
Η παγκόσμια διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων επέδειξε σημαντική ανάκαμψη το 2024, όπως υπογραμμίζει η Drewry, βάσει των δεδομένων της από διεθνείς διαχειριστές τερματικών σταθμών εμπορευματοκιβωτίων (GTOs). Πιο αναλυτικά, το 2024 η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων κατέγραψε άνοδο 7,2%, εν συγκρίσει με το 2023. Η εν λόγω διακίνηση αντιστοιχεί σε 928 εκατ. εμπορευματοκιβώτια.
Πρώτη στη λίστα κατάταξης των διαχειριστών με την υψηλότερη διακίνηση containers το 2024 ήταν η PSA International, με συνολικά 67,3 εκατ. TEUs. Ο συγκεκριμένος διαχειριστής κατέγραψε άνοδο της αθροιστικής διακίνησης κατά 7,3% σε ετήσια βάση, καταλαμβάνοντας παράλληλα μερίδιο αγοράς 7,2%. Ακολουθεί η China Merchants Port, η οποία, αν και κατέγραψε μικρότερη διακίνηση από την PSA, με 61,2 εκατ. TEUs, σημείωσε αξιόλογη άνοδο 8,4% σε ετήσια βάση. Τρίτη στην κατάταξη ήρθε η COSCO και τέταρτη η APM Terminals με 54,2 και 53,2 εκατ. TEUs αντιστοίχως.
Η Drewry συμπληρώνει ότι οι liner εταιρείες που διαθέτουν υψηλά επίπεδα ρευστότητας έχουν επενδύσει σημαντικά ποσά στον κλάδο της διαχείρισης τερματικών σταθμών στη μετά COVID εποχή, με διττό στόχο. Ο ένας είναι ότι οι συγκεκριμένες εταιρείες επιθυμούν να έχουν έλεγχο του κόστους και της απόδοσης σε βασικούς για τις ίδιες λιμένες. Επιπλέον, οι liner διαχειριστές επιθυμούν η διασύνδεση μεταξύ θαλάσσιων και χερσαίων μεταφορών να γίνεται με όσο το δυνατόν πιο ομαλό τρόπο, και σε αυτό διαδραματίζουν κομβικό ρόλο οι τερματικοί σταθμοί.
Πηγή: Drewry
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυπηγεία της ΟΝΕΧ στη Σύρο επισκέφθηκε το Σάββατο 18/10/2025 ο Υπουργός Ανάπτυξης κ. Τάκης Θεοδωρικάκος, όπου τον υποδέχθηκε ο Γενικός Διευθυντής, κ. Γιάννης…
Αεροσκάφος μεταφοράς φορτίου που εκτελούσε πτήση από το Ντουμπάι βγήκε από τον διάδρομο κατά την προσγείωσή του στο διεθνές αεροδρόμιο του Χονγκ Κονγκ και…
Σε ισχυρό μομέντουμ εξακολουθούν να βρίσκονται τα VLCCs, καθώς η αυξημένη «όρεξη» της Κίνας για πετρέλαιο και η περιορισμένη προσφορά πλοίων συγκροτούν ευνοϊκά θεμελιώδη…
Ανεξάρτητα από τις έντονες προσπάθειες για μια καθαρή ενεργειακή μετάβαση σε παγκόσμιο επίπεδο μέσω των ΑΠΕ, η χρήση θερμικού άνθρακα ‒και κατ’ επέκταση η…
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ