
Το αμερικανικό καλαμπόκι, βασικό γεωργικό αγαθό για όλο τον κόσμο, σημείωσε κορυφαίους όγκους εξαγωγών διά θαλάσσης από τις ΗΠΑ το 2025. Βάσει δεδομένων της AXSMarine, από την έναρξη του έτους έως και τώρα, οι ΗΠΑ απέστειλαν μέσω πλοίων σχεδόν 45 εκατ. μετρικούς τόνους καλαμποκιού. Ο όγκος αυτός συνιστά ετήσια άνοδο στον θαλάσσια διακινούμενο όγκο καλαμποκιού των ΗΠΑ, κατά 46,8% σε σχέση με την ίδια περίοδο το 2024.
Ως ποσοστό των συνολικών εξαγωγών αμερικανικών σιτηρών, το καλαμπόκι αντιστοιχεί στο 53,8%, γεγονός που το καθιστά το δημοφιλέστερο εξαγωγικό προϊόν των ΗΠΑ ανάμεσα στα εν λόγω αγαθά. Παρ’ όλα αυτά, το 2021 παραμένει έτος-ορόσημο για το αμερικανικό καλαμπόκι, καθώς εκείνο το έτος ο συνολικός όγκος που εξήγαγαν οι ΗΠΑ κατά την ίδια περίοδο ανήλθε στους 46 εκατ. μετρικούς τόνους.
Αν και η ετήσια άνοδος των εξαγωγών σόγιας των ΗΠΑ ήταν αρκετά πιο άτονη σε σχέση με το καλαμπόκι, καθώς αυτή ανήλθε στο 2,1%, η σόγια αποτελεί το δεύτερο δημοφιλέστερο εξαγωγικό προϊόν σιτηρών των ΗΠΑ έως τώρα για το 2025. Το άθροισμα των θαλάσσιων εξαγωγών σόγιας από την έναρξη του 2025 μέχρι και σήμερα διαμορφώνεται στους 22,8 εκατ. τόνους. Η εμπορική διαμάχη ανάμεσα στους δύο εμπορικούς γίγαντες αποτέλεσε το έναυσμα για την επιβράδυνση των εξαγωγικών ροών σόγιας, με τους μήνες που ακολούθησαν τον Μάρτιο να καταγράφονται μειωμένοι όγκοι σε ετήσια βάση.
Τρίτο κατά φθίνουσα σειρά σε όγκο εξαγωγών από τις ΗΠΑ έρχεται το σιτάρι. Οι διά θαλάσσης εξαγωγές σιταριού μέχρι στιγμής το 2025 από την Αμερική ανέρχονται στους 12,2 εκατ. μετρικούς τόνους, σημειώνοντας πτώση κατά 5,2% σε ετήσια βάση.
Παρά την ατονία που χαρακτηρίζει τους όγκους εξαγωγών σόγιας και σιταριού, οι ετήσιες εξαγωγές σιτηρών από τις ΗΠΑ έχουν σημειώσει άνοδο κατά 16,2%. Με τη διαφορά ότι τα τελευταία δύο έτη το αμερικανικό καλαμπόκι έχει κλέψει την πρωτιά της σόγιας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ