
Στις 7 Σεπτεμβρίου 2025, πολλά υποβρύχια καλώδια τηλεπικοινωνιών, συμπεριλαμβανομένων των SMW4, IMEWE και FALCON GCX, κόπηκαν κοντά στην Τζέντα της Σαουδικής Αραβίας, προκαλώντας εκτεταμένες διακοπές στο διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές, συμπεριλαμβανομένων της Ινδίας, του Πακιστάν, του Κουβέιτ και των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων.
Οι αρχικές έρευνες διεξήχθησαν από κοινού από το International Cable Protection Committee, περιφερειακές υπηρεσίες θαλάσσιας ασφάλειας από τη Σαουδική Αραβία και γειτονικά κράτη του Κόλπου, ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες στον τομέα της ασφάλειας στον κυβερνοχώρο και θαλάσσιους φορείς του ΟΗΕ. Οι εν λόγω φορείς ανέλυσαν δορυφορικά δεδομένα, δεδομένα παρακολούθησης πλοίων και επιτόπιες επιθεωρήσεις και κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η πιθανότερη αιτία ήταν η τυχαία μετακίνηση των αγκυρών από εμπορικά πλοία.
Ωστόσο, εξακολουθούν να εγείρονται ανησυχίες λόγω της συνεχιζόμενης σύγκρουσης και των προηγούμενων απειλών από τους αντάρτες Χούθι της Υεμένης, οι οποίοι έχουν ιστορικό στοχοποίησης θαλάσσιων υποδομών εν μέσω περιφερειακών εντάσεων. Στο πλαίσιο αυτό δεν μπορεί να αποκλειστεί η σκόπιμη δολιοφθορά και το περιστατικό παραμένει υπό προσεκτική εξέταση.
Μάλιστα, το περιστατικό έχει επιδεινώσει τις λειτουργικές προκλήσεις στον θαλάσσιο διάδρομο της Ερυθράς Θάλασσας, με καθυστερήσεις στον συντονισμό των λιμένων, στη διακίνηση φορτίων και στις τελωνειακές διαδικασίες. Επιπλέον, η αυξημένη παρεμβολή στα συστήματα GPS έχει εντείνει τους κινδύνους πλοήγησης σε ένα ήδη περίπλοκο περιβάλλον ασφάλειας.
Ως εκ τούτου, αλληλασφαλιστικοί οργανισμοί όπως ο Skuld παροτρύνουν τους πλοιοκτήτες και τους διαχειριστές πλοίων να παρακολουθούν στενά τις συμβουλές περί περιφερειακής ασφάλειας και να διατηρούν αξιόπιστα εφεδρικά κανάλια επικοινωνίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Το λιμάνι του Μπέλφαστ φιλοξένησε την πρώτη τελετή ονοματοδοσίας πλοίου, μετά από δύο δεκαετίες, με 200 προσκεκλημένους να δίνουν το «παρών». Το «Stena Futura»,…

Η παγκόσμια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα σημείωσε κάμψη για δεύτερο συνεχόμενο μήνα τον Οκτώβριο, οδηγούμενη εκ νέου από την επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…

Μεταβολές καταγράφονται στη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στο κατώφλι του 2026. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της Xeneta, την εβδομάδα που μας πέρασε, οι…

Η εισαγωγή του νέου Port Community System (PCS) από την DP World στο λιμάνι της Μομπάσα αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Norwegian Car Carriers (NOCC), με τον όμιλο να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός…

Τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών προϊόντων αποτελούν το έναυσμα για τη σύσταση μιας νέας συμμαχίας στη Βόρεια Ευρώπη. Πιο συγκεκριμένα, η Odfjell SE και η…

Οι ιαπωνικές αρχές ενέκριναν, στις 21 Νοεμβρίου, την επανεκκίνηση του μεγαλύτερου πυρηνικού εργοστασίου παγκοσμίως, για πρώτη φορά μετά την καταστροφική πυρηνική κρίση της Φουκουσίμα…

Αύξηση 0,4% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Σεπτέμβριο εφέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Σεπτεμβρίου 2024, ενώ αύξηση επίσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ