
«Χαμόγελα» στις τάξεις των πλοιοκτητών δεξαμενόπλοιων έχει προκαλέσει το ράλι των ναύλων των VLCCs, οι οποίοι «εκτοξεύτηκαν» στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών.
Ειδικότερα, σύμφωνα με στοιχεία της LSEG, οι spot ναύλοι των VLCCs στη διαδρομή Μέση Ανατολή-Κίνα (TD3C) σημειώνουν κατακόρυφη άνοδο τον Σεπτέμβριο και ανέρχονται πλέον στο W108 της κλίμακας Worldscale. Βάσει υπολογισμών, το επίπεδο αυτό αντιστοιχεί σε τουλάχιστον $6,6 εκατ. και συνιστά το υψηλότερο από τον Νοέμβριο του 2022.
Την ίδια στιγμή, οι spot ναύλοι των VLCCs έχουν καταγράψει άνοδο της τάξεως του 150% από τις αρχές του 2025. Το εντυπωσιακό αυτό ράλι τροφοδοτείται από την άνοδο των εξαγωγών αργού της Μέσης Ανατολής και την ενίσχυση του αρμπιτράζ στην Ασία, που συμπίπτουν με τον περιορισμό της προσφοράς δεξαμενόπλοιων.
Συγκεκριμένα, βάσει στοιχείων της Kpler, οι εξαγωγές πετρελαίου από τη Μέση Ανατολή εκτιμάται ότι θα υπερβούν τα 18 εκατ. βαρέλια ημερησίως τον Σεπτέμβριο, για πρώτη φορά μετά τον Απρίλιο του 2023. Το γεγονός αυτό οφείλεται στην απόφαση του OPEC+ να αυξήσει περαιτέρω την παραγωγή του. Παράλληλα, η ισχυρή ζήτηση της Ασίας «τραβά» φορτία αρμπιτράζ από τη λεκάνη του Ατλαντικού, με αποτέλεσμα να αυξάνονται τα τονομίλια για τα δεξαμενόπλοια. Ενδεικτικά, τα διυλιστήρια της Ινδίας αύξησαν τις αγορές αμερικανικού πετρελαίου, ενώ εκείνα της Κίνας επιτάχυναν τις εισαγωγές αργού από τη Βραζιλία και τη Δυτική Αφρική.
Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με βραχυπρόθεσμες εκτιμήσεις των αναλυτών της αγοράς, η συγκεκριμένη δυναμική αναμένεται να επιμείνει μέχρι το τέλος του 2025 και να συνεχιστεί κατά το α΄ τρίμηνο του 2026.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το λιμάνι του Μπέλφαστ φιλοξένησε την πρώτη τελετή ονοματοδοσίας πλοίου, μετά από δύο δεκαετίες, με 200 προσκεκλημένους να δίνουν το «παρών». Το «Stena Futura»,…

Η παγκόσμια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα σημείωσε κάμψη για δεύτερο συνεχόμενο μήνα τον Οκτώβριο, οδηγούμενη εκ νέου από την επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…

Μεταβολές καταγράφονται στη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στο κατώφλι του 2026. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της Xeneta, την εβδομάδα που μας πέρασε, οι…

Η εισαγωγή του νέου Port Community System (PCS) από την DP World στο λιμάνι της Μομπάσα αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Norwegian Car Carriers (NOCC), με τον όμιλο να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός…

Τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών προϊόντων αποτελούν το έναυσμα για τη σύσταση μιας νέας συμμαχίας στη Βόρεια Ευρώπη. Πιο συγκεκριμένα, η Odfjell SE και η…

Οι ιαπωνικές αρχές ενέκριναν, στις 21 Νοεμβρίου, την επανεκκίνηση του μεγαλύτερου πυρηνικού εργοστασίου παγκοσμίως, για πρώτη φορά μετά την καταστροφική πυρηνική κρίση της Φουκουσίμα…

Αύξηση 0,4% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Σεπτέμβριο εφέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Σεπτεμβρίου 2024, ενώ αύξηση επίσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ