
H απόφαση του Μπουένος Άιρες για άρση του φόρου στις εξαγωγές σόγιας, καλαμποκιού, σιταριού και άλλων συναφών προϊόντων από τη λατινοαμερικανική χώρα αναμένεται να αποτελέσει ρυθμιστή της ναυλαγοράς των bulk carriers. Η απόφαση αυτή θα διαρκέσει έως το πέρας του Οκτωβρίου ή έως ότου οι εξαγωγές της Αργεντινής ανέλθουν στα $7 δισ. σε αξία. Σημειώνεται ότι η Κίνα βρίσκεται σε μια διαδικασία «απεξάρτησης» από την αμερικανική σόγια και το τέλος του φόρου ύψους 26% από τη σόγια της Αργεντινής την κάνει πολύ πιο ανταγωνιστική στην αγορά.
Ως εκ τούτου, Κινέζοι αγοραστές έχουν ήδη προχωρήσει σε παραγγελίες περίπου 20 φορτίων σόγιας, αθροιστικού όγκου 1,3 εκατ. τόνων, για παράδοση το δ΄ τρίμηνο, τα οποία θα μεταφερθούν στην ασιατική χώρα μέσω Panamaxes. Πολλοί γεωργοί και εξαγωγείς σπεύδουν να εκμεταλλευτούν το αφορολόγητο στις εξαγωγές γεωργικών αγαθών της Αργεντινής, και ως συνέπεια η συνολική αξία των εξαγωγών σόγιας από τη χώρα θα ανέλθει στα $8 δισ. πριν από το τέλος του Οκτωβρίου. Την αυξημένη ζήτηση για τονομίλια από την Αργεντινή έως την Ασία θα κληθούν να καλύψουν τα Panamaxes, σύμφωνα με την MB.
Στο μέτωπο της ναυλαγοράς, οι ναύλοι ανά ημέρα για ένα πλοίο Panamax φαίνονται να σταθεροποιούνται λίγο πάνω από τα $16.000, όπως προκύπτει από τον BPI. Αντίστοιχα, οι ναύλοι των Supramaxes (BSI) διαμορφώνονται περίπου στα $17.000 ανά ημέρα, ενώ των Handysizes (BHSI) ανέρχονται σχεδόν στα $15.000/ημέρα.
Πηγή: MB Shipbrokers
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι οκτώ χώρες του OPEC+ θα πραγματοποιήσουν διαδικτυακή συνάντηση στις 5 Οκτωβρίου προκειμένου να αποφασίσουν για την παραγωγή του Νοεμβρίου. Όπως αναφέρει το ειδησεογραφικό…
Υψηλόβαθμα στελέχη του ναυπηγικού κολοσσού της Νότιας Κορέας, HD Hyundai, πραγματοποίησαν πρόσφατα συνάντηση με τον Υπουργό Επενδύσεων της Σαουδικής Αραβίας στη Σεούλ. Επί τάπητος…
Η είσοδος της ανθρωποειδούς ρομποτικής στη ναυπηγική βιομηχανία σηματοδοτεί μια νέα εποχή για την ασφάλεια, την παραγωγικότητα και τη βιώσιμη ανάπτυξη. Η πρόσφατη συνεργασία…
Η ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκεται σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι τεχνολογικής και περιβαλλοντικής μετάβασης, και η πρόσφατη εξέλιξη από τη MISC Berhad και τη Samsung Heavy…
Οι κυρώσεις του ΟΗΕ σε βάρος του Ιράν, για μη τήρηση των δεσμεύσεων της Τεχεράνης σχετικά με το πυρηνικό της πρόγραμμα, τέθηκαν εκ νέου…
Οι παγκόσμιες αποστολές θερμικού άνθρακα σκαρφάλωσαν τον περασμένο Αύγουστο στα υψηλότερα επίπεδα από τα τέλη Αύγουστου του 2024, χάρη στον ισχυρό όγκο εισαγωγών της…
Με «κομμένη» την ανάσα αναμένει η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα τη συνεδρίαση της MEPC στο Λονδίνο στις 17 Οκτωβρίου, αναφορικά με το IMO Net-Zero Framework.…
Ακόμα ένα καμπανάκι για τον κίνδυνο υπερπροσφοράς LNG carriers «χτυπά» νέα έρευνα, η οποία συσχετίζει τις τάσεις υπέρμετρης ανάπτυξης του στόλου με την κλιματική…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ