
															
															Το πλάνο για την επιβολή τελών από αμερικανικούς λιμένες σε πλοία κινεζικής κατασκευής ή και διαχείρισης βρίσκεται προ των πυλών, με ημερομηνία έναρξης τη 14η Οκτωβρίου. Ως γνωστόν, τα εν λόγω τέλη έχουν ως στόχο να αναχαιτίσουν την υπεροχή της Κίνας στον κλάδο των θαλάσσιων μεταφορών.
Δεν πρόκειται όμως για ένα σταθερό ποσό που θα καταβάλλουν οι διαχειριστές στους λιμένες. Τα τέλη θα εφαρμόζονται ανεξαιρέτως σε κάθε πλοίο κινεζικής κατασκευής ή διαχείρισης. Μάλιστα, το ποσό που θα υποχρεούνται να καταβάλουν πρόκειται να αυξηθεί περαιτέρω εντός των επόμενων τριών ετών. Αναπόφευκτα, τα λιμενικά τέλη θα λάβουν υπέρογκες διαστάσεις και, ως απότοκο, θα καταστήσουν τα εν λόγω πλοία λιγότερο ανταγωνιστικά και την έξοδό τους από την αγορά των ΗΠΑ μονόδρομο για αρκετούς.
Σημειώνεται ότι ο συνολικός αριθμός των πλοίων που θα επιβαρύνουν τα λιμενικά τέλη εξαρτάται από το πώς ορίζεται ένα πλοίο κινεζικής διαχείρισης ή ιδιοκτησίας, καθώς τα τέλη διαφοροποιούνται βάσει αυτών των εννοιών. Παράλληλα, επικρατεί αβεβαιότητα για το ποιος θα επιμεριστεί το βάρος των τελών. Σύμφωνα με την Gibson, τόσο οι πλοιοκτήτες όσο και οι ναυλωτές θα συνδράμουν για να καλύψουν τα αναδυόμενα κόστη. Ερωτηματικά εγείρονται επίσης γύρω από τη διαμόρφωση της προσφοράς χωρητικότητας ή μεταφορικής ικανότητας, μετά την αφαίρεση ορισμένων πλοίων κινεζικής κατασκευής. Βάσει δεδομένων της Gibson, ήδη παρατηρείται μια τάση εκ νέου «τοποθέτησης» πλοίων κινεζικής κατασκευής σε άλλες αγορές, μακριά από τις ΗΠΑ.
Κλείνοντας, παρά το υψηλό ποσοστό του παγκόσμιου στόλου που αντιστοιχεί σε πλοία κινεζικής κατασκευής, τα πλοία μη συνδεδεμένα με ναυπηγεία της Κίνας ή κινεζικά συμφέροντα παραμένουν εξίσου πολλά, αρκετά ώστε να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των ΗΠΑ για θαλάσσιες μεταφορές. Παρ’ όλα αυτά, δεν αποκλείεται να υπάρξει μεταβλητότητα στα επίπεδα των ναύλων, καθώς η εφοδιαστική αλυσίδα προσαρμόζεται στα νέα δεδομένα.
Πηγή: Gibson
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ