
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια ολοκληρωμένη εικόνα για το πώς οι τελευταίες εξελίξεις στις μπαταρίες μπορούν να στηρίξουν τη μετάβαση της ναυτιλίας προς τα εναλλακτικά καύσιμα, την αυξημένη επιχειρησιακή αποδοτικότητα και τη μείωση του κόστους καυσίμων.
Η μελέτη εστιάζει ιδιαίτερα στα ζητήματα ασφάλειας που συνοδεύουν τις νέες τεχνολογίες αποθήκευσης ενέργειας. Η πιο κρίσιμη πρόκληση είναι το φαινόμενο του thermal runaway (TR), δηλαδή η ανεξέλεγκτη αύξηση θερμοκρασίας, που μπορεί να οδηγήσει σε αποσύνθεση της μπαταρίας και εκπομπή αερίων με κίνδυνο έκρηξης. Ο ABS επισημαίνει ότι η βιομηχανία χρειάζεται πιο εκτεταμένη έρευνα για τη συμπεριφορά των μπαταριών σε τέτοια σενάρια, αλλά και ισχυρότερα πρωτόκολλα διαχείρισης κινδύνων για να εξασφαλιστεί η ασφαλής χρήση τους σε μεγάλη κλίμακα.
Πέρα από τα ζητήματα ασφάλειας, στη μελέτη αναλύεται η τεχνολογική ωριμότητα και τα πλεονεκτήματα διαφορετικών συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας. Οι σημερινές λύσεις βασίζονται κυρίως σε μπαταρίες λιθίου-ιόντων, οι οποίες έχουν ήδη βρει εφαρμογή σε υβριδικά ή πλήρως ηλεκτρικά πλοία. Ωστόσο, ο ABS εξετάζει και έξι νέες γενιές μπαταριών που βρίσκονται σε φάση ανάπτυξης, αξιολογώντας τη χρησιμότητά τους στη ναυτιλία και σε υπεράκτια έργα. Η προοπτική αυτών των τεχνολογιών είναι να ενισχύσουν την αυτονομία των πλοίων, να μειώσουν την εξάρτηση από ορυκτά καύσιμα και να επιτρέψουν την ευκολότερη ενσωμάτωση με εναλλακτικά καύσιμα και συστήματα πρόωσης χαμηλών εκπομπών.
Ο ABS δεν περιορίζεται σε θεωρητική ανάλυση. Παρέχει κατευθυντήριες γραμμές για την ασφαλή εγκατάσταση, λειτουργία και πιστοποίηση υβριδικών ηλεκτρικών τεχνολογιών στα πλοία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ