
Αισθητά μειωμένες εμφανίστηκαν το α΄ οκτάμηνο οι παραγγελίες product tankers, δείγμα της αβεβαιότητας που επικρατεί στην αγορά.
Στο διάστημα που μεσολάβησε από τον Ιανουάριο έως και τον Αύγουστο του 2025, οι παραγγελίες για product tankers σημείωσαν χαμηλό εννέα ετών, με τη νέα υπό παραγγελία χωρητικότητα να ανέρχεται στα 2,6 εκατ. dwt. Σε σύγκριση με την αντίστοιχη χρονική περίοδο του 2024, οι παραγγελίες κατέγραψαν πτώση 86%. Η κάθοδος αυτή σηματοδοτεί το τέλος του φρενήρους ρυθμού με τον οποίο προσετίθεντο νέες παραγγελίες στο orderbook, ειδικά για LR2s και MRs, κατά την περίοδο 2023-2024.
Στο ίδιο μήκος κύματος, από την έναρξη του 2025, το orderbook των product tankers έχει συρρικνωθεί κατά 12%. Όσον αφορά τη σύνθεση του orderbook σε όρους χωρητικότητας, το 48% αφορά LR2s, το 37% αφορά MRs, το 13% τα LR1s, ενώ οι υπόλοιπες παραγγελίες αφορούν Handysize πλοία. Σημειώνεται ότι οι παραγγελίες σε όλες τις κατηγορίες κατέγραψαν πτώση σε ετήσια βάση. Σήμερα, το άθροισμα της υπό παραγγελία χωρητικότητας ανέρχεται στα 37,2 εκατ. dwt, η οποία αναλογεί στο 19,2% του υπάρχοντος στόλου product tankers.
Παράλληλα, η BIMCO εκτιμά ότι, ενώ οι παραδόσεις δεξαμενόπλοιων θα αυξηθούν την επόμενη διετία, ασκώντας καθοδικές πιέσεις στη ναυλαγορά, εντούτοις ο στόλος των πλοίων μεταφοράς πετρελαϊκών προϊόντων θα εκσυγχρονιστεί. Οι διαλύσεις product tankers είχαν μειωθεί αισθητά το τελευταίο διάστημα και, ως απότοκο, το 20% της μεταφορικής ικανότητας του στόλου ξεπερνά ηλικιακά τα 20 έτη. Αξίζει να αναφερθεί ότι το 11% της νέας χωρητικότητας θα δύναται να καταναλώσει εναλλακτικά καύσιμα, ενώ το 22% θα μπορεί να υποστεί μετασκευή μελλοντικά γι’ αυτόν τον σκοπό.
Πηγή: BIMCO Shipping Number of the Week
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Το ναυτιλιακό επιχειρείν επιφυλάσσει δυσκολίες με οικονομικές αλλά και γεωπολιτικές διαστάσεις, τις οποίες όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες καλούνται, αναπόφευκτα, να αντιμετωπίσουν. Ως αποτέλεσμα, ο…
Αναντίρρητα, η τεχνολογία και τα επιτεύγματά της έχουν σταθεί αρωγοί στην ενίσχυση της ασφάλειας στη ναυτιλία και στις μεταφορές, μέσω των διευκολύνσεων που παρέχουν.…
Το 2025 αποτέλεσε κομβικό έτος για τις συμμαχίες της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, καθώς φέτος διήλθαν μια περίοδο αναδιάρθρωσης. Σε πρόσφατη ανάλυση της Sea-Intelligence, αναδεικνύεται…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ