
Η αγορά των crude tankers σημείωσε ένα εντυπωσιακό ράλι τον Σεπτέμβριο, με τους ναύλους να «εκτοξεύονται» στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων ετών. Η άνοδος των εισαγωγών αργού από τις χώρες της Ασίας, σε συνδυασμό με τις ροές αρμπιτράζ από τις ΗΠΑ στην Ασία, ενίσχυσαν τη ζήτηση τονομιλίων, ενώ η προσπάθεια δημιουργίας αποθεμάτων πριν από τη χειμερινή περίοδο οδήγησε σε άνοδο των αποστολών.
Η αύξηση της ζήτησης άσκησε πίεση στην προσφορά των VLCCs, περιορίζοντας σημαντικά τον ενεργό στόλο. Διαρθρωτικές παράμετροι ενίσχυσαν αυτή τη στενότητα: ο στόλος των VLCCs αναμένεται να παραμείνει σταθερός έως τα τέλη του 2025, οπότε και η μέση ηλικία των πλοίων θα αυξηθεί στα 13 έτη, ενώ περίπου το 20% του τονάζ θα είναι άνω των 20 ετών. Την ίδια στιγμή, η ανανέωση του στόλου βαίνει με αργούς ρυθμούς, καθώς η αναλογία orderbook προς υπάρχοντα στόλο ανέρχεται μόλις στο 12,4%, έναντι του ιστορικού μέσου όρου του 18%.
Δεδομένων των τρεχουσών συνθηκών της αγοράς, γεννάται το ερώτημα σχετικά με το αν πρόκειται για βραχύβια αύξηση των ναύλων των crude tankers ή για την έναρξη μιας παρατεταμένης περιόδου ανόδου. Υπό αυτό το πρίσμα, πρόσφατη έκθεση της Intermodal εστιάζει στα θεμελιώδη στοιχεία της ζήτησης των δύο κορυφαίων ασιατικών εισαγωγέων: της Κίνας και της Ινδίας.
Κίνα
Τον Σεπτέμβριο, οι εισαγωγές αργού της Κίνας αυξήθηκαν κατά περίπου 6,5% σε ετήσια βάση. Ωστόσο, εν μέσω επιβράδυνσης της οικονομικής ανάπτυξης και των εμπορικών τριβών, η άνοδος των εισαγωγών οφείλεται κυρίως στη στρατηγική συσσώρευσης αποθεμάτων και όχι στην υψηλή εγχώρια κατανάλωση. Το γεγονός αυτό εγείρει ανησυχίες για τη βιωσιμότητα της κινεζικής ζήτησης, τη στιγμή που και τα διυλιστήρια της Κίνας αντιμετωπίζουν προκλήσεις. Ως εκ τούτου, οι εισαγωγές πετρελαίου της Κίνας προβλέπεται να αυξηθούν μόλις κατά 2% το 2025 και κατά 1% το 2026.
Ινδία
Αντίθετα, οι εισαγωγές αργού της Ινδίας παραμένουν ανθεκτικές, υποστηρίζοντας την αυξημένη δραστηριότητα των διυλιστηρίων και την υψηλή εγχώρια κατανάλωση. Τον Σεπτέμβριο, οι εισαγωγές πετρελαίου της Ινδίας αυξήθηκαν κατά 8% σε ετήσια βάση. Ως αποτέλεσμα, τόσο οι εισαγωγές αργού όσο και οι εξαγωγές προϊόντων πετρελαίου αναμένεται να αυξηθούν κατά περίπου 5% το 2025, ενώ ανάλογη αύξηση αναμένεται το 2026.
Κατά συνέπεια, οι σταθερές προοπτικές ανάπτυξης της Ινδίας εκτιμάται ότι θα μπορούσαν να συνεχίσουν να υποστηρίζουν την αγορά των crude tankers, εάν η κινεζική ζήτηση υποχωρήσει.
Πηγή: Intermodal
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με τον Ντόναλντ Τραμπ να έχει διαμηνύσει επανειλημμένως την πρόθεσή του να αξιοποιήσει τους υδρογονάνθρακες των ΗΠΑ, ενεργειακοί κολοσσοί της Ευρώπης φαίνεται να «ποντάρουν»…
Τα LNG carriers κερδίζουν συνεχώς δημοτικότητα, με την ανάγκη μείωσης εκπομπών να διαμορφώνει τις τεχνολογικές επιλογές του μέλλοντος. Σε αυτό το πλαίσιο, η Everllence…
Αναρτήθηκε η προκήρυξη του διαγωνισμού για τις άγονες γραμμές, με την οποία το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προχωρά σε ένα νέο πλαίσιο για…
Ο ABS παρουσίασε στην Ελλάδα το ABS Wavesight Advantage. Πρόκειται για μια νέα ψηφιακή πλατφόρμα, που φιλοδοξεί να αλλάξει τα δεδομένα στη λειτουργία των…
Το δημοτικό συμβούλιο του Sauda στη Νορβηγία ενέκρινε το χωροταξικό σχέδιο για το έργο Iverson, ένα νέο εργοστάσιο παραγωγής αμμωνίας από ανανεώσιμες πηγές που…
Τα bulk carriers τύπου Kamsarmax, δεδομένης της χωρητικότητάς τους, που διαμορφώνεται στα 80.000 έως 85.000 dwt, χαρακτηρίζονται από επιχειρησιακή ευελιξία, καθώς προσεγγίζουν έναν μεγάλο…
Καθώς το LNG κερδίζει συνεχώς έδαφος ως εναλλακτικό καύσιμο για την πρόωση των πλοίων, η ανάπτυξη ολοκληρωμένων υπηρεσιών LNG bunkering τοποθετείται ψηλά στην ατζέντα…
Μεγαλεπήβολους στόχους έχει θέσει η Μόσχα για την παραγωγή υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) της Ρωσίας, παρά το γεγονός ότι αναθεώρησε προς τα κάτω τις…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ