
Αισθητά μειωμένες εμφανίστηκαν το α΄ οκτάμηνο οι παραγγελίες product tankers, δείγμα της αβεβαιότητας που επικρατεί στην αγορά.
Στο διάστημα που μεσολάβησε από τον Ιανουάριο έως και τον Αύγουστο του 2025, οι παραγγελίες για product tankers σημείωσαν χαμηλό εννέα ετών, με τη νέα υπό παραγγελία χωρητικότητα να ανέρχεται στα 2,6 εκατ. dwt. Σε σύγκριση με την αντίστοιχη χρονική περίοδο του 2024, οι παραγγελίες κατέγραψαν πτώση 86%. Η κάθοδος αυτή σηματοδοτεί το τέλος του φρενήρους ρυθμού με τον οποίο προσετίθεντο νέες παραγγελίες στο orderbook, ειδικά για LR2s και MRs, κατά την περίοδο 2023-2024.
Στο ίδιο μήκος κύματος, από την έναρξη του 2025, το orderbook των product tankers έχει συρρικνωθεί κατά 12%. Όσον αφορά τη σύνθεση του orderbook σε όρους χωρητικότητας, το 48% αφορά LR2s, το 37% αφορά MRs, το 13% τα LR1s, ενώ οι υπόλοιπες παραγγελίες αφορούν Handysize πλοία. Σημειώνεται ότι οι παραγγελίες σε όλες τις κατηγορίες κατέγραψαν πτώση σε ετήσια βάση. Σήμερα, το άθροισμα της υπό παραγγελία χωρητικότητας ανέρχεται στα 37,2 εκατ. dwt, η οποία αναλογεί στο 19,2% του υπάρχοντος στόλου product tankers.
Παράλληλα, η BIMCO εκτιμά ότι, ενώ οι παραδόσεις δεξαμενόπλοιων θα αυξηθούν την επόμενη διετία, ασκώντας καθοδικές πιέσεις στη ναυλαγορά, εντούτοις ο στόλος των πλοίων μεταφοράς πετρελαϊκών προϊόντων θα εκσυγχρονιστεί. Οι διαλύσεις product tankers είχαν μειωθεί αισθητά το τελευταίο διάστημα και, ως απότοκο, το 20% της μεταφορικής ικανότητας του στόλου ξεπερνά ηλικιακά τα 20 έτη. Αξίζει να αναφερθεί ότι το 11% της νέας χωρητικότητας θα δύναται να καταναλώσει εναλλακτικά καύσιμα, ενώ το 22% θα μπορεί να υποστεί μετασκευή μελλοντικά γι’ αυτόν τον σκοπό.
Πηγή: BIMCO Shipping Number of the Week
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η ενεργειακή μετάβαση στη Βαλτική αποκτά νέα δυναμική, καθώς το λιμάνι της Κλαϊπέντα προχωρά αποφασιστικά προς την ολοκλήρωση του φιλόδοξου έργου παραγωγής πράσινου υδρογόνου.…
Το διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα επηρεάζεται έντονα από τις γεωπολιτικές εξελίξεις. Οι συνεχόμενες επιθέσεις των Χούθι, ειδικότερα, κατά εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα έχουν επιμηκύνει…
Σε χαμηλές στροφές εξακολουθεί να κινείται η ναυλαγορά των LNG carriers, με την «ψαλίδα» ωστόσο Ανατολής-Δύσης να κλείνει σημαντικά την τελευταία εβδομάδα. Σύμφωνα με…
Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα για την πλήρη λειτουργία του FSRU Αλεξανδρούπολης; Έχουμε κοινοποιήσει το χρονοδιάγραμμα για την επαναλειτουργία του FSRU Αλεξανδρούπολης. Η σταδιακή επαναλειτουργία…
Με την παραγωγή φυσικού αερίου των ΗΠΑ να αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο και τις εξαγωγές LNG να «καλπάζουν», κορυφαίες αμερικανικές εταιρείες ενέργειας προσβλέπουν στην…
Εν αναμονή της έναρξης ισχύος των νέων μέτρων του Εμπορικού Αντιπροσώπου των ΗΠΑ (USTR), για την ανατροπή της κινεζικής θαλάσσιας κυριαρχίας και την αναβίωση…
Ο ναυτιλιακός κολοσσός Bahri φαίνεται πως ευθυγραμμίζεται πλήρως με τα φιλόδοξα σχέδια της Σαουδικής Αραβίας στον κλάδο της ναυπηγικής, καθώς πρόσφατα προχώρησε σε παραγγελία-ορόσημο…
Η ελβετική εταιρεία WinGD ανακοίνωσε, μετά από περισσότερο από μία δεκαετία έρευνας και ανάπτυξης, ότι το 2026 θα παρουσιάσει την πρώτη στον κόσμο δίχρονη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ