
Μια πρόσφατη εξέλιξη που σηματοδοτεί ένα ακόμα βήμα προς την εμπορική αξιοποίηση της αμμωνίας ως εναλλακτικού ναυτιλιακού καυσίμου ήρθε από τη συνεργασία των Kawasaki Heavy Industries και MITSUI E&S. Συγκεκριμένα, πρόκειται για ένα νέο σχέδιο πλοίου μεταφοράς LPG/αμμωνίας, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιεί υγρή αμμωνία ως καύσιμο.
Η τεχνολογική καινοτομία της πρότασης εστιάζει στη δυνατότητα άντλησης καυσίμου απευθείας από τις υπάρχουσες δεξαμενές υγρής αμμωνίας, μειώνοντας σημαντικά την πολυπλοκότητα της διάταξης. Επιπλέον, ο σχεδιασμός ενσωματώνει ειδικό σύστημα επεξεργασίας, το οποίο δεσμεύει και εξουδετερώνει τυχόν ποσότητες αμμωνίας που μπορεί να απελευθερωθούν κατά τη συντήρηση του συστήματος καυσίμου, αποτρέποντας την εκπομπή τους στην ατμόσφαιρα. Επιπλέον, η κατασκευή του πλοίου έχει ενισχυθεί μέσω πρόσθετων διατάξεων αντοχής, ώστε να ανταποκρίνεται στο αυξημένο ειδικό βάρος της αμμωνίας σε σχέση με το LPG. Με αυτόν τον τρόπο διασφαλίζεται ότι οι δεξαμενές μπορούν να μεταφέρονται πλήρως φορτωμένες με το υγρό καύσιμο χωρίς να παραβιάζονται τα κριτήρια ευστάθειας και οι κανονισμοί ασφαλείας της κλάσης.
Η αξιολόγηση της ασφάλειας του συστήματος παροχής καυσίμου πραγματοποιήθηκε μέσω ανάλυσης κινδύνων HAZID από ομάδα ειδικών, με τα αποτελέσματα να επιβεβαιώνουν τη συμμόρφωση του σχεδιασμού με τα κριτήρια του νηογνώμονα ClassNK. Τα αποτελέσματα αυτής της αξιολόγησης ήταν ενθαρρυντικά, καθώς η εν λόγω καινοτομία επισφραγίστηκε με τη χορήγηση της Έγκρισης επί της Αρχής (AiP) από τον νηογνώμονα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το λιμάνι του Μπέλφαστ φιλοξένησε την πρώτη τελετή ονοματοδοσίας πλοίου, μετά από δύο δεκαετίες, με 200 προσκεκλημένους να δίνουν το «παρών». Το «Stena Futura»,…

Η παγκόσμια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα σημείωσε κάμψη για δεύτερο συνεχόμενο μήνα τον Οκτώβριο, οδηγούμενη εκ νέου από την επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…

Μεταβολές καταγράφονται στη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στο κατώφλι του 2026. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της Xeneta, την εβδομάδα που μας πέρασε, οι…

Η εισαγωγή του νέου Port Community System (PCS) από την DP World στο λιμάνι της Μομπάσα αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Norwegian Car Carriers (NOCC), με τον όμιλο να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός…

Τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών προϊόντων αποτελούν το έναυσμα για τη σύσταση μιας νέας συμμαχίας στη Βόρεια Ευρώπη. Πιο συγκεκριμένα, η Odfjell SE και η…

Οι ιαπωνικές αρχές ενέκριναν, στις 21 Νοεμβρίου, την επανεκκίνηση του μεγαλύτερου πυρηνικού εργοστασίου παγκοσμίως, για πρώτη φορά μετά την καταστροφική πυρηνική κρίση της Φουκουσίμα…

Αύξηση 0,4% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Σεπτέμβριο εφέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Σεπτεμβρίου 2024, ενώ αύξηση επίσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ