κίνα
Τον Σεπτέμβριο, οι εισαγωγές αργού της Κίνας αυξήθηκαν κατά περίπου 6,5% σε ετήσια βάση. Ωστόσο, εν μέσω επιβράδυνσης της οικονομικής ανάπτυξης και των εμπορικών τριβών, η άνοδος των εισαγωγών οφείλεται κυρίως στη στρατηγική συσσώρευσης αποθεμάτων και όχι στην υψηλή εγχώρια κατανάλωση. Το γεγονός αυτό εγείρει ανησυχίες για τη βιωσιμότητα της κινεζικής ζήτησης, τη στιγμή που και τα διυλιστήρια της Κίνας αντιμετωπίζουν προκλήσεις. Ως εκ τούτου, οι εισαγωγές πετρελαίου της Κίνας προβλέπεται να αυξηθούν μόλις κατά 2% το 2025 και κατά 1% το 2026.
Ινδία
Αντίθετα, οι εισαγωγές αργού της Ινδίας παραμένουν ανθεκτικές, υποστηρίζοντας την αυξημένη δραστηριότητα των διυλιστηρίων και την υψηλή εγχώρια κατανάλωση. Τον Σεπτέμβριο, οι εισαγωγές πετρελαίου της Ινδίας αυξήθηκαν κατά 8% σε ετήσια βάση. Ως αποτέλεσμα, τόσο οι εισαγωγές αργού όσο και οι εξαγωγές προϊόντων πετρελαίου αναμένεται να αυξηθούν κατά περίπου 5% το 2025, ενώ ανάλογη αύξηση αναμένεται το 2026.
Κατά συνέπεια, οι σταθερές προοπτικές ανάπτυξης της Ινδίας εκτιμάται ότι θα μπορούσαν να συνεχίσουν να υποστηρίζουν την αγορά των crude tankers, εάν η κινεζική ζήτηση υποχωρήσει.
Πηγή: Intermodal
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η Diana Shipping Inc. ανακοίνωσε ότι με επιστολή της στο Διοικητικό Συμβούλιο της Genco Shipping & Trading Limited υπέβαλε πρόταση για την εξαγορά όλων…

Δεν έχει τέλος η ένταση που έχει ξεσπάσει μεταξύ Λονδίνου και Μόσχας το τελευταίο καιρό. Σύμφωνα με το Βρετανικό Υπουργείο ‘Αμυνας, μετά το ρωσικό…

Ηγέτες χωρών της Ευρώπης και της Αφρικής συναντώνται σήμερα και αύριο Τρίτη στην Ανγκόλα προκειμένου να βαθύνουν περαιτέρω τις εμπορικές σχέσεις τους, να συζητήσουν…

O Oίκος Ναύτου γνωστοποίησε ότι η χορήγηση έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης σε ορισμένες κατηγορίες ανέργων ναυτικών για τις γιορτές των Χριστουγέννων 2025 θα γίνει σύμφωνα…

Η ανάπτυξη μεγάλης κλίμακας υποδομών υδρογόνου και ηλεκτροπαραγωγής από κυψέλες καυσίμου αποτελεί το τεχνολογικό θεμέλιο ενός νέου, φιλόδοξου έργου που ανακοινώθηκε από τη Hyundai…

Οι ΗΠΑ παρουσίασαν ένα σχέδιο πρότασης για τον τερματισμό του πολέμου στην Ουκρανία, το οποίο κυρίως προβλέπει ότι το Κίεβο θα παραχωρήσει στη Ρωσία…

Η ναυλαγορά των LNG carriers συνεχίζει την ανοδική πορεία της, εντός Νοεμβρίου, φτάνοντας σε νέα υψηλά επίπεδα για το έτος, βάσει της Intermodal. Σύμφωνα…

Οι εξαγωγές αργού από τους ρωσικούς τερματικούς της Μαύρης Θάλασσας εμφανίζουν αξιοσημείωτη επιχειρησιακή ανθεκτικότητα, παρά τα ουκρανικά πλήγματα με drones και πυραύλους στο Sheskharis.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ