
«Χαμόγελα» στις τάξεις των πλοιοκτητών δεξαμενόπλοιων έχει προκαλέσει το ράλι των ναύλων των VLCCs, οι οποίοι «εκτοξεύτηκαν» στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών.
Ειδικότερα, σύμφωνα με στοιχεία της LSEG, οι spot ναύλοι των VLCCs στη διαδρομή Μέση Ανατολή-Κίνα (TD3C) σημειώνουν κατακόρυφη άνοδο τον Σεπτέμβριο και ανέρχονται πλέον στο W108 της κλίμακας Worldscale. Βάσει υπολογισμών, το επίπεδο αυτό αντιστοιχεί σε τουλάχιστον $6,6 εκατ. και συνιστά το υψηλότερο από τον Νοέμβριο του 2022.
Την ίδια στιγμή, οι spot ναύλοι των VLCCs έχουν καταγράψει άνοδο της τάξεως του 150% από τις αρχές του 2025. Το εντυπωσιακό αυτό ράλι τροφοδοτείται από την άνοδο των εξαγωγών αργού της Μέσης Ανατολής και την ενίσχυση του αρμπιτράζ στην Ασία, που συμπίπτουν με τον περιορισμό της προσφοράς δεξαμενόπλοιων.
Συγκεκριμένα, βάσει στοιχείων της Kpler, οι εξαγωγές πετρελαίου από τη Μέση Ανατολή εκτιμάται ότι θα υπερβούν τα 18 εκατ. βαρέλια ημερησίως τον Σεπτέμβριο, για πρώτη φορά μετά τον Απρίλιο του 2023. Το γεγονός αυτό οφείλεται στην απόφαση του OPEC+ να αυξήσει περαιτέρω την παραγωγή του. Παράλληλα, η ισχυρή ζήτηση της Ασίας «τραβά» φορτία αρμπιτράζ από τη λεκάνη του Ατλαντικού, με αποτέλεσμα να αυξάνονται τα τονομίλια για τα δεξαμενόπλοια. Ενδεικτικά, τα διυλιστήρια της Ινδίας αύξησαν τις αγορές αμερικανικού πετρελαίου, ενώ εκείνα της Κίνας επιτάχυναν τις εισαγωγές αργού από τη Βραζιλία και τη Δυτική Αφρική.
Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με βραχυπρόθεσμες εκτιμήσεις των αναλυτών της αγοράς, η συγκεκριμένη δυναμική αναμένεται να επιμείνει μέχρι το τέλος του 2025 και να συνεχιστεί κατά το α΄ τρίμηνο του 2026.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Κυβερνοεπίθεση με στόχο πάροχο υπηρεσιών για συστήματα ελέγχου (check-in) εισιτηρίων και διαβατηρίων και επιβίβασης προκάλεσε προβλήματα λειτουργίας σε ορισμένα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, περιλαμβανομένων αυτών…
Στον απόηχο των εμπορικών αναταράξεων, με αφορμή τη δασμολογική πολιτική που χαράσσει η αμερικανική κυβέρνηση, ο λιμένας του Λος Άντζελες κατέγραψε ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων…
Σε τροχιά «roller coaster» έχει περιέλθει τους τελευταίους μήνες η αγορά LPG της Κίνας, η οποία αναζητά ισορροπία ανάμεσα στις επιπτώσεις του δασμολογικού «πολέμου»…
Καθώς η Chevron επιταχύνει τις προσπάθειες περικοπής των δαπανών της, αρκετά από τα περιουσιακά στοιχεία της αμερικανικής εταιρείας στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού βγαίνουν «στο σφυρί».…
Ιστορία έγραψε η CMA CGM στο Μπρισμπέιν της Αυστραλίας. Συγκεκριμένα, το πλοίο της «CMA CGM Abu Dhabi» κατέγραψε ένα ασυνήθιστο ρεκόρ: φόρτωσε ταυτόχρονα 15…
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Συνεχίζονται οι διχογνωμίες εντός της ναυτιλιακής κοινότητας ενόψει της υιοθέτησης του IMO Net Zero Framework τον ερχόμενο Οκτώβριο. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, μια…
Το παγκόσμιο ενεργειακό τοπίο διαμορφώνεται σήμερα από μια μείξη γεωπολιτικών και οικονομικών παραγόντων, με την πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Inermodal να επιχειρεί να ρίξει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ