
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το εμπόριο μεταξύ των εν λόγω οικονομιών. Όμως, σύμφωνα με δεδομένα του Reuters, η πραγματικότητα φαίνεται ότι αποκλίνει από τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Τρία χρόνια μετά την έναρξη του ρωσο-ουκρανικού πολέμου, οι ρωσικές εξαγωγές ενεργειακών και άλλων αγαθών προς τις ΗΠΑ και την ΕΕ εξακολουθούν να αγγίζουν δισεκατομμύρια δολάρια σε αξία.
Οι ροές εξαγωγών διάφορων αγαθών, όπως πετρελαίου, φυσικού αερίου/LNG και χάλυβα, από τη Ρωσία προς την ΕΕ συνεχίζουν αν και σημαντικά μειωμένες. Κατά την περίοδο που μεσολάβησε από το α΄ τρίμηνο του 2022 έως και το β΄ τρίμηνο 2025, οι εν λόγω εξαγωγές κατέγραψαν πτώση της τάξεως του 61%. Αξιοσημείωτη ήταν επίσης η κατακόρυφη πτώση στις εξαγωγές ρωσικού φυσικού αερίου προς την Ευρώπη το διάστημα αυτό. Το 48% των συνολικών εισαγωγών φυσικού αερίου της ΕΕ προερχόταν από τη Ρωσία το α΄ τρίμηνο του 2021. Το αντίστοιχο ποσοστό κατά το β΄ τρίμηνο του 2025 ανερχόταν στο 12%. Πάντως, η Ρωσία εξακολουθεί να προμηθεύει ορισμένες χώρες της ΕΕ, όπως την Ουγγαρία και τη Βουλγαρία, μέσω του υποθαλάσσιου αγωγού φυσικού αερίου TurkStream από την Τουρκία. Ακόμη, η Ρωσία αποτέλεσε τον μεγαλύτερο προμηθευτή της ΕΕ σε λίπασμα, σε ποσοστό 34%, έναντι 28% τα τελευταία τέσσερα έτη.
Στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, η αξία των ρωσικών εξαγωγών προς τις ΗΠΑ διαμορφώθηκε στα $2,5 δισ. το α΄ εξάμηνο του 2025, έναντι $14,14 δισ. τέσσερα χρόνια πριν. Από την έναρξη του ρωσο-ουκρανικού πολέμου έως και το α΄ εξάμηνο του 2025, οι ΗΠΑ έχουν εισαγάγει ρωσικά προϊόντα αθροιστικής αξίας $24,51 δισ. Αξίζει να σημειωθεί ότι, ανεξάρτητα από τον πόλεμο, το ρωσικό λίπασμα γνωρίζει επιτυχία και στην αγορά των ΗΠΑ. Το 2024, οι Ηνωμένες Πολιτείες ξόδεψαν $1,27 δισ. σε ρωσικό λίπασμα, έναντι $1,14 δισ. το 2021.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Εγκαινιάζουμε ένα σύγχρονο σύστημα προσομοίωσης, που θα επιτρέψει στα στελέχη μας να αποκτούν σε ελεγχόμενα και κλιμακούμενα σενάρια, την εμπειρία η οποία απαιτείται. Είμαστε…

Αεροσκάφος της Aegean Airlines από την Αθήνα προσγειώθηκε σήμερα στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Βαγδάτης – στην πρώτη απευθείας πτήση που εκτελεί έπειτα από 35…

Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) convened the 39th Hellenic Marine Technical Committee meeting in Athens on December 3, bringing together leading stakeholders of…

Σε κλίμα άρτιας συνεργασίας, το Κυπριακό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο, ενεργώντας υπό την ιδιότητά του ως εργοδοτικός σύνδεσμος, υπέγραψε στις 15 Δεκεμβρίου 2025 την ανανέωση της…

Η CEVA Logistics ανακοίνωσε στις 15 Δεκεμβρίου την υπογραφή συμφωνίας αγοράς μετοχών για την απόκτηση του 100% του Fagioli Group, που επίσης δραστηριοποιείται στα…

Σε τροχιά «στρατοσφαιρικής» ανόδου κινείται η αγορά του χαλκού, σύμφωνα με το CNBC, με τις τιμές spot στο London Metals Exchange (LME) να καταγράφουν…

Tη συμφωνία της για την απόκτηση της σκανδιναβικής ναυλομεσιτικής εταιρείας Grieg Shipbrokers ανακοίνωσε η SSY. Η Grieg Shipbrokers, η οποία θα ενταχθεί στην SSY…

Η σόγια αναδεικνύεται σε έναν εκ των κρισιμότερων ρυθμιστών ζήτησης για τη ναυτιλία χύδην ξηρού φορτίου και ειδικότερα για τα Kamsarmaxes που εξυπηρετούν τα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ