
Το πλάνο για την επιβολή τελών από αμερικανικούς λιμένες σε πλοία κινεζικής κατασκευής ή και διαχείρισης βρίσκεται προ των πυλών, με ημερομηνία έναρξης τη 14η Οκτωβρίου. Ως γνωστόν, τα εν λόγω τέλη έχουν ως στόχο να αναχαιτίσουν την υπεροχή της Κίνας στον κλάδο των θαλάσσιων μεταφορών.
Δεν πρόκειται όμως για ένα σταθερό ποσό που θα καταβάλλουν οι διαχειριστές στους λιμένες. Τα τέλη θα εφαρμόζονται ανεξαιρέτως σε κάθε πλοίο κινεζικής κατασκευής ή διαχείρισης. Μάλιστα, το ποσό που θα υποχρεούνται να καταβάλουν πρόκειται να αυξηθεί περαιτέρω εντός των επόμενων τριών ετών. Αναπόφευκτα, τα λιμενικά τέλη θα λάβουν υπέρογκες διαστάσεις και, ως απότοκο, θα καταστήσουν τα εν λόγω πλοία λιγότερο ανταγωνιστικά και την έξοδό τους από την αγορά των ΗΠΑ μονόδρομο για αρκετούς.
Σημειώνεται ότι ο συνολικός αριθμός των πλοίων που θα επιβαρύνουν τα λιμενικά τέλη εξαρτάται από το πώς ορίζεται ένα πλοίο κινεζικής διαχείρισης ή ιδιοκτησίας, καθώς τα τέλη διαφοροποιούνται βάσει αυτών των εννοιών. Παράλληλα, επικρατεί αβεβαιότητα για το ποιος θα επιμεριστεί το βάρος των τελών. Σύμφωνα με την Gibson, τόσο οι πλοιοκτήτες όσο και οι ναυλωτές θα συνδράμουν για να καλύψουν τα αναδυόμενα κόστη. Ερωτηματικά εγείρονται επίσης γύρω από τη διαμόρφωση της προσφοράς χωρητικότητας ή μεταφορικής ικανότητας, μετά την αφαίρεση ορισμένων πλοίων κινεζικής κατασκευής. Βάσει δεδομένων της Gibson, ήδη παρατηρείται μια τάση εκ νέου «τοποθέτησης» πλοίων κινεζικής κατασκευής σε άλλες αγορές, μακριά από τις ΗΠΑ.
Κλείνοντας, παρά το υψηλό ποσοστό του παγκόσμιου στόλου που αντιστοιχεί σε πλοία κινεζικής κατασκευής, τα πλοία μη συνδεδεμένα με ναυπηγεία της Κίνας ή κινεζικά συμφέροντα παραμένουν εξίσου πολλά, αρκετά ώστε να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των ΗΠΑ για θαλάσσιες μεταφορές. Παρ’ όλα αυτά, δεν αποκλείεται να υπάρξει μεταβλητότητα στα επίπεδα των ναύλων, καθώς η εφοδιαστική αλυσίδα προσαρμόζεται στα νέα δεδομένα.
Πηγή: Gibson
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η CMA CGM εντείνει τις επενδύσεις της κατά μήκος ολόκληρης της εφοδιαστικής αλυσίδας, ακολουθώντας το παράδειγμα άλλων διαχειριστών της liner ναυτιλίας. Στο πλαίσιο αυτό,…
Ένα σημαντικό ορόσημο στο Genesis Project του Ομίλου Neptune, με επικεφαλής την κ. Μελίνα Τραυλού, γνωστοποιήθηκε από τον Όμιλο. Ειδικότερα, ο όμιλος προχώρησε σε…
Στις 23 Σεπτεμβρίου δημοσιεύτηκε η έκθεση της Παγκόσμιας Τράπεζας, σε συνεργασία με την S&P Global Market Intelligence, αναφορικά με τα πιο αποδοτικά λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων…
Η Nvidia θα επενδύσει έως και $100 δισ. στην OpenAI, προμηθεύοντάς την παράλληλα με ημιαγωγούς, δήλωσαν οι εταιρείες τη Δευτέρα 22 Σεπτεμβρίου. Η εξέλιξη…
Μια νέα σελίδα στη ναυτιλία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) ανοίγει με τη συνεργασία του DNV και της HD Hyundai Heavy Industries (HD HHI).…
Σημαντική εξέλιξη σημειώθηκε στη ναυπηγική βιομηχανία με τη χορήγηση Έγκρισης επί της Αρχής (AiP) από τον νηογνώμονα ClassNK για το σχέδιο ενός μεγάλου πλοίου…
Το έργο Green Handy, που αφορά την ανάπτυξη πλοίων νέας γενιάς με καύσιμο τη μεθανόλη, προχωρά με σταθερούς ρυθμούς. Οι πρόσφατες δοκιμές, οι οποίες…
Στην επέκταση των δραστηριοτήτων του στη Σιγκαπούρη προχωρά ο κολοσσός ενέργειας ExxonMobil. Συγκεκριμένα, την Τρίτη 23 Σεπτεμβρίου, η ExxonMobil εκκίνησε την παραγωγή προϊόντων πετρελαίου…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ