
Αισθητά μειωμένες εμφανίστηκαν το α΄ οκτάμηνο οι παραγγελίες product tankers, δείγμα της αβεβαιότητας που επικρατεί στην αγορά.
Στο διάστημα που μεσολάβησε από τον Ιανουάριο έως και τον Αύγουστο του 2025, οι παραγγελίες για product tankers σημείωσαν χαμηλό εννέα ετών, με τη νέα υπό παραγγελία χωρητικότητα να ανέρχεται στα 2,6 εκατ. dwt. Σε σύγκριση με την αντίστοιχη χρονική περίοδο του 2024, οι παραγγελίες κατέγραψαν πτώση 86%. Η κάθοδος αυτή σηματοδοτεί το τέλος του φρενήρους ρυθμού με τον οποίο προσετίθεντο νέες παραγγελίες στο orderbook, ειδικά για LR2s και MRs, κατά την περίοδο 2023-2024.
Στο ίδιο μήκος κύματος, από την έναρξη του 2025, το orderbook των product tankers έχει συρρικνωθεί κατά 12%. Όσον αφορά τη σύνθεση του orderbook σε όρους χωρητικότητας, το 48% αφορά LR2s, το 37% αφορά MRs, το 13% τα LR1s, ενώ οι υπόλοιπες παραγγελίες αφορούν Handysize πλοία. Σημειώνεται ότι οι παραγγελίες σε όλες τις κατηγορίες κατέγραψαν πτώση σε ετήσια βάση. Σήμερα, το άθροισμα της υπό παραγγελία χωρητικότητας ανέρχεται στα 37,2 εκατ. dwt, η οποία αναλογεί στο 19,2% του υπάρχοντος στόλου product tankers.
Παράλληλα, η BIMCO εκτιμά ότι, ενώ οι παραδόσεις δεξαμενόπλοιων θα αυξηθούν την επόμενη διετία, ασκώντας καθοδικές πιέσεις στη ναυλαγορά, εντούτοις ο στόλος των πλοίων μεταφοράς πετρελαϊκών προϊόντων θα εκσυγχρονιστεί. Οι διαλύσεις product tankers είχαν μειωθεί αισθητά το τελευταίο διάστημα και, ως απότοκο, το 20% της μεταφορικής ικανότητας του στόλου ξεπερνά ηλικιακά τα 20 έτη. Αξίζει να αναφερθεί ότι το 11% της νέας χωρητικότητας θα δύναται να καταναλώσει εναλλακτικά καύσιμα, ενώ το 22% θα μπορεί να υποστεί μετασκευή μελλοντικά γι’ αυτόν τον σκοπό.
Πηγή: BIMCO Shipping Number of the Week
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Το πρωί της Τετάρτης 22 Οκτωβρίου εντός του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου «ΑΡΙΑΔΝΗ», κατά τον κατάπλου του στο λιμάνι των Χανίων, σημειώθηκε ένα απαράδεκτο περιστατικό βιαιοπραγίας.…

Η καινοτόμος τεχνολογία συμπιεστών MOPICO της Everllence ενισχύει το δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου της Λιθουανίας, εισάγοντας μια νέα εποχή ηλεκτρικής συμπίεσης, χωρίς εκπομπές διοξειδίου…

Η τεχνολογική καινοτομία στη ρομποτική αυτοματοποίηση εισέρχεται δυναμικά στον ναυπηγικό κλάδο, καθώς η νοτιοκορεατική Rainbow Robotics ενώνει τις δυνάμεις της με τη Samsung Heavy…

Μια σημαντική ανακοίνωση έρχεται από τη Νότια Κορέα, όπου η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) παρουσίασε ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 15.000…

Ένα ακόμα ορόσημο στην πορεία επέκτασης του υπό ναύλωση στόλου της σημείωσε πρόσφατα η QatarEnergy, ανοίγοντας νέους ορίζοντες για τη θαλάσσια μεταφορά του καταριανού…

Την προηγούμενη εβδομάδα, η πίεση στη Ρωσία αυξήθηκε έντονα, γεγονός που μεταφράστηκε με ένα «ενιαίο μέτωπο» κυρώσεων, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή της η…

Συνεχίζεται μέχρι νεωτέρας η απεργία των εργαζομένων της Boeing Defense, καθώς δεν υπήρξε συμφωνία με την εταιρεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι…

Οι εμπορικές ροές προσαρμόστηκαν στις νέες γεωπολιτικές εξελίξεις την περασμένη εβδομάδα, με τις εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα να αποτελούν ρυθμιστή ζήτησης των πλοίων, όπως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ