
Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, οι Έλληνες πλοιοκτήτες επιβεβαιώνουν για ένα ακόμα έτος τον πρωταγωνιστικό τους ρόλο στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Το παραπάνω επιβεβαιώνει πρόσφατη έκθεση της Petrofin Research, η οποία εστιάζει στην επέκταση του ελληνόκτητου στόλου κατά τη διάρκεια του 2024.
Σύμφωνα με στοιχεία της έκθεσης, το 2024 ο ελληνόκτητος στόλος επεκτάθηκε κατά 2,9% σε ετήσια βάση (13,8 εκατ. dwt) και διαμορφώθηκε στα 488,6 εκατ. dwt. Σε απόλυτους αριθμούς, ο ελληνόκτητος στόλος αυξήθηκε κατά 214 πλοία, έναντι 85 πλοίων το 2023 και 286 πλοίων το 2022.
Ειδικότερα, στον υπό ελληνική διαχείριση στόλο bulk carriers προστέθηκαν 128 επιπλέον πλοία, αθροιστικής χωρητικότητας 8,4 εκατ. dwt. Ως εκ τούτου, ο στόλος των bulk carriers σημείωσε ετήσια άνοδο περίπου 4% (σε όρους χωρητικότητας). Την ίδια περίοδο, ο υπό ελληνική διαχείριση στόλος δεξαμενόπλοιων αυξήθηκε κατά 24 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 1,4 εκατ. dwt, καταγράφοντας ετήσια άνοδο περίπου 1% (σε όρους χωρητικότητας).
Όσον αφορά τα containerships, ο ελληνόκτητος στόλος επεκτάθηκε κατά 1% (σε όρους χωρητικότητας), παρά το γεγονός ότι ο αριθμός πλοίων παρέμεινε σταθερός.
Τέλος, ο στόλος των ελληνόκτητων LNG carriers σημείωσε ετήσια άνοδο περίπου 4,4% (σε όρους χωρητικότητας), με έξι πλοία να προστίθενται σε αυτόν κατά τη διάρκεια του 2024. Έξι πλοία προστέθηκαν, επίσης, στον στόλο LPG carriers των Ελλήνων πλοιοκτητών, ο οποίος επεκτάθηκε κατά 7% σε ετήσια βάση (σε όρους χωρητικότητας).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
«Καταρχάς, θα ήθελα να σας καλωσορίσω στην Αθήνα. Η παρουσία σας σήμερα εδώ συμπίπτει με την επέτειο της 11ης Σεπτεμβρίου. Είναι, ασφαλώς, μια ημέρα…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει την «πράσινη» μετάβασή της, με «αιχμή του δόρατος» τα εναλλακτικά καύσιμα, τα scrubbers φαίνεται να χάνουν την αίγλη τους…
Στην υπογραφή της σύμβασης για το έργο της νέας καλωδιακής διασύνδεσης υψηλής τάσης μεταξύ Κέρκυρας και Ηγουμενίτσας προχωρά ο ΑΔΜΗΕ, σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση.…
Ο ιαπωνικός κολοσσός Mitsui OSK Lines (MOL) «ρίχνει δίχτυα» στη ναυπηγική βιομηχανία της Ινδίας, με στόχο να ενισχύσει τη θέση του σε μια ταχέως…
Ο εμπορικός πόλεμος μεταξύ ΗΠΑ-Κίνας και η δασμολογική πολιτική Τραμπ έχουν προκαλέσει πλήθος ανακατατάξεων στη ναυτιλία και στις εμπορικές ροές. Εν μέσω των εν…
Με ιδιαίτερη επιτυχία ολοκληρώθηκε η επιχειρηματική αποστολή 18 ελληνικών επιχειρήσεων στην Αλγερία, η οποία πραγματοποιήθηκε στις 3–6 Σεπτεμβρίου 2025 με πρωτοβουλία του Ελληνο-Αφρικανικού Επιμελητηρίου Εμπορίου και Ανάπτυξης, σε συνεργασία…
Νέα έκθεση αναφορικά με τις ελλείψεις που καταγράφηκαν κατά τη διάρκεια κυβερνητικών προγραμμάτων επιθεώρησης φορτίων εξέδωσε το World Shipping Council (WSC). Σύμφωνα λοιπόν με…
Η Λιμενική Αρχή του Μόντρεαλ (MPA) και η DP World in Canada, κοινοπραξία μεταξύ της DP World και της La Caisse, επισημοποίησαν τη συνεργασία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ