
Μια πρόσφατη εξέλιξη που σηματοδοτεί ένα ακόμα βήμα προς την εμπορική αξιοποίηση της αμμωνίας ως εναλλακτικού ναυτιλιακού καυσίμου ήρθε από τη συνεργασία των Kawasaki Heavy Industries και MITSUI E&S. Συγκεκριμένα, πρόκειται για ένα νέο σχέδιο πλοίου μεταφοράς LPG/αμμωνίας, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιεί υγρή αμμωνία ως καύσιμο.
Η τεχνολογική καινοτομία της πρότασης εστιάζει στη δυνατότητα άντλησης καυσίμου απευθείας από τις υπάρχουσες δεξαμενές υγρής αμμωνίας, μειώνοντας σημαντικά την πολυπλοκότητα της διάταξης. Επιπλέον, ο σχεδιασμός ενσωματώνει ειδικό σύστημα επεξεργασίας, το οποίο δεσμεύει και εξουδετερώνει τυχόν ποσότητες αμμωνίας που μπορεί να απελευθερωθούν κατά τη συντήρηση του συστήματος καυσίμου, αποτρέποντας την εκπομπή τους στην ατμόσφαιρα. Επιπλέον, η κατασκευή του πλοίου έχει ενισχυθεί μέσω πρόσθετων διατάξεων αντοχής, ώστε να ανταποκρίνεται στο αυξημένο ειδικό βάρος της αμμωνίας σε σχέση με το LPG. Με αυτόν τον τρόπο διασφαλίζεται ότι οι δεξαμενές μπορούν να μεταφέρονται πλήρως φορτωμένες με το υγρό καύσιμο χωρίς να παραβιάζονται τα κριτήρια ευστάθειας και οι κανονισμοί ασφαλείας της κλάσης.
Η αξιολόγηση της ασφάλειας του συστήματος παροχής καυσίμου πραγματοποιήθηκε μέσω ανάλυσης κινδύνων HAZID από ομάδα ειδικών, με τα αποτελέσματα να επιβεβαιώνουν τη συμμόρφωση του σχεδιασμού με τα κριτήρια του νηογνώμονα ClassNK. Τα αποτελέσματα αυτής της αξιολόγησης ήταν ενθαρρυντικά, καθώς η εν λόγω καινοτομία επισφραγίστηκε με τη χορήγηση της Έγκρισης επί της Αρχής (AiP) από τον νηογνώμονα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Κίνα ανακοίνωσε ότι θα επιβάλει «ειδικά» λιμενικά τέλη στα αμερικανικά πλοία που φτάνουν στα λιμάνια της, σε αντίποινα για παρόμοια μέτρα που ανακοίνωσαν…
Η ισραηλινή κυβέρνηση ανακοίνωσε τις πρώτες ώρες σήμερα ότι ενέκρινε την πρώτη φάση της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας και απελευθέρωσης…
Εν μέσω επιβράδυνσης των παραγγελιών για νεότευκτα LNG carriers κατά τη διάρκεια του 2025, τα κορυφαία ναυπηγεία της Νότιας Κορέας φαίνεται να δεινοπαθούν στην…
Σε εγρήγορση βρίσκεται η ναυτιλιακή κοινότητα ενόψει της επερχόμενης ψηφοφορίας για την υιοθέτηση του Net Zero Framework την επόμενη εβδομάδα, το οποίο αρχικά εγκρίθηκε…
Καθώς η αμμωνία αποκτά ολοένα και σημαντικότερο ρόλο στις προσπάθειες αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, έντονο ενδιαφέρον προσελκύουν οι πρωτοβουλίες ανάπτυξης υπηρεσιών bunkering αμμωνίας. Υπό…
Το οικονομικό έτος 2025 διαγράφεται ιδιαίτερα κερδοφόρο για τη Διώρυγα του Παναμά. Συγκεκριμένα, η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά ανέφερε ότι τα κέρδη της…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ και ο Φινλανδός ομόλογός του Alexander Stubb σφράγισαν στις 9 Οκτωβρίου, για έως και 11 παγοθραυστικά με στόχο…
Με μία θερμή υποδοχή, υψηλόβαθμα στελέχη του ελληνικού αερομεταφορέα SKY express καλωσόρισαν το 15ο Airbus και 29ο αεροσκάφος συνολικά – ένα υπερσύγχρονο Airbus Α320neo,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ