
Αισθητά μειωμένες εμφανίστηκαν το α΄ οκτάμηνο οι παραγγελίες product tankers, δείγμα της αβεβαιότητας που επικρατεί στην αγορά.
Στο διάστημα που μεσολάβησε από τον Ιανουάριο έως και τον Αύγουστο του 2025, οι παραγγελίες για product tankers σημείωσαν χαμηλό εννέα ετών, με τη νέα υπό παραγγελία χωρητικότητα να ανέρχεται στα 2,6 εκατ. dwt. Σε σύγκριση με την αντίστοιχη χρονική περίοδο του 2024, οι παραγγελίες κατέγραψαν πτώση 86%. Η κάθοδος αυτή σηματοδοτεί το τέλος του φρενήρους ρυθμού με τον οποίο προσετίθεντο νέες παραγγελίες στο orderbook, ειδικά για LR2s και MRs, κατά την περίοδο 2023-2024.
Στο ίδιο μήκος κύματος, από την έναρξη του 2025, το orderbook των product tankers έχει συρρικνωθεί κατά 12%. Όσον αφορά τη σύνθεση του orderbook σε όρους χωρητικότητας, το 48% αφορά LR2s, το 37% αφορά MRs, το 13% τα LR1s, ενώ οι υπόλοιπες παραγγελίες αφορούν Handysize πλοία. Σημειώνεται ότι οι παραγγελίες σε όλες τις κατηγορίες κατέγραψαν πτώση σε ετήσια βάση. Σήμερα, το άθροισμα της υπό παραγγελία χωρητικότητας ανέρχεται στα 37,2 εκατ. dwt, η οποία αναλογεί στο 19,2% του υπάρχοντος στόλου product tankers.
Παράλληλα, η BIMCO εκτιμά ότι, ενώ οι παραδόσεις δεξαμενόπλοιων θα αυξηθούν την επόμενη διετία, ασκώντας καθοδικές πιέσεις στη ναυλαγορά, εντούτοις ο στόλος των πλοίων μεταφοράς πετρελαϊκών προϊόντων θα εκσυγχρονιστεί. Οι διαλύσεις product tankers είχαν μειωθεί αισθητά το τελευταίο διάστημα και, ως απότοκο, το 20% της μεταφορικής ικανότητας του στόλου ξεπερνά ηλικιακά τα 20 έτη. Αξίζει να αναφερθεί ότι το 11% της νέας χωρητικότητας θα δύναται να καταναλώσει εναλλακτικά καύσιμα, ενώ το 22% θα μπορεί να υποστεί μετασκευή μελλοντικά γι’ αυτόν τον σκοπό.
Πηγή: BIMCO Shipping Number of the Week
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το λιμάνι του Μπέλφαστ φιλοξένησε την πρώτη τελετή ονοματοδοσίας πλοίου, μετά από δύο δεκαετίες, με 200 προσκεκλημένους να δίνουν το «παρών». Το «Stena Futura»,…

Η παγκόσμια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα σημείωσε κάμψη για δεύτερο συνεχόμενο μήνα τον Οκτώβριο, οδηγούμενη εκ νέου από την επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…

Μεταβολές καταγράφονται στη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στο κατώφλι του 2026. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της Xeneta, την εβδομάδα που μας πέρασε, οι…

Η εισαγωγή του νέου Port Community System (PCS) από την DP World στο λιμάνι της Μομπάσα αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Norwegian Car Carriers (NOCC), με τον όμιλο να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός…

Τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών προϊόντων αποτελούν το έναυσμα για τη σύσταση μιας νέας συμμαχίας στη Βόρεια Ευρώπη. Πιο συγκεκριμένα, η Odfjell SE και η…

Οι ιαπωνικές αρχές ενέκριναν, στις 21 Νοεμβρίου, την επανεκκίνηση του μεγαλύτερου πυρηνικού εργοστασίου παγκοσμίως, για πρώτη φορά μετά την καταστροφική πυρηνική κρίση της Φουκουσίμα…

Αύξηση 0,4% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Σεπτέμβριο εφέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Σεπτεμβρίου 2024, ενώ αύξηση επίσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ