
H απόφαση του Μπουένος Άιρες για άρση του φόρου στις εξαγωγές σόγιας, καλαμποκιού, σιταριού και άλλων συναφών προϊόντων από τη λατινοαμερικανική χώρα αναμένεται να αποτελέσει ρυθμιστή της ναυλαγοράς των bulk carriers. Η απόφαση αυτή θα διαρκέσει έως το πέρας του Οκτωβρίου ή έως ότου οι εξαγωγές της Αργεντινής ανέλθουν στα $7 δισ. σε αξία. Σημειώνεται ότι η Κίνα βρίσκεται σε μια διαδικασία «απεξάρτησης» από την αμερικανική σόγια και το τέλος του φόρου ύψους 26% από τη σόγια της Αργεντινής την κάνει πολύ πιο ανταγωνιστική στην αγορά.
Ως εκ τούτου, Κινέζοι αγοραστές έχουν ήδη προχωρήσει σε παραγγελίες περίπου 20 φορτίων σόγιας, αθροιστικού όγκου 1,3 εκατ. τόνων, για παράδοση το δ΄ τρίμηνο, τα οποία θα μεταφερθούν στην ασιατική χώρα μέσω Panamaxes. Πολλοί γεωργοί και εξαγωγείς σπεύδουν να εκμεταλλευτούν το αφορολόγητο στις εξαγωγές γεωργικών αγαθών της Αργεντινής, και ως συνέπεια η συνολική αξία των εξαγωγών σόγιας από τη χώρα θα ανέλθει στα $8 δισ. πριν από το τέλος του Οκτωβρίου. Την αυξημένη ζήτηση για τονομίλια από την Αργεντινή έως την Ασία θα κληθούν να καλύψουν τα Panamaxes, σύμφωνα με την MB.
Στο μέτωπο της ναυλαγοράς, οι ναύλοι ανά ημέρα για ένα πλοίο Panamax φαίνονται να σταθεροποιούνται λίγο πάνω από τα $16.000, όπως προκύπτει από τον BPI. Αντίστοιχα, οι ναύλοι των Supramaxes (BSI) διαμορφώνονται περίπου στα $17.000 ανά ημέρα, ενώ των Handysizes (BHSI) ανέρχονται σχεδόν στα $15.000/ημέρα.
Πηγή: MB Shipbrokers
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Τον διπλασιασμό του επιδόματος ανεργίας των ναυτικών από 300 σε 600 ευρώ, καθώς και τη σημαντική διεύρυνση των δικαιούχων, προωθεί το Υπουργείο Ναυτιλίας και…

Η Εθνική Εταιρεία Πετρελαίου της Λιβύης (NOC) ανακοίνωσε ότι εισέρχεται στην τελική φάση του πρώτου δημόσιου διαγωνισμού εξερεύνησης από το 2007, με τις εταιρείες…

Σε συζητήσεις για πιθανή συγχώνευσή τους έχουν προχωρήσει οι αλληλασφαλιστικοί οργανισμοί UK P&I Club και TT Club. Στη σχετική ανακοίνωση τονίζεται ότι οι δύο…

Πρόταση εξαγοράς για το σύνολο των μετοχών της απέρριψε η ΖΙΜ. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανακοίνωση της ισραηλινών συμφερόντων εταιρείας, ο CEO της ΖΙΜ, Eli…

Το διπλωματικό βάρος μετατοπίζεται πλέον στο Κρεμλίνο, καθώς το Κίεβο φαίνεται να συναινεί κατ’ αρχήν στο αναθεωρημένο αμερικανικό ειρηνευτικό πλαίσιο, σύμφωνα με τ αμερικανικό…

Η αξιοποίηση των συμπερασμάτων της πρωτότυπης Μελέτης του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ) «Διεθνείς καλές πρακτικές για την προώθηση της γυναικείας ναυτικής απασχόλησης», την οποία…

Στα Μέθανα, μια εγκαταλελειμμένη μονάδα ιχθυοκαλλιέργειας που είχε μετατραπεί σε «πλωτή χωματερή» απομακρύνθηκε πλήρως χάρη στη συνεργασία του περιβαλλοντικού οργανισμού Healthy Seas και του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανάσιος Κ.…

Οι κυρώσεις που επέβαλε η Ουάσιγκτον στις Rosneft και Lukoil προσθέτουν επιπλέον πλοία στον «σκιώδη» στόλο, καθώς η Ρωσία αναζητά εναλλακτικούς τρόπους για να…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ