
Στις 7 Σεπτεμβρίου 2025, πολλά υποβρύχια καλώδια τηλεπικοινωνιών, συμπεριλαμβανομένων των SMW4, IMEWE και FALCON GCX, κόπηκαν κοντά στην Τζέντα της Σαουδικής Αραβίας, προκαλώντας εκτεταμένες διακοπές στο διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές, συμπεριλαμβανομένων της Ινδίας, του Πακιστάν, του Κουβέιτ και των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων.
Οι αρχικές έρευνες διεξήχθησαν από κοινού από το International Cable Protection Committee, περιφερειακές υπηρεσίες θαλάσσιας ασφάλειας από τη Σαουδική Αραβία και γειτονικά κράτη του Κόλπου, ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες στον τομέα της ασφάλειας στον κυβερνοχώρο και θαλάσσιους φορείς του ΟΗΕ. Οι εν λόγω φορείς ανέλυσαν δορυφορικά δεδομένα, δεδομένα παρακολούθησης πλοίων και επιτόπιες επιθεωρήσεις και κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η πιθανότερη αιτία ήταν η τυχαία μετακίνηση των αγκυρών από εμπορικά πλοία.
Ωστόσο, εξακολουθούν να εγείρονται ανησυχίες λόγω της συνεχιζόμενης σύγκρουσης και των προηγούμενων απειλών από τους αντάρτες Χούθι της Υεμένης, οι οποίοι έχουν ιστορικό στοχοποίησης θαλάσσιων υποδομών εν μέσω περιφερειακών εντάσεων. Στο πλαίσιο αυτό δεν μπορεί να αποκλειστεί η σκόπιμη δολιοφθορά και το περιστατικό παραμένει υπό προσεκτική εξέταση.
Μάλιστα, το περιστατικό έχει επιδεινώσει τις λειτουργικές προκλήσεις στον θαλάσσιο διάδρομο της Ερυθράς Θάλασσας, με καθυστερήσεις στον συντονισμό των λιμένων, στη διακίνηση φορτίων και στις τελωνειακές διαδικασίες. Επιπλέον, η αυξημένη παρεμβολή στα συστήματα GPS έχει εντείνει τους κινδύνους πλοήγησης σε ένα ήδη περίπλοκο περιβάλλον ασφάλειας.
Ως εκ τούτου, αλληλασφαλιστικοί οργανισμοί όπως ο Skuld παροτρύνουν τους πλοιοκτήτες και τους διαχειριστές πλοίων να παρακολουθούν στενά τις συμβουλές περί περιφερειακής ασφάλειας και να διατηρούν αξιόπιστα εφεδρικά κανάλια επικοινωνίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ο κυκλώνας Μελίσα αναβαθμίστηκε σήμερα στη μέγιστη κατηγορία 5 στην Καραϊβική, απειλώντας την Τζαμάικα, την Αϊτή και τη Δομινικανή Δημοκρατία με καταστροφικούς ανέμους και…

Ινδικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι η MSC βρίσκεται ένα βήμα μακριά από τη νηολόγηση ορισμένων από τα πλοία του στόλου της στο εθνικό νηολόγιο.…

Καθώς τα «σύννεφα» υπερπροσφοράς πετρελαίου πυκνώνουν, ασκώντας καθοδικές πιέσεις στις τιμές του αργού, η Ουάσιγκτον προχωρά σε στρατηγικές κινήσεις με γνώμονα την ενεργειακή ασφάλεια…

Μια ομάδα κορυφαίων χρηματοπιστωτικών, ενεργειακών και βιομηχανικών εταιρειών ανακοίνωσε την ίδρυση της Carbon Measures, μιας νέας συμμαχίας με στόχο την προώθηση ενός πιο ακριβούς…

Στο επίκεντρο της πρόσφατης συνεδρίασης του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου βρέθηκε το θέμα της ανταγωνιστικής πράσινης μετάβασης, καθώς και η επιτακτική ανάγκη εντατικοποίησης των συλλογικών προσπαθειών…

Σε νέα εποχή εισέρχεται ο ναυπηγικός κολοσσός της Νότιας Κορέας HD Hyundai, μετά τη στρατηγική αναδιάρθρωση των θυγατρικών του. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου,…

Παρά τον εν εξελίξει εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ-Κίνας, η ανθεκτικότητα των κινεζικών εξαγωγών αποδεικνύει πόσο απαραίτητα παραμένουν πολλά από τα προϊόντα της Κίνας, ακόμα και…

Σε τροχιά ανάκαμψης βρίσκεται η ζήτηση πετρελαίου της Κίνας, απόρροια της ανθεκτικής βιομηχανικής δραστηριότητας και των ισχυρών περιθωρίων των εγχώριων διυλιστηρίων. Στο πλαίσιο αυτό,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ