
Στις 7 Σεπτεμβρίου 2025, πολλά υποβρύχια καλώδια τηλεπικοινωνιών, συμπεριλαμβανομένων των SMW4, IMEWE και FALCON GCX, κόπηκαν κοντά στην Τζέντα της Σαουδικής Αραβίας, προκαλώντας εκτεταμένες διακοπές στο διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές, συμπεριλαμβανομένων της Ινδίας, του Πακιστάν, του Κουβέιτ και των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων.
Οι αρχικές έρευνες διεξήχθησαν από κοινού από το International Cable Protection Committee, περιφερειακές υπηρεσίες θαλάσσιας ασφάλειας από τη Σαουδική Αραβία και γειτονικά κράτη του Κόλπου, ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες στον τομέα της ασφάλειας στον κυβερνοχώρο και θαλάσσιους φορείς του ΟΗΕ. Οι εν λόγω φορείς ανέλυσαν δορυφορικά δεδομένα, δεδομένα παρακολούθησης πλοίων και επιτόπιες επιθεωρήσεις και κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η πιθανότερη αιτία ήταν η τυχαία μετακίνηση των αγκυρών από εμπορικά πλοία.
Ωστόσο, εξακολουθούν να εγείρονται ανησυχίες λόγω της συνεχιζόμενης σύγκρουσης και των προηγούμενων απειλών από τους αντάρτες Χούθι της Υεμένης, οι οποίοι έχουν ιστορικό στοχοποίησης θαλάσσιων υποδομών εν μέσω περιφερειακών εντάσεων. Στο πλαίσιο αυτό δεν μπορεί να αποκλειστεί η σκόπιμη δολιοφθορά και το περιστατικό παραμένει υπό προσεκτική εξέταση.
Μάλιστα, το περιστατικό έχει επιδεινώσει τις λειτουργικές προκλήσεις στον θαλάσσιο διάδρομο της Ερυθράς Θάλασσας, με καθυστερήσεις στον συντονισμό των λιμένων, στη διακίνηση φορτίων και στις τελωνειακές διαδικασίες. Επιπλέον, η αυξημένη παρεμβολή στα συστήματα GPS έχει εντείνει τους κινδύνους πλοήγησης σε ένα ήδη περίπλοκο περιβάλλον ασφάλειας.
Ως εκ τούτου, αλληλασφαλιστικοί οργανισμοί όπως ο Skuld παροτρύνουν τους πλοιοκτήτες και τους διαχειριστές πλοίων να παρακολουθούν στενά τις συμβουλές περί περιφερειακής ασφάλειας και να διατηρούν αξιόπιστα εφεδρικά κανάλια επικοινωνίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς πυκνώνουν οι φωνές για τα οφέλη της χρήσης της πυρηνικής ενέργεια στα πλοία στον δρόμο προς την αποανθρακοποίηση, ενδιαφέρον παρουσίασε η τοποθέτηση μιας…
Αναντίρρητα, η παγκόσμια αγορά πετρελαίου διανύει περίοδο αυξημένης αβεβαιότητας, που τροφοδοτείται από τις συνεχιζόμενες γεωπολιτικές εντάσεις και τις εμπορικές ανακατατάξεις. Στο πλαίσιο αυτό, ολοένα…
Η δασμολογική πολιτική του Ντ. Τραμπ έχει προκαλέσει πλήθος αναταράξεων. Στόχος της αμερικανικής κυβέρνησης είναι η αναβίωση της ναυτιλιακής βιομηχανίας των ΗΠΑ, από κοινού…
Η Ρωσία ενδέχεται να επιβάλει περιορισμούς στις εξαγωγές ντίζελ, μετά το κύμα ουκρανικών επιθέσεων από μη επανδρωμένα αεροσκάφη στα διυλιστήρια πετρελαίου της, σύμφωνα με…
Περιζήτητο είναι το LNG της Woodside στις διεθνείς αγορές, καθώς η αυστραλιανή εταιρεία υπέγραψε πρόσφατα νέα συμφωνία προμήθειας με την κρατική εταιρεία ενέργειας της…
Πρόσφατα, η Seatrium Offshore Technology, η οποία εντάσσεται στον σιγκαπουριανό όμιλο Seatrium, προχώρησε στην υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MoU) με την Cochin Shipyard, τη μεγαλύτερη…
Σημάδια ανάκαμψης κάνουν σταδιακά την εμφάνισή τους στη ναυλαγορά της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, υπογραμμίζει η BIMCO, πλην των γραμμών από και προς τις Ηνωμένες…
Νέα έκθεση του Global Maritime Forum και των εταιρειών-μελών της All Aboard Alliance έρχεται να ρίξει φως στην πρόοδο αλλά και στις προκλήσεις που…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ