
Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, οι Έλληνες πλοιοκτήτες επιβεβαιώνουν για ένα ακόμα έτος τον πρωταγωνιστικό τους ρόλο στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Το παραπάνω επιβεβαιώνει πρόσφατη έκθεση της Petrofin Research, η οποία εστιάζει στην επέκταση του ελληνόκτητου στόλου κατά τη διάρκεια του 2024.
Σύμφωνα με στοιχεία της έκθεσης, το 2024 ο ελληνόκτητος στόλος επεκτάθηκε κατά 2,9% σε ετήσια βάση (13,8 εκατ. dwt) και διαμορφώθηκε στα 488,6 εκατ. dwt. Σε απόλυτους αριθμούς, ο ελληνόκτητος στόλος αυξήθηκε κατά 214 πλοία, έναντι 85 πλοίων το 2023 και 286 πλοίων το 2022.
Ειδικότερα, στον υπό ελληνική διαχείριση στόλο bulk carriers προστέθηκαν 128 επιπλέον πλοία, αθροιστικής χωρητικότητας 8,4 εκατ. dwt. Ως εκ τούτου, ο στόλος των bulk carriers σημείωσε ετήσια άνοδο περίπου 4% (σε όρους χωρητικότητας). Την ίδια περίοδο, ο υπό ελληνική διαχείριση στόλος δεξαμενόπλοιων αυξήθηκε κατά 24 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 1,4 εκατ. dwt, καταγράφοντας ετήσια άνοδο περίπου 1% (σε όρους χωρητικότητας).
Όσον αφορά τα containerships, ο ελληνόκτητος στόλος επεκτάθηκε κατά 1% (σε όρους χωρητικότητας), παρά το γεγονός ότι ο αριθμός πλοίων παρέμεινε σταθερός.
Τέλος, ο στόλος των ελληνόκτητων LNG carriers σημείωσε ετήσια άνοδο περίπου 4,4% (σε όρους χωρητικότητας), με έξι πλοία να προστίθενται σε αυτόν κατά τη διάρκεια του 2024. Έξι πλοία προστέθηκαν, επίσης, στον στόλο LPG carriers των Ελλήνων πλοιοκτητών, ο οποίος επεκτάθηκε κατά 7% σε ετήσια βάση (σε όρους χωρητικότητας).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η ελβετική εταιρεία WinGD ανακοίνωσε, μετά από περισσότερο από μία δεκαετία έρευνας και ανάπτυξης, ότι το 2026 θα παρουσιάσει την πρώτη στον κόσμο δίχρονη…
Παράταση παίρνει η ολοκλήρωση της κατασκευής νέου επιβατικού αεροσκάφους που σχεδιάζει η αμερικανική Boeing. Πρόκειται για το 777X, το οποίο, σύμφωνα με την Boeing,…
Ανάμεικτα ήταν εκ νέου τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LPG carriers, καθώς τα υγραεριοφόρα μεγάλης μεταφορικής ικανότητας κατέγραψαν απώλειες, ενώ τα μικρότερου μεγέθους πλοία…
Η Σερβία ολοκλήρωσε την ανακατασκευή του σιδηροδρομικού δικτύου από το Βελιγράδι μέχρι την πόλη Σουμπότιτσα, στα σύνορα με την Ουγγαρία. Tην Παρασκευή 3 Οκτωβρίου…
Η Τουρκία θα συνεχίσει να προμηθεύεται φυσικό αέριο από τη Ρωσία, ήταν το μήνυμα που έστειλε ο υπουργός Ενέργειας της χώρας, Αλπαρσλάν Μπαϊρακτάρ, ερωτηθείς…
Μια νέα πρόκληση αναδύεται για τις ενδοποτάμιες μεταφορές μέσω του Μισισιπή στις ΗΠΑ, καθώς η στάθμη του νερού μειώνεται διαρκώς, καθιστώντας δύσκολη τη διέλευση…
Με τον Ντόναλντ Τραμπ να έχει διαμηνύσει επανειλημμένως την πρόθεσή του να αξιοποιήσει τους υδρογονάνθρακες των ΗΠΑ, ενεργειακοί κολοσσοί της Ευρώπης φαίνεται να «ποντάρουν»…
Τα LNG carriers κερδίζουν συνεχώς δημοτικότητα, με την ανάγκη μείωσης εκπομπών να διαμορφώνει τις τεχνολογικές επιλογές του μέλλοντος. Σε αυτό το πλαίσιο, η Everllence…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ