
Το πλάνο για την επιβολή τελών από αμερικανικούς λιμένες σε πλοία κινεζικής κατασκευής ή και διαχείρισης βρίσκεται προ των πυλών, με ημερομηνία έναρξης τη 14η Οκτωβρίου. Ως γνωστόν, τα εν λόγω τέλη έχουν ως στόχο να αναχαιτίσουν την υπεροχή της Κίνας στον κλάδο των θαλάσσιων μεταφορών.
Δεν πρόκειται όμως για ένα σταθερό ποσό που θα καταβάλλουν οι διαχειριστές στους λιμένες. Τα τέλη θα εφαρμόζονται ανεξαιρέτως σε κάθε πλοίο κινεζικής κατασκευής ή διαχείρισης. Μάλιστα, το ποσό που θα υποχρεούνται να καταβάλουν πρόκειται να αυξηθεί περαιτέρω εντός των επόμενων τριών ετών. Αναπόφευκτα, τα λιμενικά τέλη θα λάβουν υπέρογκες διαστάσεις και, ως απότοκο, θα καταστήσουν τα εν λόγω πλοία λιγότερο ανταγωνιστικά και την έξοδό τους από την αγορά των ΗΠΑ μονόδρομο για αρκετούς.
Σημειώνεται ότι ο συνολικός αριθμός των πλοίων που θα επιβαρύνουν τα λιμενικά τέλη εξαρτάται από το πώς ορίζεται ένα πλοίο κινεζικής διαχείρισης ή ιδιοκτησίας, καθώς τα τέλη διαφοροποιούνται βάσει αυτών των εννοιών. Παράλληλα, επικρατεί αβεβαιότητα για το ποιος θα επιμεριστεί το βάρος των τελών. Σύμφωνα με την Gibson, τόσο οι πλοιοκτήτες όσο και οι ναυλωτές θα συνδράμουν για να καλύψουν τα αναδυόμενα κόστη. Ερωτηματικά εγείρονται επίσης γύρω από τη διαμόρφωση της προσφοράς χωρητικότητας ή μεταφορικής ικανότητας, μετά την αφαίρεση ορισμένων πλοίων κινεζικής κατασκευής. Βάσει δεδομένων της Gibson, ήδη παρατηρείται μια τάση εκ νέου «τοποθέτησης» πλοίων κινεζικής κατασκευής σε άλλες αγορές, μακριά από τις ΗΠΑ.
Κλείνοντας, παρά το υψηλό ποσοστό του παγκόσμιου στόλου που αντιστοιχεί σε πλοία κινεζικής κατασκευής, τα πλοία μη συνδεδεμένα με ναυπηγεία της Κίνας ή κινεζικά συμφέροντα παραμένουν εξίσου πολλά, αρκετά ώστε να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των ΗΠΑ για θαλάσσιες μεταφορές. Παρ’ όλα αυτά, δεν αποκλείεται να υπάρξει μεταβλητότητα στα επίπεδα των ναύλων, καθώς η εφοδιαστική αλυσίδα προσαρμόζεται στα νέα δεδομένα.
Πηγή: Gibson
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η Ρωσία επιτέθηκε στο λιμάνι Πιβντένι, στη νότια Ουκρανία, σήμερα, έγινε γνωστό από Ουκρανούς αξιωματούχους, καθώς κλιμακώνει τα πλήγματα στην περιφέρεια της Οδησσού κατά…

Διήμερη επίσκεψη πραγματοποίησε την Πέμπτη 18 και Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025 σε Λήμνο και Άγιο Ευστράτιο, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας.…

Την ένταξη του νεότευκτου «AEGEAN WINNER» στον στόλο της επισημοποίησε η Arcadia, συμφερόντων των αδελφών Αγγελόπουλου, σε ειδική τελετή ονοματοδοσίας που πραγματοποιήθηκε στις ναυπηγικές…

Αζέρικα καύσιμα εισήλθαν στην Αρμενία, στην πρώτη εμπορική συναλλαγή ύστερα από πάνω από τρεις δεκαετίες πολέμων μεταξύ των δύο χωρών, ανακοίνωσε την Παρασκευή 19…

Σε μια κίνηση στρατηγικής σημασίας, η Odfjell ανακοίνωσε την έναρξη του πρώτου λειτουργικού «πράσινου διαδρόμου» μεταξύ Βραζιλίας και Ευρώπης. Η πρωτοβουλία, η οποία βασίζεται…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…

Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τιμήθηκε με Βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών κατά την Πανηγυρική Συνεδρία που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 στο Μέγαρο της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, στο…

Η Ουκρανία έπληξε για πρώτη φορά πετρελαιοφόρο του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας «μέσα στα ουδέτερα ύδατα» της Μεσογείου, ανακοίνωσε σήμερα πηγή στους κόλπους των…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ