
Η ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκεται σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι τεχνολογικής και περιβαλλοντικής μετάβασης, και η πρόσφατη εξέλιξη από τη MISC Berhad και τη Samsung Heavy Industries (SHI) έρχεται να επιβεβαιώσει αυτή τη δυναμική. Οι δύο εταιρείες εξασφάλισαν Έγκριση επί της Αρχής (AiP) από τον διεθνή νηογνώμονα Bureau Veritas για τον σχεδιασμό του πρώτου στον κόσμο δεξαμενόπλοιου LR2 που θα χρησιμοποιεί αμμωνία ως καύσιμο με τη χρήση κυψελών καυσίμου με μεμβράνη ανταλλαγής πρωτονίων (PEMFC).
Η πρωτοβουλία εντάσσεται σε ένα στρατηγικό έργο κοινής ανάπτυξης, στο οποίο συμμετέχουν η MISC, η SHI και ο Bureau Veritas, και αποσκοπεί στη δημιουργία ενός πλοίου μεγάλης κλίμακας που αξιοποιεί την πλέον προηγμένη τεχνολογία καυσίμων κυψελών. Η τεχνολογία PEMFC, ανεπτυγμένη από τη Vinssen, συνδυάζεται με το Σύστημα Διάσπασης Αμμωνίας της Panasia. Πρόκειται για μια ριζική διαφοροποίηση από τις μέχρι σήμερα εφαρμογές, οι οποίες περιορίζονταν σε μικρότερα σκάφη ή σε βοηθητικά συστήματα.
Η αμμωνία, ως καύσιμο χωρίς άμεσες εκπομπές CO₂, σε συνδυασμό με τις κυψέλες καυσίμου PEMFC, δημιουργεί μια αξιόπιστη εναλλακτική πρόωσης. Ανταποκρίνεται στις αυστηρές προδιαγραφές του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού, αλλά προσφέρει και μειωμένο κόστος συντήρησης, υψηλή ενεργειακή απόδοση και δυνατότητα κλιμάκωσης σε μεγαλύτερους στόλους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η Σερβία εξασφάλισε τρίμηνη αναστολή σχετικά με τη ρωσικής ιδιοκτησίας πετρελαϊκή εταιρία NIS, που υπόκειται σε κυρώσεις από τις ΗΠΑ οι οποίες απειλούν τον…

Η επιβίωση των πιγκουίνων Χούμπολτ, ενός είδους πτηνών που κατοικούν σε βραχώδεις ακτογραμμές της Χιλής, συνεχίζει να απειλείται αδιάλειπτα από παράγοντες όπως η κλιματική…

Η ξαφνική επιβράδυνση των κινεζικών αγορών αμερικανικής σόγιας, μόλις λίγες ημέρες μετά την ανακοίνωση της εμπορικής εκεχειρίας ΗΠΑ-Κίνας, δημιουργεί νέα αβεβαιότητα, όπως αναφέρει το…

Η συνεργασία της ΕΤΜΕ και των Ναυπηγείων Σαλαμίνας – Salamis Shipyards με το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας περνά στη φάση υλοποίησης, με την έναρξη των…

Η MSC Cruises και η Chantiers de l’ Atlantique ανακοίνωσαν μια σημαντική ενίσχυση της μακροχρόνιας συνεργασίας τους, με παραγγελίες δύο επιπλέον πλοίων World Class,…

Με πανηγυρική συμμετοχή και απαρτία που ξεπέρασε το ιστορικό όριο των 2.392 εξουσιοδοτημένων ψήφων ολοκληρώθηκε την Πέμπτη 13 Νοεμβρίου 2025 η 47η Τακτική Γενική…

Την ενίσχυση του στόλου της με το νεότευκτο «Maran Gas Syros» ανακοίνωσε νωρίτερα η Maran Gas Maritime του Ομίλου Αγγελικούση. Το νεότευκτο LNG carrier…

Η διαχρονικά ισχυρή ναυτιλιακή σχέση μεταξύ Ελλάδας και Ιαπωνίας, καθώς και ο αμοιβαίος σεβασμός μεταξύ των δύο χωρών, αποτυπώθηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ