
Καθώς η ΕΕ και ο ΙΜΟ ενισχύουν τους κανονισμούς για τις εκπομπές, οι παραδοσιακές επιλογές καυσίμων δείχνουν να εξαντλούν τα όριά τους. Το ζήτημα δεν είναι πια αν η ναυτιλία θα στραφεί σε εναλλακτικά καύσιμα, αλλά ποια τεχνολογία θα επικρατήσει και θα εξασφαλίσει παράλληλα περιβαλλοντική συμμόρφωση και επιχειρησιακή βιωσιμότητα. Σε αυτό το πλαίσιο, η Yara Clean Ammonia έκανε ένα αποφασιστικό βήμα παρουσιάζοντας το «Yara Eyde», το πρώτο κοντέινερ πλοίο στον κόσμο που θα κινείται με αμμωνία από ανανεώσιμες πηγές.
Το «Yara Eyde» προορίζεται να δραστηριοποιηθεί στη γραμμή Όσλο-Πόρσγκρουν-Μπρέμερχαφεν-Ρότερνταμ, συνδέοντας κρίσιμους βιομηχανικούς κόμβους της Βόρειας Ευρώπης. Η επιλογή αυτής της διαδρομής δεν είναι τυχαία, καθώς πρόκειται για μια γραμμή υψηλής πυκνότητας φορτίου, όπου η μείωση εκπομπών έχει άμεσο και μετρήσιμο αντίκτυπο.
Η τεχνολογική καρδιά του εγχειρήματος είναι η χρήση αμμωνίας από ανανεώσιμες πηγές ως καυσίμου. Σε αντίθεση με τα συμβατικά ορυκτά καύσιμα, η αμμωνία που παράγεται από ανανεώσιμες πηγές επιτρέπει μηδενικές εκπομπές CO₂ κατά την καύση, ενώ η ενεργειακή της πυκνότητα την καθιστά ικανή να τροφοδοτήσει εμπορικά πλοία χωρίς να θυσιάζεται η αυτονομία τους.
Η ίδια η Yara φιλοδοξεί να δημιουργήσει ένα ολόκληρο οικοσύστημα καθαρής αμμωνίας που θα επεκτείνεται πέρα από τη ναυτιλία, στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, στη βιομηχανία και στην αγροδιατροφή. Το «Yara Eyde» αποτελεί το πρώτο, αλλά κρίσιμο, βήμα αυτής της στρατηγικής.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με τον Ντόναλντ Τραμπ να έχει διαμηνύσει επανειλημμένως την πρόθεσή του να αξιοποιήσει τους υδρογονάνθρακες των ΗΠΑ, ενεργειακοί κολοσσοί της Ευρώπης φαίνεται να «ποντάρουν»…
Τα LNG carriers κερδίζουν συνεχώς δημοτικότητα, με την ανάγκη μείωσης εκπομπών να διαμορφώνει τις τεχνολογικές επιλογές του μέλλοντος. Σε αυτό το πλαίσιο, η Everllence…
Αναρτήθηκε η προκήρυξη του διαγωνισμού για τις άγονες γραμμές, με την οποία το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προχωρά σε ένα νέο πλαίσιο για…
Ο ABS παρουσίασε στην Ελλάδα το ABS Wavesight Advantage. Πρόκειται για μια νέα ψηφιακή πλατφόρμα, που φιλοδοξεί να αλλάξει τα δεδομένα στη λειτουργία των…
Τα bulk carriers τύπου Kamsarmax, δεδομένης της χωρητικότητάς τους, που διαμορφώνεται στα 80.000 έως 85.000 dwt, χαρακτηρίζονται από επιχειρησιακή ευελιξία, καθώς προσεγγίζουν έναν μεγάλο…
Καθώς το LNG κερδίζει συνεχώς έδαφος ως εναλλακτικό καύσιμο για την πρόωση των πλοίων, η ανάπτυξη ολοκληρωμένων υπηρεσιών LNG bunkering τοποθετείται ψηλά στην ατζέντα…
Η αγορά των crude tankers σημείωσε ένα εντυπωσιακό ράλι τον Σεπτέμβριο, με τους ναύλους να «εκτοξεύονται» στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων ετών. Η άνοδος…
Μεγαλεπήβολους στόχους έχει θέσει η Μόσχα για την παραγωγή υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) της Ρωσίας, παρά το γεγονός ότι αναθεώρησε προς τα κάτω τις…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ