
Η εγκατάσταση του πρώτου φυγοκεντρικού συστήματος δέσμευσης άνθρακα επί πλοίου (Onboard Carbon Capture System – OCCS) από τη Headway Technology Group στην Κίνα σηματοδοτεί ένα ακόμα κομβικό σημείο για την παγκόσμια προσπάθεια αποανθρακοποίησης. Το έργο πραγματοποιήθηκε στο φορτηγό πλοίο «Yue Dian 56», χωρητικότητας 57.000 dwt, στο ναυπηγείο Longshan Shipyard στη
Zhoushan, και αποτελεί την πρώτη εμπορική εφαρμογή της φυγοκεντρικής τεχνολογίας δέσμευσης άνθρακα παγκοσμίως. Η Headway ηγήθηκε μιας ισχυρής κοινοπραξίας με τη Διοικητική Επιτροπή της Ζώνης Ελεύθερου Εμπορίου Zhoushan, την Guangdong Energy Group, το Ερευνητικό Ινστιτούτο Νέας Ενέργειας της CHN Energy και την China Classification Society (CCS), προκειμένου να αναπτύξει ένα ολοκληρωμένο έργο τεχνολογίας αιχμής.
Η καινοτομία του OCCS έγκειται στο γεγονός ότι αντικαθιστά τους παραδοσιακούς scrubbers βαρύτητας με ένα πεδίο φυγοκεντρικής δύναμης, το οποίο ενισχύει δραστικά την επαφή μεταξύ καυσαερίων και απορροφητικού μέσου. Έτσι, επιτυγχάνεται ποσοστό δέσμευσης που υπερβαίνει το 90%, ενώ η καθαρότητα του παραγόμενου CO₂ φτάνει σε επίπεδα τουλάχιστον 99,6%. Το σύστημα είναι πλήρως ενσωματωμένο: από την απορρόφηση και την αποδέσμευση του CO₂ μέχρι την υγροποίηση και την αποθήκευση σε μορφή LCO₂, όλα λειτουργούν σε μια συμπαγή και εύκολα ενσωματώσιμη αρχιτεκτονική. Η χρήση του απορροφητή GNX-3, που αναπτύχθηκε από το Ερευνητικό Ινστιτούτο Νέας Ενέργειας της CHN Energy, συμβάλλει στη βελτιστοποίηση της απόδοσης, ακόμα και σε υψηλές παροχές καυσαερίων.
Η φιλοσοφία πίσω από το έργο δεν περιορίζεται μόνο στη δέσμευση. Η Headway σχεδίασε ένα πλήρες σύστημα «κλειστού κύκλου αξίας άνθρακα», όπου το δεσμευμένο CO₂ μετατρέπεται σε νέα καύσιμα. Σύμφωνα με τις πλέον πρόσφατες κατευθυντήριες οδηγίες για φόρτωση και εκφόρτωση υγρού CO₂, το LCO₂ θα μεταφέρεται με ειδικά πλοία στο πιλοτικό λιμάνι της Zhoushan. Εκεί, μέσω προηγμένης ηλεκτρόλυσης με τεχνολογία μεμβράνης AEM και στερεάς αποθήκευσης υδρογόνου, θα παράγεται υδρογόνο. Στη συνέχεια, το παραγόμενο υδρογόνο θα χρησιμοποιείται για τη σύνθεση βιώσιμης μεθανόλης και αμμωνίας. Με αυτόν τον τρόπο, το CO₂ από τα καυσαέρια επιστρέφει στον κύκλο ζωής της ναυτιλίας ως e-fuel.
Η τεχνική στήριξη της China Classification Society και του Ερευνητικού Ινστιτούτου Νέας Ενέργειας της CHN Energy προσδίδει στο έργο αξιοπιστία και νομοθετική εγκυρότητα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Η αμερικανική κυβέρνηση επέμεινε ότι οι περιορισμοί τους οποίους επέβαλε το Πεκίνο στις εξαγωγές σπάνιων γαιών θα έχουν αρνητικές συνέπειες για όλον τον κόσμο…
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ