
Η παγκόσμια διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων επέδειξε σημαντική ανάκαμψη το 2024, όπως υπογραμμίζει η Drewry, βάσει των δεδομένων της από διεθνείς διαχειριστές τερματικών σταθμών εμπορευματοκιβωτίων (GTOs). Πιο αναλυτικά, το 2024 η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων κατέγραψε άνοδο 7,2%, εν συγκρίσει με το 2023. Η εν λόγω διακίνηση αντιστοιχεί σε 928 εκατ. εμπορευματοκιβώτια.
Πρώτη στη λίστα κατάταξης των διαχειριστών με την υψηλότερη διακίνηση containers το 2024 ήταν η PSA International, με συνολικά 67,3 εκατ. TEUs. Ο συγκεκριμένος διαχειριστής κατέγραψε άνοδο της αθροιστικής διακίνησης κατά 7,3% σε ετήσια βάση, καταλαμβάνοντας παράλληλα μερίδιο αγοράς 7,2%. Ακολουθεί η China Merchants Port, η οποία, αν και κατέγραψε μικρότερη διακίνηση από την PSA, με 61,2 εκατ. TEUs, σημείωσε αξιόλογη άνοδο 8,4% σε ετήσια βάση. Τρίτη στην κατάταξη ήρθε η COSCO και τέταρτη η APM Terminals με 54,2 και 53,2 εκατ. TEUs αντιστοίχως.
Η Drewry συμπληρώνει ότι οι liner εταιρείες που διαθέτουν υψηλά επίπεδα ρευστότητας έχουν επενδύσει σημαντικά ποσά στον κλάδο της διαχείρισης τερματικών σταθμών στη μετά COVID εποχή, με διττό στόχο. Ο ένας είναι ότι οι συγκεκριμένες εταιρείες επιθυμούν να έχουν έλεγχο του κόστους και της απόδοσης σε βασικούς για τις ίδιες λιμένες. Επιπλέον, οι liner διαχειριστές επιθυμούν η διασύνδεση μεταξύ θαλάσσιων και χερσαίων μεταφορών να γίνεται με όσο το δυνατόν πιο ομαλό τρόπο, και σε αυτό διαδραματίζουν κομβικό ρόλο οι τερματικοί σταθμοί.
Πηγή: Drewry
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Οι δύο δυνάμεις εμπλέκονται εδώ και μήνες σε εμπορική σύγκρουση, η οποία έχει σοβαρές επιπτώσεις στην παγκόσμια οικονομία. Οι επιπλέον δασμοί που είχαν επιβάλει…

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του ΟΟΣΑ για τον Σεπτέμβριο 2025, ο πληθωρισμός στα τρόφιμα στη χώρα μας διαμορφώθηκε στο 1,4%, έναντι 3,5% στον μέσο όρο…

Η απόδοση της αιολικής υποβοήθησης πρόωσης (Wind-Assisted Propulsion Systems – WAPS) βελτιώνεται ακόμα περισσότερο. Η φινλανδική Bluetech, ειδικευμένη στη ναυπηγική ενεργειακής απόδοσης, παρουσίασε ένα…

Η τεχνολογία ship-to-ship ανεφοδιασμού με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) επιτρέπει τη μεταφορά καυσίμου απευθείας από δεξαμενόπλοιο σε πλοίο-παραλήπτη, χωρίς την ανάγκη μόνιμων υποδομών στις…

Μια νέα συμμαχία συγκροτήθηκε στον χώρο της ναυπηγικής βιομηχανίας, μεταξύ της HD Hyundai Heavy Industries και της Huntington Ingalls, μιας αμερικανικής εταιρείας ναυπήγησης πολεμικών…

Η AD Ports Group εξήγγειλε συμφωνία (Joint Venture and Shareholders agreement) με τη γαλλική CMA CGM Group για την απόκτηση του 20% στον Διεθνή…

Στο κλειστό κλαμπ των «εκατομμυριούχων» ανήκει πλέον η HMM, καθώς η μεταφορική ικανότητα του στόλου της νοτιοκορεατικής εταιρείας έσπασε για πρώτη φορά το φράγμα…

Οι τιμές του πετρελαίου κατέγραψαν ανοδική πορεία τη Δευτέρα, λόγω της αισιοδοξίας για διακοπή της δημοσιονομικής παράλυσης στις ΗΠΑ. Όπως αναφέρει το Reuters, μια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ